Всички имаме коли, нали ?
torbalan - Дървен философ
Е, то зависи от това какъв акумолатор му трябва :)
igt - специалист
Разбира се, но при -20 градуса коментирания става 24 ампера, но пък може да спира МПС-то под наклон.
kabel96 - специалист
С тия акумолатори е като шестицата от тотото.В последнине 5-7 години съм купил 3 монбат и всичките си заминаха максимално за 2.5 години.На 2.3 години почват проблемите а единия прекъсна в гаранцията.Говоря за 72-74 ампера които слагам на бензинова кола 1.6-1.8.На същия двигател на другата ми кола имаше един искра който ИЗКАРА 9 ГОДИНИ.Викам си това е марката.Купих преди 3 години нови изкра и сега са пълни мъртавци и те.Сега съм решил да търся някакви какви да е но с поне 3 години гаранция или да сметна в гаранционния период кой е най ефтин на ден и те така.
Chefo77 - майстор
Един пич в магазин за акумулатори ми беше дръпнал една лекция какво трябва да се гледа при покупката и какви са недостатъците на старите технологии и предимствата на новите. та от обясненията му ми "стана ясно", че проблемът на някои по-стари е невъзможността да отдадат каквото и да е при -20, да речем. При затопляне показвало по-добри стойности и затова не можеш да се възползваш и от гаранцията...
Обаче колко е вярно ... :?
agj - майстор
Ясно няма да е Монбат и няма да е от Кауфланд !Моя като се скапе тогава ще решавам ,дано изкара и тази зима !Купих го миналата година от един колега за 20лв. не знам на колко години e но миналата люта зима издържа геройски – акумулатора е Fiat необсложваем -50Аh.колата е бензин 1,8!
Та ми стана интересно :?: че kabel96 за бензинова кола 1.6-1.8 ползва 72-74 ампера.!? :?
Нали по принцип на бензинови коли 1,8-се препоръчват от 45 до62 Ah даже според мен 62 Ah са прекалено много !
stanetzz - специалист
Няма прекалено много. Слагаш най-големия, който джобът ти позволява, а също и отреденото му място в двигателния отсек. Както колегата igt по-горе писа, 44-те Ач на -20°С намаляват наполовина.
kabel96 - специалист
stanetzz написа:
Няма прекалено много. Слагаш най-големия, който джобът ти позволява, а също и отреденото му място в двигателния отсек. Както колегата igt по-горе писа, 44-те Ач на -20°С намаляват наполовина.
Точно така най големия кото се събира на мястото.
agj - майстор
kabel96 написа:
stanetzz написа:
Няма прекалено много. Слагаш най-големия, който джобът ти позволява, а също и отреденото му място в двигателния отсек. Както колегата igt по-горе писа, 44-те Ач на -20°С намаляват наполовина.
Точно така най големия кото се събира на мястото.
Сега остава да се обосновете защо! :?:
Аз знам че ако капацитета на акумулатора е повече от необходимото е лошо ,ако е по малко пак лошо така че най-добре е това, което препоръчва завода производител.А завода производител примерно препоръчва капацитет на акумулатора в граници 36 – 66 Аh .Ако съм установил че колата може да работи безпроблемно със 50-55 Аh защо да купувам 66 или дори 72Аh!? :? :?:
Chefo77 - майстор
Защото първо по-високият капацитет върви по правило с по-висок стартов ток. Това ще ти е от полза когато въртиш в студените зимни утрини - това е ясно. Второ - по-големият капацитет ще ти даде по-голям помеждутък между две зареждания от мрежата и освен това ще позволи на стартера по-дълго време да върти, ако има проблеми по системата и се наложи - не постоянно, а общо. Точно там е най-големият проблем на БГ акумулаторите - въртят добре първия път. Малко да клекне и гледай сеир. И трето - така и така купуваш акумулатор, защо за малко повече лев не вземеш малко повече акумулатор? Някъде бях чел, че алтернаторът никога няма да успее да го зареди напълно, защото не е изчислен на това, но пък от мрежата винаги можеш да го натъпчеш догоре.
Всеки си решава де, ти ако искаш вземи 36 ампера. Дано не дойде ден да се запиташ "Абе ако бях взел по-големия, дали щеше да е по-добре?"
agj - майстор
Така де, горе долу съм съгласен с горе изброеното но ако си взема максимално голям, примирено 72 -74Ah и ако стане точно това с недозареждането означава че пак по някое време ще остане без необходимия ток и трябва много често да го свалям и да го мъкна в мазето за зареждане …. :? (а недозареждането доколкото знам е при каране предимно в градски условия )

Тема "Монбат Dinamic" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: