Ел. инструментите. Консумативи.
svetoslavoff - специалист
Здравейте,
Реших да направя малка профилактика на машинката.
Какво е според вас състоянието на колектора? Снимката е след отварянето, не се усеща разлика между двете повърхности на пластините
Четките са с пълна дължина около 13мм. Има ли още "хляб" в тях?
Като движа десния(на снимката) край на ротора нагоре-надолу има няколко мм луфт. Е ли това признак за смяна на лагерчето в ляво?
След отваряне на главата вляво каква грес препоръчвате за смазване?
Благодаря и лек ден!

Прикачен файл

P1040618.JPG
P1040618.JPG (83.98 KиБ) Видяна 3131 пъти
Kumay - майстор
Нищо не пипай - всичко си е наред!
Само внимавай при затварянето да не подгънеш гумената втулка...
svetoslavoff - специалист
Kumay, пий едно от мен за хубавата приказка:)
Май търся под вола теле, но като държа лявата напречна ос дето не се вижда на снимката и завъртя ротора се усеща луфт в предавката. Това нормално ли е?
gogo7777 - майстор
Луфт трябва да има. При сглобено положение като завъртиш оста трябва да има минимален луфт. Другия луфт в лагера също трябва да го има (хлабина на лагер), като сглобиш машината изчезва. Грес в главата ако има някаква не пипай, освен ако е за смяна. Там трябва да има малко грес колкото да са намазани короната, пиньона, оста и законтрящото копче не повече. Ако сложиш повече ще започне да грее главата. Колектора изглежда добър, него го смажи с технически възелин и след това го забърши хубаво с памучен парцал включително и в процепите. Ако нямаш не е проблем да пропуснеш тая гимнастика. Затварай го внимателно и със здраве да го ползваш :-D
radius - майстор
Предполагам си проверил и задния лагер. Трябва да се върти мазно, а не свободно и с метален шум. Аз брах ядове с него - блокира и изгори гумения пръстен. Сега съм с СКФ и е пушка, но смених и предния тъй като хлабината му беше извън границите на нормалното.
svetoslavoff - специалист
Благодаря на всички за споделеното. На машинката и предстои да поработи зимата, та затова реших да и хвърля един поглед отвътре.
mania - напреднал
Бих искал да споделя това, което съм научил за поддръжката на ъглошлайф.
Лагерите са за смяна, когато четките се износят. Но когато четките се износят, обикновенно и колектора е вече износен. Така че, докато не се износят четките, нищо не се бута. След като се износят може би е време за нов ъглошлайф.
gogo7777 - майстор
[-X . В зависимост от това в каква среда се работи и продължителността на работа, четките може да се износят бързо или бавно. Износени четки не означава износени лагери. Лагер може изобщо и да не се износи през целия живот на флекса (зависи много от баланса на ротора):-D . Най-неприятния момент настъпва когато колектора се износи неравномерно. Тогава четките ги "яде" много бързо. Честото отваряне и почистване, смазване(ако е необходимо) ще удължи живота на машинката. Най-вече ако се работи в запрашена среда (рязане на тухли плочки и др.) Смяната на четки е препоръчително когато намалеят на половина :-D

Тема "съвет за ъглошл спарки м 650" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: