lov написа:Както писах не се занимавам с това а и по стечение на обстоятелствата почти зарязах занаята. На времето задвижките много бързо се скапваха. Ама говорим за време оно........... сечението е такова като на тръбата. А за налягането, ще го взема без пилотно налягане. Избор навентили има доволно. харесал съм българските на ЗИТА Русе. Има едни полимерни. Предполагам че те няма да създават проблеми с корозия и т.н. а и са еффтинки. Магнит вентил поне на мен ми се струва по удачното решение при по често налагащи се включвания а и по бързо отваря и затваря. Като консумация не е проблем. Проблем че магнит вентили с голямо проходно сечение струват бая пара.
Иначе варианта с преливника мисля че е приложим и при затворена система. Малко по трудно ще стане с пълненето но варианти колкото искаш дори и без да има нивомерна тръба.
п.п. Освен че трябва да е с голямо проходно сечение трябва и да работи на ниски налягания на отваряне. Иначе правилно си разбрал само нормално затворен и вързан паралелно с помпата.



