Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ibogdanov - специалист
lov написа:
Както писах не се занимавам с това а и по стечение на обстоятелствата почти зарязах занаята. На времето задвижките много бързо се скапваха. Ама говорим за време оно. :lol: . Магнит вентил поне на мен ми се струва по удачното решение при по често налагащи се включвания а и по бързо отваря и затваря. Като консумация не е проблем. Проблем че магнит вентили с голямо проходно сечение струват бая пара.
Иначе варианта с преливника мисля че е приложим и при затворена система. Малко по трудно ще стане с пълненето но варианти колкото искаш дори и без да има нивомерна тръба.

п.п. Освен че трябва да е с голямо проходно сечение трябва и да работи на ниски налягания на отваряне. Иначе правилно си разбрал само нормално затворен и вързан паралелно с помпата.
.......... сечението е такова като на тръбата. А за налягането, ще го взема без пилотно налягане. Избор навентили има доволно. харесал съм българските на ЗИТА Русе. Има едни полимерни. Предполагам че те няма да създават проблеми с корозия и т.н. а и са еффтинки
filmatoplo - майстор
Избирай такива които може да ги преодолява циркулационната помпа :wink: , аз веднъж попаднах на едни клапани които ги преодоляваше само налягане от водопровода :wink: , клапана ми сработи след като му махнах пружината :lol: .Залога беше много голям защото в моя случай -1 клапан струваше 250 лв :wink: .
ibogdanov - специалист
filmatoplo написа:
Избирай такива които може да ги преодолява циркулационната помпа :wink: , аз веднъж попаднах на едни клапани които ги преодоляваше само налягане от водопровода :wink: , клапана ми сработи след като му махнах пружината :lol: .Залога беше много голям защото в моя случай -1 клапан струваше 250 лв :wink: .
хмммм. две атмосфери е налягането в системата...
има един от газопровод, ще взема да го пробвам него преди да купувам. Той работи само ако от двете му страни има еднакво налягане.
a_stoev - майстор
Не се занимавай с магнит вентили. Ако те страх че ще се скапе механична задвижка има едни електрически на принципа на термоглавата. Има балон който се загрява и бута буталото. Има по-малко механика и от магнит вентила ;).
filmatoplo - майстор
И аз казвам да не е магнит вентил , най добре точно тези които приличат на радиаторен кран с термоглава и кабел .
naskov - майстор
a_stoev написа:
Не се занимавай с магнит вентили. Ако те страх че ще се скапе механична задвижка има едни електрически на принципа на термоглавата. Има балон който се загрява и бута буталото. Има по-малко механика и от магнит вентила ;).
+1 . Консумацията им е само 3 вата. Отварят със 180сек закъснение, но това въобще не е проблем
ibogdanov - специалист
filmatoplo написа:
И аз казвам да не е магнит вентил , най добре точно тези които приличат на радиаторен кран с термоглава и кабел .
не съм виждал подобни.
кран с ел.задвижки съм виждал само по централите. ама те някак са ми леко големички ;)

предполагам за нещо такова става дума -
http://www.romstal.bg/sisteme-de-canali ... eid-apa-c1
lov - майстор
Тука всичките дето са против вентила са все топлотехници и то щото там това си е уж класика. Аз пък съм точно на обратното мнение щото все с автоматика съм се разправял и задвижките ги подменяхме където може пак с вентили по простата причина че бавно сработват и при честите включвания здават багажа бързо. За кави забавяния говорим от 180 s. Че за това време помпата трябва да е превъртяла антифриза наполовина вече.
Да ми я подарят няма да я сложа.
Но всеки си има глава на раменете това си е лично мое мнение и не ангажирам никого.
ibogdanov - специалист
lov написа:
Тука всичките дето са против вентила са все топлотехници и то щото там това си е уж класика. Аз пък съм точно на обратното мнение щото все с автоматика съм се разправял и задвижките ги подменяхме където може пак с вентили по простата причина че бавно сработват и при честите включвания здават багажа бързо. За кави забавяния говорим от 180 s. Че за това време помпата трябва да е превъртяла антифриза наполовина вече.
Да ми я подарят няма да я сложа.
Но всеки си има глава на раменете това си е лично мое мнение и не ангажирам никого.
какво да кажа.... всичко зависи само от мен. ако искам ще сложа прост кран. кеф ти отворен, кеф ти затворен.
моето мнение е, че всяка електроника вкарва допълнителен елемент на риск. За няколко години съм сменил 4 магнит вентила(ползвам ги за пълнене на 500 литра резервоар с вода). Всяка смяна смяна е предшествана от наводнение в къщи. Сега си пълня бидона на ръка. Хамалско, изостанало, каквото и да го наречете но е сигурно.
Не ми се мисли какви поразии ще станат ако магнита или задвижката не сработят и панелите прегреят.
За това, най-вероятно, ще сложа един прост кран. вечер го затварям, сутрин отварям.
Като спече го сменям. За 100 лева мога да взема доста кранове, но един вентил. Даже няма да ми стигнат за читав.
Другия вариант е да се направи нещо като сифон ( патерица както му казват майсторите), но тогава не ми се мисли как ще се гони въздуха от там. Предполагам, че около метър сифон, ще има достатъчно съпротивление да изключи гравитачното движение. Не знам. Колкото майстори и изградени инсталации толкова и начини.

Основния въпрос остава - защо при система пълна с вода или автомобилен антифриз нямам този проблем.
Да не говорим, че от Антикороза АД можем да си вземем гликол ( кеф ти етилен, кеф ти пропилен) на доста сносна цена. И Амигос и останалите продавачи да пинат една водица.

http://www.antikoroza.com/bg/products_d ... =72&page=1
lov - майстор
Отговора е много елементарен. С водичката уплътненията нямат проблем но с антифриза или каквато и да е друга течност почват да се гърчат и тва е. Дори тефлонови правих и пак ядове е по малко пуска ама. Даже на снимката от темата дето ти пратих се вижда белия тефлон.
Ей бога ми занимавам се със солари от как се помня но вдигнах ръце с антифриза.
направи това което съм показал само сложи два щуцера с кранчета и едно прозрачно мъркуче да виждаш до къде си напълнил. И после надувай с въздух разширителя. Трябва да работи и така.

Тема "Странен проблем след смяна на антифриза" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: