Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
zach_82 - специалист
sasko12345 написа:
Има хъбове за шелосипед по 8квата. С тоя двигател ще сменяш четки през ден. А ако смениш скорост на високи обороти незнам кво може да се случи с веригата и крака ти
Моя направи си сам скутер е със стартер от Мерцедес 190Е, вече 1 годинаа го търкалям еждневно и не съм сменял четките (които са 4 броя) и които не са сменяни поне от 15 години през които колата е била в движение.
Плюс това един стартер струва 20-30лева в автоморга, докато един хъб 8квт струва едни пари сигурно, дето ще те откажат от електропридвижване.
Subsa - специалист
Колко мощност има 1000W хъб мотор. Предстои ми да се оборудвам с още едно ел. колело, този път с хъб. Да не остана разочарован.
Примерно баирчетата при излизане от подземен паркинг катери ли ги ?
После - предна или задна гума?

http://blog2.optibike.com/category/newsletter-archive/

тук го сравняват като колело с една скорост, може само там да върви, има и графики.

Интересен е този тип мотор, защото има много варианти за управления, примерно векторно управление, там имаш максималния въртящ момент без значение от оборотите.
Chakal - специалист
След много четене се спрях на 500w 8fun мотор с планетарен редуктор. Аз съм 120 кила тюлен, предния ми конрадски 500w хъб умираше по баирите и трябваше насила да спортувам с него. С този мотор се хиля като малко дете на всеки баир, такова като баир не съществува. Мотора е на 1/2 от размера и теглото на 1000w хъб, но покрива всичките ми изисквания. На 48v го карам, вдига около 40-42км. Може да не вдига 50, но не трепва по баирите. Задължително хъба да е за задна гума, тези с по-големите въртящи моменти често кършат ушите на предната вилка и съответно става мазало.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AQfiq_CjmaA[/youtube]



https://lh4.googleusercontent.com/-wZD- ... AG0199.jpg
Тани - модератор
Ето и нещо по-екзотично по темата
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z1YoCfm7nxU[/youtube]
Subsa - специалист
Най-сетне си взех батериите.
3,2V 20-22AH - 50 броя, проекта е за 3*16 клетки(51V nom.), има 2 резервни.
http://www.aliexpress.com/item/Promotio ... 25503.html

Подобни са на тези от линка по форма и размери, моята тежи 560 грама едната.
Chakal - специалист
А BMS-a ти ли ще го правиш ?
hi4kok - напреднал
Здр.Искам да попитам знаещите ако си закупя 3бр. от тези батерий по-добре ли ще са от оловните 12v 12ah.
http://www.aliexpress.com/item/NEW-DC-1 ... 39942.html
Chakal - специалист
Зависи колко им е разрядния ток. Ако е 1C - може да дърпаш 10А от тях без да повредиш батериите. Обикновенно LiIon батериите за ел. велосипеди имат разряд около 3С, което значи от 10А батерия можеш да 30А без повреда в батерията.
geordgeo - специалист
И аз искам да попитам как стои въпросът с BMS-a, че без него не съм навит да купя LiFePo4 елементи и да си правя експерименти кога ще се подпалят - има ли някой тук във форума, който да се занимава с това или да си поръчвам от нета? Предлагат ми 3.7 V, 3800 mA (този капацитет най-вероятно е фалш) елементи на добра цена, но са без управление и ме е страх да си правя експерименти с тях...
ludiagsm - специалист
Мога да помогна с балансерите,имам опит с тях.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: