Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
pandov. - специалист
Здравейте всички. Имам един бутален компресор за въздух но му липсва управлението. Компресора е с два трифазни мотора по 5,5KW общо 11KW искам да му сложа един контактор и да вържа пресостата към оперативната верига на контактора така кто падне налягането ще включва а като се вдигне ще изключва. Контактора с който разполагам е 32А достатъчен ли е или трябва по голям? ( и автоматичния предпазител мисля да е 32А)
PS по закона на ОМ 11 000 разделено на 380 идва 28,9А (или аз нещо бъркам) , но нали има там пусков ток та затова реших да питам какво ще предложите
Последна промяна от pandov. на съб дек 08, 2012 3:53 pm, променено общо 1 път.
shadow__01 - майстор
Ще стигне. По мой сметки тока в всяка фаза ще бъде около 16-17A. понеже не знам колко е кос. фи и не мога да го сметна с точност, но ще бъде около 15-16A макс. Контактора ще издържи и пусковия момент без проблеми.
pandov. - специалист
значи имам и един пускател -Една такава метална кутия с червено и зелено копче , той е с 32 амперов контактор и 25А токова защита значи мога спокоино да сложа него така ли (и имали смисъл от тази 25 амперовата защита ( тя се регулира от 16 до 25А) или да оставя само контактора в пускателя и да си сложа един автоматичен предпазител 32 А
shadow__01 - майстор
pandov. написа:
значи имам и един пускател -Една такава метална кутия с червено и зелено копче , той е с 32 амперов контактор и 25А токова защита значи мога спокоино да сложа него така ли (и имали смисъл от тази 25 амперовата защита ( тя се регулира от 16 до 25А) или да оставя само контактора в пускателя и да си сложа един автоматичен предпазител 32 А
Слагай целия пускател както е с кутията без да го разваляш. Защитата е перфектна за тази мощност. Ще трябва да я нагласиш на 18-20A да изключва и би трябвало ако е изправно всичко да работи.
Защитата пази двигателя(в твоя случай двигателите) от прегряване и изгаряне. Трифазен предпазител 25A пак трябва да имаш в началото на силовата верига още преди пускателя.
pandov. - специалист
shadow__01 написа:
pandov. написа:
значи имам и един пускател -Една такава метална кутия с червено и зелено копче , той е с 32 амперов контактор и 25А токова защита значи мога спокоино да сложа него така ли (и имали смисъл от тази 25 амперовата защита ( тя се регулира от 16 до 25А) или да оставя само контактора в пускателя и да си сложа един автоматичен предпазител 32 А
Слагай целия пускател както е с кутията без да го разваляш. Защитата е перфектна за тази мощност. Ще трябва да я нагласиш на 18-20A да изключва и би трябвало ако е изправно всичко да работи.
Защитата пази двигателя(в твоя случай двигателите) от прегряване и изгаряне. Трифазен предпазител 25A пак трябва да имаш в началото на силовата верига още преди пускателя.
благодаря ти много , жив и здрав и весело посрещане на задаващите се празници
fikata - майстор
Компресора е с два трифазни мотора по 5,5KW общо 11KW искам да му сложа един контактор и да вържа пресостата към оперативната верига на контактора
Слагай целия пускател както е с кутията без да го разваляш. Защитата е перфектна за тази мощност. Ще трябва да я нагласиш на 18-20A да изключва и би трябвало ако е изправно всичко да работи.
Една обща защита за двата двигателя ? :?
Ех,pandov..Не случи на консултант тук.
Последна промяна от fikata на нед дек 09, 2012 5:53 am, променено общо 1 път.
a_stoev - майстор
Какво се чудиш, фика. Нивото на форума е самоук квартален майстор. Като нему се дават по 15 лв. за контактор и защита, да си гори двигателите.
kuger - майстор
pandov. написа:
значи имам и един пускател -Една такава метална кутия с червено и зелено копче , той е с 32 амперов контактор и 25А токова защита значи мога спокоино да сложа него така ли (и имали смисъл от тази 25 амперовата защита ( тя се регулира от 16 до 25А) или да оставя само контактора в пускателя и да си сложа един автоматичен предпазител 32 А
Мисля, че 25А защита няма да удържи пусковия ток на двата мотора, а и досега не съм виждал една защита за две машини :?
Намери още един пускател, направи преобвързване за управлението, че за пренавиването на 5,5Kw ще даваш и ще плачеш :shock: Няма да е излишен един монофазен АП за оперативната верига, 2-3А ще са достатъчни.
Може да се направи системата да следи за отказ на мотор, но се усложнява, защитите ще я вършат тази работа.
fikata - майстор
Връщам се отнова по темата, защото освен pandov.,който благодари на "бургарската сянка" за "ценния съвет" и отиде да го реализира и чиито плодове ще бере по късно, то други след него могат да прочетат темата и този съвет да го приемат за чиста монета.Затова:
1.Пусковата апаратура се избира за всеки а.с. двигател по отделно.Даже двигателите да са еднакви по технически данни на на табелката.
2. Управлението на един двигател може да бъде ръчно или дистанционно с ел.магнитен пускател/контактор/
3.Ръчното управление чрез Моторни пускатели съчетават двигателен контрол и защита в един механизъм.Те предпазват двигателите от късо съединение, претоварване и отпадане на фаза. Моторните пускатели правят излишен монтажа на предпазител със стопяема жичка, което спестява парични средства, инсталационно място и осигурява бърза реакция в условия на късо съединение.
4. При дистанционното управление с контактор на двигателя също трябва да се осигури максимално токова защита и защита от претоварване.
- максимално токовата защита предпазва от к.с и се извършва със стопяеми или автоматични предпразители - изборът и зависи от пусковия режим на а.с.д -лек,нормален или тежък. Компресорите са с тежък пусков режим
- защитата от претоварване е изключване на двигателя,когато в процес на работа в някоя/и/ фаза на двигателя се регистрира продължително по голям ток от номиналния. Най разпространена е термичната защита,която чрез биметални елементи при превишен ток в двигателя прекъсва захранването. Друг вид е термичен сензор в намотките,който изключва захранването им при температура по висока от нормалната работна.
На конкретния въпрос на pandov.
Контактор 32А е напълно достатъчен и даже с резерв да се влючи в силовата верига на двигател с мощност 5,5 kW защото е изпълнено условието Ін на контактора да е равно или по голямо от Інд /номиналния ток на двигателя/
Изборът на максимално-токова защита и защита от претоварване/термична защита/ е друга тема.Термичната защита,която имаш /16 -25А/ е голяма за двигател 5.5 квт и не ти върши работа.
Такова животно няма - една защита да пази повече от един двигател защото в диапазона и влиза сбора от токовете на отделните двигатели [-X
Всеки двигател трябва да има собствена пусково-защитна апаратура
Последна промяна от fikata на нед дек 09, 2012 8:11 pm, променено общо 1 път.
dobcho_vn - специалист
Към горното мисля, че трябва да се добави, че предпазителите трябва да са крива "D" т.е. за машини с тежък пусков режим.

Тема "стига ли 32А контактор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: