Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
a_stoev - майстор
pandov. написа:
Здравейте всички. Имам един бутален компресор за въздух но му липсва управлението. Компресора е с два трифазни мотора по 5,5KW общо 11KW
Компресора би трябвало да има разтоварване на налягането в главата от пресостата. Поне малките с общо назначение които съм виждал са така.
Пропуснахме да уточним как така един компресор е с два трифазни мотора? Щото ако е физически един компресор с два двигателя се очертават проблеми. Ако са два компресора с отделни мотори на общ ресивер няма да има грижи.
pandov. - специалист
a_stoev написа:
pandov. написа:
Здравейте всички. Имам един бутален компресор за въздух но му липсва управлението. Компресора е с два трифазни мотора по 5,5KW общо 11KW
Компресора би трябвало да има разтоварване на налягането в главата от пресостата. Поне малките с общо назначение които съм виждал са така.
Пропуснахме да уточним как така един компресор е с два трифазни мотора? Щото ако е физически един компресор с два двигателя се очертават проблеми. Ако са два компресора с отделни мотори на общ ресивер няма да има грижи.
да точно така е , два компресора с отделни мотори на общ ресивер , и да има разтоварване на налягането в главата . аз вече го свързах , двата мотора с общ пускател 32А контактор 15-25А защита от претоварване и 25А автоматичен предпазител в началото на веригата и работи , но ако трябва ще променям както кажете не съм за 25 лв контактор и 25 лв защита просто това имах в наличност и затова питах дали ще стане
shadow__01 - майстор
pandov. написа:
да точно така е. два компресора с отделни мотори на общ ресивер , и да има разтоварване на налягането в главата . аз вече го свързах , двата мотора с общ пускател 32А контактор 15-25А защита от претоварване и 25А автоматичен предпазител в началото на веригата и работи , но ако трябва ще променям както кажете не съм за 25 лв контактор и 25 лв защита просто това имах в наличност и затова питах дали ще стане
Така да беше писал..... Помислих, че и двата двигателя задвижват един компресорен механизъм. Ако имаш място сложи два контактора и две защити. Комбинирай двете оперативни вериги в една обща така, че да се включва и изключва с бутоните пуск и стоп. Ако имаш проблем с изчисленията и идеята за схемата на оперативната верига пиши да ти ги сметна и начертая. Наистина трябва да са на отделно. Ще се оръсиш малко за два по-слаби контактора и защити, но поне не искам аз да съм виновен дори и косвено ако стане нещо с някой двигател. И по важното е че, ти ще си спокоен.
Ето схемата на цялата система.
При проблем дори в единия двигател се изключва и другия и не може да се включи докато не се отстрани повредата.
Прикачен файл:
GGGGFFFFFF.JPG
GGGGFFFFFF.JPG (61.92 KиБ) Видяна 4319 пъти
Контакторите може да са по 16A всеки, а защитите настроени на около 13,14-15A. Това ще урържи пусковия ток. Главния прекъсвач задължително бавнодействащ (клас D) както ти писаха.
Дори за по-добре макар, че не съм го начертал така (а трябваше) да сложиш два трифазни предпазителя на всеки двигател преди контакторите (също 16А).
fikata - майстор
Включи в схемата и контакта на пресостата.
bigdragon - майстор
Моят съвет е свързан с настройките на работа на двата компресора.

След като направиш адекватна електрическата схема, обърни внимание на режима на работа на двата компресора в "екип".

1.Настрой от пресостатите наляганията така, че единият компресор да включва по-късно от другият. Така ще избегнеш работата на двата компресора едновременно при ниска консумация на въздух, а когато консумацията е висока, ще включи и вторият компресор. Така ще имаш по дълъг живот на двете машини, както и не маловажното, по-малка консумация на ток...
2.Когато приоритетният компресор направи часове за смяна на масло, смени му маслото и дай приоритет на другият компресор. Така ще разпределиш във времето разходите за консумативи и ще изравняваш амортизацията на машините, за да излязат едновременно от употреба...

Успех!
gogo7777 - майстор
Шарената схема е грешна :-D . При натискане на бутона ПУСК какво ще се случи. Нека Сянката да си поправи грешката. :-D

ПП Всъщност не е грешна. Подведе ме надписа НЗ. Имал е в предвид контактите на защитата :-D Сори :razz:
shadow__01 - майстор
fikata написа:
Включи в схемата и контакта на пресостата.
Забравил съм го без да искам.
Прикачен файл:
GGGGFF2.JPG
GGGGFF2.JPG (63.87 KиБ) Видяна 4215 пъти
Контакта на пресостата може да се свърже последователно в оперативната верига без значение дали в началото, средата или края.
bigdragon - майстор
Разбирам, че си с един пресостат.

Предлагам да поставиш още един пресостат и да управляваш двата компресора (през К1 и К2) отделно. Така по схемата от предишният ми пост при 5.5kW за компресор и сегашната цена на тока, много бързо ще изплатиш разхода за покупката на пресостата и тройника за връзка към балона...
fikata - майстор
shadow__01

Така както си включил контакта на пресостата след всяко негово изключване компресора трябва да се включва ръчно.
А заданието беше:
и да вържа пресостата към оперативната верига на контактора така кто падне налягането ще включва а като се вдигне ще изключва.
Съгласен съм с мнението на bigdragon
shadow__01 - майстор
fikata написа:
А заданието беше:
и да вържа пресостата към оперативната верига на контактора така кто падне налягането ще включва а като се вдигне ще изключва.
Малко съм изморен днес и не съм се досетил за това.
Какъв е пресостата? Има ли бутон на него за включване и изключване.

Тема "стига ли 32А контактор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: