Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Тани - модератор
bigdragon написа:
Разбирам, че си с един пресостат.

Предлагам да поставиш още един пресостат и да управляваш двата компресора (през К1 и К2) отделно. Така по схемата от предишният ми пост при 5.5kW за компресор и сегашната цена на тока, много бързо ще изплатиш разхода за покупката на пресостата и тройника за връзка към балона...

След като и Фиката те е подкрепил , значи не си се объркал ти, а аз нещо не мога да схвана! От къде ще дойде икономията на ток? Единственото което ми идва на ум е от пусковия ток :? Иначе, за да вдигнат едно и също налягане, дали ще работят двата двигателя 2 минути или само единия ще работи 4 , то разхода на енергия ще е един и същ!
pandov. - специалист
shadow__01 написа:
fikata написа:
А заданието беше:
и да вържа пресостата към оперативната верига на контактора така кто падне налягането ще включва а като се вдигне ще изключва.
Малко съм изморен днес и не съм се досетил за това.

Какъв е пресостата? Има ли бутон на него за включване и изключване.
да като изключи компресора ще трябва да се пуска ръчно, което не ме устройва . Сега последователно на пресостата който дава сигнал на оперативната верига на контактора съм сложил едно копче и така щтракам копчето и ако е ниско налягане тръгва после си спира и пак си тръгва , като искам да го спра щтракам копчето прекасва се веригата между пресостата и бобината на контактора и компресора неможе да включи с една дума елиминирах бутоните пуск и стоп и сложих едно копче , но ще се опитам да реализирам схемата с двата контактора и отделни защити за тях , щом ще е по безопасно за моторите. А бихтели ми обяснили къде се крие опасността както съм го направил сега, с едно РТБ с един контактор и една защита и за двата мотора
ПС да има копче пресостата и те са два пресостатите и даже сиимат и контактор в тях и майче и РТБ си имат ама са доста стари и им нямам доверие , немога даже да намеря снимка из нета да ви ги покажа точно какви са
fikata - майстор
А бихтели ми обяснили къде се крие опасността както съм го направил сега, с едно РТБ с един контактор и една защита и за двата мотора
Всяка термична защита има диапазон за настройване до 1.25Ін на двигателя. Това настройване е необходимо защото рядко може да се случи двигателя да работи с работен ток равен на номиналния. Имаш два компресора с два еднакви двигателя,но тяхното натоварване не може да бъде еднакво.Най вече ще зависи от техническото състояние/съпротивителния момент/ на компресора. Нормално е при натоварване на двигателя да се измери работния му ток и по него да се настрои термичната му защита.И това за всеки двигател.
"Загрубяване на защитата" - има такъв термин.Това ще рече неправилен избор на защитата ,тъй като диапазона й на настройка не е подходящ за двигателя или тя е настроена така,че или няма да сработи или ще сработи след като двигателя вече е замирисал и е задействала максимално токовата защита.
pandov. - специалист
fikata написа:
А бихтели ми обяснили къде се крие опасността както съм го направил сега, с едно РТБ с един контактор и една защита и за двата мотора
Всяка термична защита има диапазон за настройване до 1.25Ін на двигателя. Това настройване е необходимо защото рядко може да се случи двигателя да работи с работен ток равен на номиналния. Имаш два компресора с два еднакви двигателя,но тяхното натоварване не може да бъде еднакво.Най вече ще зависи от техническото състояние/съпротивителния момент/ на компресора. Нормално е при натоварване на двигателя да се измери работния му ток и по него да се настрои термичната му защита.И това за всеки двигател.
"Загрубяване на защитата" - има такъв термин.Това ще рече неправилен избор на защитата ,тъй като диапазона й на настройка не е подходящ за двигателя или тя е настроена така,че или няма да сработи или ще сработи след като двигателя вече е замирисал и е задействала максимално токовата защита.
да стана ми ясно.Маи ставам вече нахален ,но защо се слага предпазител и на оперативната верига
fikata - майстор
защо се слага предпазител и на оперативната верига
Оперативната верига като всяка електрическа верига трябва да бъде защитена.
Токът в тази верига е в пъти,десетки,стотици/зависи от мощността на товара/ по малък като големина от тока в силовата част.
По тази причина тази верига не може да бъде защитена с предпазител от силовата част, тъй като един голям предпазител може въобще да не реагира при претоварване или к.с. в оперативната верига изпълнена с проводници с малко сечение.

Тема "стига ли 32А контактор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: