Напишете въпрос свързан със санирането.
jekasus - майстор
Сравни коефициента на топлопреминаване между фибрана и депрона и тогава направи извода, дали да даваш двойно повече пари за двойно или тройно по-тънка изолация.
При положение, че ще си правиш вътрешна с гипскартон, ъгли с мрежа не ти трябват. Ползваш обикновени такива или например - viewtopic.php?t=39594
Marisan - специалист
Здравейте,

Важно е освен сумите, които ще изразходвате, да прецените и топлоизолационният ефектът който ще реализирате при изпълнението на всеки един от вариантите. Това може да се постигне чрез изчисляване величината на топлинно съпротивление (R), която визуализира топлоизолационните характеристики на материала. Колкото по-голямо е съпротивлението на топлопреминаване, толкова по-добри са топлоизолационните свойства на материала. Математически това съпротивление представлява реципрочната стойност на коефициента на топлопреминаване (λ) умножена по дебелината на топлоизолационният материал.

http://marisanbg.com/bg/page/451/tipid/74

В първия вариант топлопроводността (λ) на стъклената вата на руло е 0,040 W/mK, което ще рече, че при 50 мм дебелина, съпротивлението на топлопреминаване е съответно R=1,25 m2K/W

Във втория вариант може да изберете няколко подхода на работа:

Ако използвате стандартен EPS, който да шпакловате след това – е препоръчително да изберете материал с плътност 14-25 kg/m3, който има коефициент на топлопроводност около 0,036 W/mK и при 50 мм дебелина съпротивление на топлопреминаване R=1,39 m2K/W.

Другият вариант е полагане на EPS под гипсокартон, като тук не е нужно да използвате материал с толкова висока плътност, достатъчно е тя да е 10 kg/m3. При него коефициента на топлопроводност е около 0,040 W/mK, а съпротивлението на топлопреминаване при 50 мм дебелина от порядъка на R=1,25 m2K/W.

http://marisanbg.com/bg/toploizolatsii-ot-eps/page/206

Ако търсите още по-добър тополоизолационен ефект, бихте могли да използвате графитен EPS (с коефициент на топлопроводност 0,030 W/mK) – при който стойността на топлинно съпротивление при 50 мм дебелина е още по-висока: 1,67 m2K/W; Може да го използвате самостоятелно или под гипсокартона.

http://marisanbg.com/bg/efektivni-toplo ... s/page/207

Сами може да видите, че е възможно постигането на един и същ резултат при използването на двата вида материал.

Коефициента на топлопроводност на депрона е 0,030 W/mK , което при 6 мм дебелина прави топлинното съпротивление от порядъка на 0,200 m2K/W. В този случай топлоизолционният ефект е минимален – около 6-7 пъти по-малък от предниет варианти.

Този вариант, както и изборът на XPS имат един сериозен недостатък, а именно изолацията с тези материали би спряла дифузията на водни пари. Това от своя страна налага нуждата от изключително добро вентилиране на помещенията, с цел предотвратяване появата на конденз.

При поставянето на вътрешна изолазия би следвало да се вземе предвид по какъв начин се отоплява помещението. Това е необходимо, тъй като поставянето на вътрешната изолация спира ефекта на акумулиране на топлина от стените. Това би могло да се представи като положителен ефект, но само за помещения, които се отопляват с климатик например, тъй като той затопля единствено въздуха в помещението.

От много висока важност е дебелината на вътрешната топлоизолация да бъде съобразена с дебелината на външната изолация. При направата на външна топлоизолация, критичните точки (точката на замръзване, на кондензиране и на поява на мухъл: 0/10/12 °C) се изместват навън от стената. Когато поставим обаче вътрешна изолация, която не е съобразена с външната, е възможно тези точки да се изместят във вътрешността на стената или дори между нея и вътрешният топлоизолационен слой, което води след себе си редица негативни последици.
Последна промяна от Marisan на пет яну 04, 2013 1:44 pm, променено общо 1 път.
nihonjin - специалист
Писал съм го и в други теми:

XPS 5 см лепен с пяна, шпакловка с мрежа и фина шпакловка. Вече четвърта зима нямам никакви проблеми.
Отоплявам се с централно парно без да пускам радиаторите - само от тръбите.
8180 - майстор
Marisan написа:
Здравейте,
Колега,
Добре дошъл във Форума.
Намирам изложенията Ви тези дни за полезни и на границата на допустимата реклама.
Лично съм давал линкове към калкулатора в сайта Ви и оценям положително рекламната Ви стратегия (по принцип).
Това не ми пречи, да помоля да прецизирате твърденията си в последните три абзаца на горния пост тук, който сам по себе си е доста пространен за тема по конкретен проблем..
Бих препоръчал да си служите с линкове изключително в отговор на конкретни въпроси, за да сте максимално полезен тук и да не объркаме "каруцата и коня". :)
reingar-x - специалист
Да попитам и аз за мнение,искам да си направя изолация на две стени,живея в панелка стените са на фугата на блока и там няма как да се направи външна изолация.Въпроса е гипсокартон или стериопор,фибран или там както им викат на подобните им материали да използвам,тъй като на въпросните стени има образувал се мухал?Въпросните помещения се използват за спалня и се отопляват с климатик,има пвц дограма всъщност от нейното поставяне започнаха проблемите с мухала.
ivanovrg - специалист
crez написа:
Направа на вътрешна топлоизолация за 150 м2

Гипскартон 12.5 мм 2.4м2 12лв.лист

Гипскартон 63 листа х 12лв 756 лв *6лв=378лв
Вата топ 14,4 м2х35,00 11топа 385 лв *20лв=220лв
CD профил 60/27/3 м.3,06лв.бр. 110бр. 340 лв
Лепенка за фуги 30 бр.х2.77лв.бр 84 лв 5бр*2.77=14лв
Шпакловка 2 ръце 10торби х 24 лв. 240 лв 4бр*24лв=96лв
Винтове +всички дребни артикули 100 лв
Метални ъгли с мрежа 150 лв 30лв
UD-профили 100лв (са много)
Обща сума 2085 лв 1278лв
+/-10% грешка
това е по реално като цена и материали при така дадената информация
аз залагам цена на материалите 10-12 лв/кв.м 150*10=1500
като се има в предвид ,че винаги има изхвърляне
Marisan - специалист
8180 написа:
Marisan написа:
Здравейте,
Колега,
Добре дошъл във Форума.
Намирам изложенията Ви тези дни за полезни и на границата на допустимата реклама.
Лично съм давал линкове към калкулатора в сайта Ви и оценям положително рекламната Ви стратегия (по принцип).
Това не ми пречи, да помоля да прецизирате твърденията си в последните три абзаца на горния пост тук, който сам по себе си е доста пространен за тема по конкретен проблем..
Бих препоръчал да си служите с линкове изключително в отговор на конкретни въпроси, за да сте максимално полезен тук и да не объркаме "каруцата и коня". :)
Здравейте,

Благодаря за коментара. Ще имаме предвид съветите Ви в бъдеще.
Marisan - специалист
reingar-x написа:
Да попитам и аз за мнение,искам да си направя изолация на две стени,живея в панелка стените са на фугата на блока и там няма как да се направи външна изолация.Въпроса е гипсокартон или стериопор,фибран или там както им викат на подобните им материали да използвам,тъй като на въпросните стени има образувал се мухал?Въпросните помещения се използват за спалня и се отопляват с климатик,има пвц дограма всъщност от нейното поставяне започнаха проблемите с мухала.
Здравейте,

Няколко са факторите, обуславящи Вашият проблем, най-главният от които е, че във въпросната фугата се получава течение, което води до силното изстиване на стените.
Факта, че помещенията се отопляват само с климатик води до това, че се затопля само въздуха в тях. При неговият контакт със студената стена той кондензира върху повърхността и я овлажнява.
Друг важен фактор във вашият случай е предназначението на помещенията като спални - спящите хора отделят от половин до един литър течности посредством потене или дишане за една нощ, което допълнително повишава съдържанието на влага във въздуха и улеснява кондензацията по стените.
На посочения линк ще откриете подробна информация за причините за поява на влага и мухъл в помещенията:
http://marisanbg.com/bg/ot-kade-idva-vl ... PU9H2qWjcs

Решението, което в най-висока степен би предотвратило проблема Ви е фугата да бъде запечатана напълно, което в случая едва ли би могло да се изпълни.

Другият вариант, който води само до частично решение е да се топлоизолират стените и в последствие се вземат мерки за намаляване на влажността на въздуха в помещенията. За целта:
1. Първоначално трябва механично се отстрани мухъла;
2. След премахването му стените трябва да бъдат обработени с препарат против мухъл ;
3. Монтаж на топлоизолационните плочи и тяхното шпакловане:

Изборът на топлоизолационен материал също е от голямо значение:
EPS – материалът е с много добра паропропускливост и структурата му позволява „дишането“ на строителната конструкция, като по този начин ефективно предотвратява появата и натрупването на конденз и мухъл, както в нея, така и в помещенията.
XPS – не е препоръчително да използвате във Вашият случай, тъй като поради високото си съпротивление на преминаване на водни пари, на практика силно се намалява дифузията на водни пари през материала. Плочите са отлични за топлинно изолиране на места подложени на голямо водно натоварване, кухни, бани, хладилни камери и др.
Вата – при неправилен монтаж или компрометиране на изолацията, този материал би могъл да задържи влага в себе си, което ще намали многократно топлоизолационнети му качества и ще създаде изключително благоприятна среда за образуването на мухъл.
Гипсокартон – при монтаж на топлоизолация зад този материал става изключително трудно да установите появата на влага и мухъл зад него. Това ще може да направите едва когато той се е разпространил твърде много и е нанесъл щети, които много трудно могат да бъдат отстранени.

4. Съветваме Ви след шпакловането на топлоизолационният слой да нанесете боя, предназначена за влажни помещения, която не позволява проникването на кондензиралата по стените влага в конструкцията и същевременно позволява по-лесното почистване на стените.

Някои от мерките, които Ви препоръчваме за намаляването на влажността в помещенията са следните:
• Ако има растения в стаите, те да бъдат преместени в други помещения;
• Добре е да оставяте вратите на стаите отворени през нощта, което ще разпредели отделената от спящите влага във въздуха между повече помещения и ще намали нейната концентрация в спалните;
• Ако имате поставени мебели плътно до външните стени е добре да ги изместите на разстояние 5-6 см от тях, за да може да се извършва циркулация на въздуха;
• При възможност, преминаване към някакъв вид лъчево отопление, което да осигури затопляне и на стените;
• Няколко пъти на ден основно проветряване на помещенията и/или поставяне на електрически влагоуловител.
8180 - майстор
Marisan написа:
http://marisanbg.com/bg/ot-kade-idva-vl ... PU9H2qWjcs

Изборът на топлоизолационен материал също е от голямо значение:
EPS – материалът е с много добра паропропускливост ...........
XPS – не е препоръчително да използвате във Вашият случай, ............
Колега,
Предупредих, че ТУК от търговци и производители се очаква по-голяма прецизност.
Моля, консултирайте с автора на цитирания Ваш сайт - твърденията Ви противоречат на указаното там правилно подреждане на материалите по "пароплътност" в стената и приведената Таблица за Мю.

И да, следя с повишено внимание участията Ви тук за да преценя полезност/комерсиалност.
Marisan - специалист
Здравейте,

Прави сте, че наистина трябва да се отговаря по-прецизно и подробно, особено в случаите като този коректното решение на проблема (от гледна точка на строителната физика) на практика е неизпълнимо (пълното запечатване на фугата и външното топлоизолиране на стената). Когато се предлага решение, което не е оптимално винаги има недостатъци които остават и които трябва да бъдат акцептирани.

Във посочената статия теоретично правилно е посочено правилното подреждане на слоевете по „пароплътност“ в стената. Но както винаги на практика има случаи при които това подреждане трябва да бъде преосмислено през конкретната ситуация.

Ще започна малко по-отдалече: вътрешната топлоизолация, в сравнение с външната винаги представлява по-лошото решение от гледна точка на строителната физика.
- при него на практика не можем да избягаме от образуването на конденз от вътрешната страна на стената, между нея и топлоизолацията. По време на отоплителният период съдържащите се в топлият въздух водни пари преминават (дифундират) през стената навън. Срещайки по пътя си навън студена преграда, те кондензират. Точно това се случва при вътрешната топлоизолация – преминавайки през топлоизолационният слой те срещат студената стена и кондензират върху нея. При този начин на топлоизолиране, температурата на стената е постоянно ниската (изстива отвън и не се стопля заради топлоизолацията от вътре). Поради тази причина – изискванията към топлоизолацията се покачват – тя трябва да може да поеме появилият се конденз без самата да бъде повредена и да го отведе до повърхността на стената – така че конструкцията да остане възможно най-суха и максимално количество от влагата да бъде изпарено обратно през повърхността.
- друг недостатък на вътрешната топлоизолация е, че всички връзки на топлоизолираната стена с тавана и съседни стени представляват топлинен мост.
- строителната конструкция в тази ситуация остава изложена незащитена на атмосферните условия. Тъй като голяма част от температурната разлика между „вътре“ и „вън“ отпада и стената е много малко по-топла от външният въздух. По тази причина тя изсъхва много по-бавно отколкото ако е неизолирана и като цяло влажността в нея е по-висока.
- в тази ситуация (при вътрешно топлоизолиране) с предимство трябва да се разглежда проблема със запазването на строителната конструкция и извеждането на влагата от нея, пред минимализирането на топлинните загуби (и съзнателно да се използват по-малки дебелини).

Теоретично погледнато, полагането на парна преграда от вътрешната страна на стената може да разреши проблема и да редуцира натрупването на влага до нула. Практиката обаче показва, че точно това на всяка цена трябва да се избегне, тъй като тази преграда никога не остава плътна във времето (проблеми на материала, възникване на пукнатини в следствие на работещи строителни елементи). Проблема е не само в трудното уплътняване на всички връзки и отвори в стената (отвори за контакти, ключове и кабели, врати и др.), но и най вече в така наречената флангова дифузия (странично през неизолираните съседни стени). През тези отвори в парната преграда в конструкцията могат да навлязат големи количества влага, която през топлият период точно заради тази парна преграда не може да се изпари и остава натрупана в стената.

Приемайки, че натрупването на влага в конструкцията при вътрешното топлоизолиране е неизбежно – следва да се концентрираме не толкова в предотвратяване на нейното образуване, а в това как тази влага да се поеме безпроблемно от конструкцията и как през лятото тя максимално бързо да бъде изпарена. Това може де бъде извършено от влагочувствителни и капилярно активни строителни продукти. Капилярността предизвиква разпределение на влагата и отвеждането и до повърхността на строителният елемент – там където може да се изпари свободно. В името на това да се ускори процеса на изпаряване следва по възможност да се избегне поставянето на парна преграда.

В идеалният случай образувалият се конденз следва да бъде поет от топлоизолираната стена. За тази цел, тя трябва да бъде изградена от капилярно проводим материал (най-добрият вариант от леко изпечени тухли). Преди да се положи топлоизолацията от вътрешната страна на стената следва да бъдат премахнати всички парни прегради (циментова мазилка, водонепропускливи бои и др.)

В случай, че стената не може да поеме както трябва водата (например панелни стени), това трябва да бъде свършено от топлоизолационният слой. Това най-добре могат да свършат топлоизолационни плочи от дървесни фазери или калциево-силикатни топлоизолационни плочи, които да се монтират така, че да имат възможно най-голям контакт със стената.

Ако разгледаме възникналата ситуация при различните топлоизолационни материали, които можем да използваме в случая: минерална вата, EPS, XPS.

При минералната вата (има най-голяма дифузионна пропускливост от трита материала) най-голямо количество от топлият въздух би преминал през нея и би кондензирал на повърхността на студената стена, т.е. ще имаме най-голямо количество конденз. Минералната вата обаче не е в състояние да отведе образувалото се голямо количество влага обратно до повърхността. Конденза би се натрупвал с времето в стената и дългосрочно би довел до нейното разрушаване.

Стиропора е дифузионно доста по-плътен от ватата. По тази причина зад една плътна преграда от стиропор ще се образува чувствително по-малко конденз, отколкото при минералната вата. При всички положения обаче, дифузионно по-плътният стиропор възпрепятства изпаряването на влагата от стената.

При XPS-а положението е още по-силно изразено отколкото при стиропора – той има многократно по-малка паропропускливост от стиропора. Наистина – през него най-трудно би преминал топъл въздух, но вземайки предвид казаното по-горе (отвори за контакти, ключове и др. както и фланговата дифузия и топлинните мостове по границите на топлоизолирането) почти е невъзможно обратното извеждане и изпаряване на влагата до повърхността на стената.

Тоест тук имаме следната дилема, кой от материалите да изберем. От гледна точка на строителната физика, стиропора представлява по-малкото зло от всички и точно за това препоръчваме него – при него се образува сравнено с ватата много по-малко конденз, който за разлика от при XPS-а би могъл да бъде изпарен обратно от стената.

Тема "Въпрос за вътрешна топлоизолация?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: