• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 34
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
2v6 - майстор
a_stoev написа:
...Какъв ти е обема на водата в системата? Да не би да я охлажда под 0 преди да спре дефроста?
Не съм го смятал, предполагам над 50 литра.
Това е графика от злополучния ден:
Прикачен файл:
2012.12.16.1530.JPG
2012.12.16.1530.JPG (58.23 KиБ) Видяна 3948 пъти
В 15:30 е отчетена най-ниската температура - след като презаредих системата с водопроводна вода.
След това работи котела.
В zip-a са всичките налични данни по случая. Аварията според мен е станала някъде след 13:35.
kuuuuuul написа:
В момента режима на рабита ти е супер 1:3 при 1,3гр. :supz: а при мен е 1:2 :sad: при разход 1,4кв/ч.Вентилатора не трябва да го махаме /при мен 2х90=180w/ защото той си е от ТП докато помпите са нужни /при мен 230w=1,17кв/ и при друг вид отопление.
А как направи последната графика с четирите тем.?
Преправих показването и записването на мощността - сега вече консумираната мощност включва всичко (компресор, вентилатор и две помпи, едната на 3-та скорост (84 W), другата на 2-ра (61 W)).
Така според мен е най-ясно, защото топлообмена и съответно COP-а зависи силно дебита. Така по-голяма консумация на циркулационните помпи води до по-ефективна работа на компресора.

За графиките виж това:
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 92#p474992

Прикачен файл

25242.2012.12.16.zip
(23.98 KиБ) Свален 126 пъти
2v6 - майстор
Тази сутрин за първи път от няколко дни външната температура падна под 1 градус и започнах теста на новата програма за размразяване. Температурата на входящата в топлообменника вода падна до 24, а на изходящата до 20 градуса:
Прикачен файл:
2012.12.30.0806.JPG
2012.12.30.0806.JPG (76.31 KиБ) Видяна 3920 пъти
Въпреки това забелязах заскрежаване на външната страна на топлообменника в долната част откъм фреоновата тръба :?

kuuuuuul, твоята термопомпа от кои условия прави старт/стоп?
kuuuuuul - майстор
Мойта се командва от датчик който се поставя в буферния съд,но тъй като още не съм сложил БС датчика е на връщащата вода.Мога да наглася само на каква макс. тем. да спира,а тръгва вероятно като падне с някакви градуси /в момента около 8гр/ които не мога да променям :? /за сега/.По размразяването има доста възможности за настройка,до каква тем. на въщ.вода/20гр/,продължителност /5гр/,интервал/85мин, но въпреки това го прави на 3-3,5ч/ което показва че вероятно се влияе и от други показатели.Дано тази зима да успея да разгадая управлението.
a_stoev - майстор
Ако сам си пишеш за ардуиното може сам да си управляваш електронното ТРВ. то си е тъп стъпков двигател с две бобини.
На теория ти трябват изходни данни от трансмитер за налягане и температура на изхода на изпарителя, но китайците успешно се правят на луди и минават с два датчика за температура на вход и изход изпарителя. С малко експерименти за идентификация го докарват до работещо решение.
2v6 - майстор
a_stoev написа:
Ако сам си пишеш за ардуиното може сам да си управляваш електронното ТРВ. то си е тъп стъпков двигател с две бобини.
На теория ти трябват изходни данни от трансмитер за налягане и температура на изхода на изпарителя, но китайците успешно се правят на луди и минават с два датчика за температура на вход и изход изпарителя. С малко експерименти за идентификация го докарват до работещо решение.
А принципно ТРВ-то как действа?
Примерно при спадане на външната температура какво се очаква да направи - да отвори или да затвори (да намали или увеличи дебита)?
Или при намаляване на оборотите с инвертор?
Идеята ми е дали не може да се монтира последователно на капилярката и само при необходимост да намалява дебита? Така няма да трябва да се източва целия фреон и да се вакуумира външното тяло, защото вентила ще може да се монтира вътре :idea:
a_stoev - майстор
грубо казано, поддържа постоянна разлика между реално измерената температурата на газовете на изхода на изпарителя и температурата на изпарение изчислена от показанията на датчика за налягане. Под изчислена стойност предполагам се ползва таблица с данни и апроксимация между тях. При инверторите тази постоянна разлика се умножава по текущия капацитет на компресора. Може и да се вкара някой закон на регулиране допънително - И, Д.
Механичното всъщност прави същото, само че там всичко е механично и е чисто П закон.

Добре тук да се намесят по добре подготвените теоретично членове. То не че в нета не е пълно с инфо на ингилизки, ама пусти мързел.
2v6 - майстор
Днес успях да допълня фреон в системата.
Получи се следния ефект - при работа периодично налягането се повишава и намалява през 20-25 секунди. Предполагам е от повече фреон.

Някой има ли представа как става това? Какво кара налягането да спадне след повишаването?
a_stoev - майстор
По скоро не стига фреон, но не може да се каже еднозначно. Колко трябва да се зареди? При други условия може да няма колебания.
Високото налягане е следствие на количеството компресиран фреон след компресора което зависи от течния фреон който ще пропусне капилярката в зависимост от разликата между ниското и високото. В един момент няма течност след капилярката и ниското пада, в следствия на което пада и високото, но в следващия момент влиза течност, вдига се ниското и пак се вдига и високото. Честно казано не мога да дам точна процедура за пълнене на сляпо.
2v6 - майстор
Тук може да се види:


Чел съм, че недостиг на фреон има когато температурната разлика вход-изход топлообменник е много голяма, примерно повече от 20 градуса. При мен беше над 25.
Първо му сипах около 800 грама. Разликата спадна на 18-19.

Като му досипах спадна под 10, но се появи този ефект.
a_stoev - майстор
За кой топлообменник говориш? Външния ли? В момента е изпарител и е на ниското. Кажи колко ти е ниското и при каква температура на въздуха е това?
Ако може гледай ниското и високото едновременно.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 34

Тема "Термопомпа от нов климатик, радиатори и подово" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: