Е ее ще я повдигаме , колко да я повдигаме , да вземем да я обърнем наопъки , производителя защо тогава и определя планка -да я завари накриво че ние като я поставим вертикално -тя да седи малко повдигната .Гледал съм на оригинален котел Ватерланд -захвата е вертикален , така е и ако се монтира на вратичка на друг котел .Само на Бош и подобни , се монтира с известен наклон -щото си го има от отливката на вратичката .
Моята горелка Waterland е сложена хоризонтално без наклон и си работи перфектно.
Самия котел не позволява да се направи наклон, защото котела е с малката решетка- Viadrus U26.
Свалете си чистачките и изисквайте от сервиза да ви сменят металната скара зад кошницата.
Тя е по-дълга с 1 см. от старата и прилепва плътно към кошницата- не позволява да влизат пелети отдолу.
На мен ми дадоха друга скара безплатно.
Отчели са чистачката за грешка.
Относно наклона си комуникирах с производителите- обясниха ми , че не се задава предварително, понеже горелката често се монтира на други котли, които си го имат този наклон и ако се направи така заради Виадруса при тях няма да става добре.Иначе наклона си оказва някакво влияние-премества горенето малко напред.При мен обаче има проблем с пелетите най-вероятно-предполагам , че са по леки и като се засилят по шнека падат извън решетката за горене.Наложи се да премахна насочващата пластинка и наклона поради това.Ето какво се получава с наклон от 3 -4 градуса и махната пластина за около 8 часа.
Ако и пластината е обърната резултата е една кофа на ден
Като нямам никакъв наклон обаче се получава пък това
Тук дори е малко, понеже е на ниска мощност.Като кача киловатите започва да трупа стабилно и води дори до задръстване.Поради това в момента съм дал малък наклон - две шайби съм подложил и пластината е съвсем леко повдигната-така за момента е ок.При другите познати със същата комбинация-с40 и виадрус го няма този проблем дори и без наклон-явно е от разликата в пелетите.
Нека и аз се включа в разговора да споделя моите наблюдения. Ползвам IVG на Дакон 16 котел . Според мен всички вдигат шнека на 1500 и нагоре но според мен тябва да се измери реално колко пелети качва шнека за 6 мин .Това е базата от която трябва да се заходи защото едни и същи пелети на различен ъгъл на шнека качват различно , а според мен горелката е сметната спрямо количеството пелети които отделят определена енергия. Първоначално и аз без да измеря реалното количество работих на 1600 и нагоре като се доверих на приятел който ползва същата горелка и същите пелети беше измерил 1300гр. за 6 мин. В топлото време работеше горе - доло добре но като застудя мъка, гори много трудно загрява. Направих си труда да измеря количеството и се оказа 900гр. за 6 мин. След като свалих шнека на 1000 разликата е огромна . Гори по -малко грее перфектно.По мое мнение автоматичните настройки са реални когато количеството пелети е около и малко над измерените реално. Всяко повишение на шнека намаля мощността .Когато намерите оптималната на автоматичен режим може да минете в ръчен и да увеличите времето за пауза .Качеството на пелетите има огромно влияние върху работата на горелката ползвах лоши които правеха много шлака която запушваше отворите и се получаваше лошо горене и голям разход с хубави пелети горелката е пефектна и разхода пада доволно.
Исках да попитам за тези тухли-къде да се слагат във Виадруса по-точно и каква се очаква да е тяхната роля?Да не се цели намаляне на обема на горивната камера или какво?
Според мен тухлите трябва да се сложат на местото на чугунените плочи , които образуват един ход на пламъка . Ефекта на загретите вече тухли го знаем -акумулират топлина .