• 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ivanovbg - майстор
Тани, в градски условия не се вдигат такива високи скорости. Болшинството от спиранията ще е от малка скорост, особено в задръствания и електрическата рекуперация няма да е ефективна. Само въздушната също. Хидравлика му е майката :-D

http://www.hintsandthings.co.uk/garage/stopmph.htm тук е сметнато за какво растояние при каква скорост спира колата.
Тани - модератор
И какво точно трябва да разбера от този линк? Я кажи къде да прочета колко енергия може да се регенерира , че е много дълъг и не можах да открия къде го пише! А който казва, че един електромобил е по-икономичен на дълъг път , няма право да пише в тази тема! Трябва още доста да почете! Включително да почне с хибридите!
Тани - модератор
dyaneff написа:

Тани твоята любима Тесла не е по джоба ни. Тука се разглеждат Направи сам решения. Иванов показа и двата варианта на подобна система. Сигурен съм, че ако се тества твоята Тесла в градски условия пробега И ще се намали драстично точно заради режима ускорение.
По какво точно се различава Теслата от който и да е електромобил със Sep Ex? Ето ти двигатели със и без SepEx .
Прикачен файл:
11сеп.png
Хайде сега ми обясни как ще направиш всички тези подобрения за 0 (НУЛА ) лева разлика и как ще компенсираш повишаването на тежестта на автомобила, от което ПРЯКО зависи пробега и ускорението му! Опитвате се да направите чешма с течаща морска вода в морето! Нещо абсолютно безсмислено! Това е като да направите дублиране на ръчната спирачка с крачна! Нямам идея как се спира ударния ми винтоверт, но спира от 2400об/мин за по-малко от половин оборот! Мисля, че е по електрически начин!

ПП не беше излезнала картинката!
ivanovbg - майстор
Еми при 20 км в час автомобила от момента на натискане на спирачката до напълно спрял изминава средно 6 метра или 3 оборота на колелата. При 30 изминава 14 метра или 7 оборота. При 40 - 24 метра или 14оборота на колелата. И при 50 - 38 метра или 19 оборота на колелата.

Като време при 20км/час имаме около секунда време за рекуперация и при 50 около 2сек при условие че се използва рекуперация до нулева скорост, което ми се струва невъзможно. Докато контролера се усети че спираш, подбере режима и си спрял. Има вариант ако повече се стараеш...

А на този клип не се вижда рекуперацията до каква минимална скорост се случва, така че не може да се каже каква би била печалбата в градски условия.

А аз професионално се занимавам с коли и съм имал няколко допирни точки с приуси.

В клипа дето съм дал колата е снабдена с отделна помпа за хидравликата и отделен хидродвигател за да може помпата за тези няколко оборота на гумите да напомпа масло под налягане достатъчно за 10 - 15 сек ускорение. В смисъл помпата е с мощност 100-тина киловата , а хидродвигателя е с мощност 10-20.
Тани - модератор
Е щом се занимаваш с автомобили, няма нужда да ти обяснявам, че мощността не зависи само от оборотите, а и от въртящия момент! Ако ускорението на автомобила става за 3 секунди до 40 км/ч , то двигателя ще има същата възможност за спиране и ще върне същата енергия, която е била необходима за ускорението! Ако един контролер не може да реагира за стотна от секундата, то той заслужава чук! Представяш ли си па предприемеш изпреварване и той да реагира 2 секунди след като си натиснал газта или искаш да се прибереш между два автомобила заради идващия отсреща, махнеш си крака от педала на газта, но контролера още две секунди дава газ :shock:
Ето на каква скорост и на какъв въртящ момент реагира регенерацията

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U8oXVY8Q_N4[/youtube]

А ето и регенериращите спирачки на Бош
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=y8jRAwIzPTM[/youtube]

А ето и на останалите производители - вижте кой вид преобладават!
http://www.youtube.com/results?search_q ... GwkZJiGve4

Аз други освен електрически не видях, но може и да съм пропуснал! Защо ли никой не прави пневматични и хидравлични? Да не говорим пък на електрически автомобил! Това би било кощунство!
ge6aaaa3 - специалист
Яд ме е, че не мога да обяснявам. :evil: Тя регенерацията и при 1об/мин ще я има, но няма да генерира достатъчно спирачен момент, за да спре колата напълно. Примерно: Караш си с 50 и на 20м ти светва червено, натискаш спирачка и колата ти намаля до 20км/ч сравнително бързо, но от 20 до 0, трябва да спреш с обикновенните спирачки, защото ще се влачиш още 500м преди да спреш с регенеративната. Трябва да се мисли за някакъв вид вариатор, който да поддържа оптимални обороти на двигателя до пълното спиране. И пак остава проблема със скъсяването на живота на акумулаторите при такива пикове на заряд. На всичко отгоре нито контролера, нито акумулаторете ще успеят да реагират достатъчно бързо, за да усвоят цялата енергия. Дори литиевите акумулатори се нуждаят от някакво време, за да обърнат химическите си процеси от разряд в заряд. В линка, който постнах, пише, че дори след нормален заряд/1/4C/ е добре да се изчака известно време преди да потеглиш. Отделно са загубите в генератора/5%/, контролера/около 2%/ и акумулаторите/около1%/. При варианта с хидропомпата, се добавя тежест, но най-много 200кг. В замяна получаваш тръгване с минимална консумация на ток и почти пълно усвояване на кинетичната енергия при спиране.
Просто някой капацитет в областа трябва да седне и да смята, за да каже кое е по-ефективно. :wink:
Тани - модератор
Започнахте като Младото с вятърния генератор да зарежете питомното за да гоните дивото! Каква е енергията от 20 до 0 за да ти трябва да я уловиш? Гаранция ти давам без да смятам, че енергията да потеглиш с 200кг товар ще е В ПЪТИ повече от спестената енергия! За не знам кой път обяснявам също, че двигателя не може да осигури толкова голям ток, че да повреди акумулаторите! Ако нещо ще се скапе от големия ток, то това ще са двигателя или контролера. Именно заради тях се ограничава тока на регенерация и при РЯЗКО спиране трябва да се ползват спирачки , а иначе МОЖЕ да се спре и напълно с по-мощен двигател .Акумулаторите имат изключително малко съпротивление и все едно дават двигателя , който се явява генеретор в случая, "на късо" Просто трябва да се превключи на по-ниска предавка! Не си ли карал автомобил с ДВГ без спирачки? Спира се по същия начин, че и по-добре, защото двигателя не се върти! Добрия шофьор почти НЕ използва спирачките по принцип, а само при внезапно спиране и спиране на място!
VLADO66 - майстор
Май забравихте в KERS-а маховика :)
Тани - модератор
KERS
от Уикипедия, свободната енциклопедия
Система за въстановяване на кинетичната енергия или KERS (на английски език - Kinetic Energy Recovery Systems) е концепция за прехвърляне на съхранената по време на движение на моторно превозно средство кинетична енергия, към двигателните колела, чрез маховик, ел. мотор и др., която е разработена от физика Ричард Фейнмън, през 50-те години на ХХ век.

От сезон 2009 година, Формула 1 използват тази система, като само някои от отборите я използват. От сезон 2010 ще бъде задължителна за всички отбори.

Освен чрез механично натрупване на енергия посредством маховик, има и няколко други методи:

електрически системи, където механичната енергия се преобразува в електрическа и натрупва в акумулатори или суперкондензатори (към 2009 година използваните във Формула 1 системи са предимно такива).
хидравлична, където механичната енергия се използва за нагнетяване на масло в хидроакумулатор. През 1998 г. тима от Формула 1 - Макларън разработват такава система, но тя е забранена от ФИА.

http://bg.wikipedia.org/wiki/KERS
ivanovbg - майстор
Тани написа:
хидравлична, където механичната енергия се използва за нагнетяване на масло в хидроакумулатор. През 1998 г. тима от Формула 1 - Макларън разработват такава система, но тя е забранена от ФИА.
То във Формула 1 забраняват използването на дадено устройство не защото е ненадеждно или тежко, а за да стимулират разработки в насока която искат управляващите. Сиреч политика, а не инженерна мисъл.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: