Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
radius - майстор
Ее dadko разби с визуализацията.
Определено идеята с обрамчване и 2-3 ребра заварени отдолу ми допада.
Но на първо време ще взема да приложа на schuldiner идеята. Само не съм сигурен колко е дебел бетона по стените на шахтата - дали ще понесе натоварването от анкерите.
И друго, ребрата сложени легнали, т.е. с 5 см дебелина няма ли да се сгънат/счупят на тази дължина. Може отдолу напряко едно да сложа, но се усложнява контрукцията, трябва да зарежа опасващите отвора подпорни ребра.
dadko - майстор
Аз не бих се занимавал с анкери, правене на някакъв борд от вътрешната страна на шахтата и т. н. Такъв борд е трябвало да се направи при отливането на тази шахта- знаело се е, че ще трябва капак да се слага. Ламаринен капак, малко по- голям от отвора (оребрен отдолу, така, че ребрата да влизат в отвора свободно)- като легне ще надстърча над повърхността само колкото е дебелината на ламарината-4-5мм. Ето един вариант, когато оребряването е с винкел.

Прикачен файл

shahta_NS2.jpg
shahta_NS2.jpg (84.95 KиБ) Видяна 5625 пъти

Прикачен файл

kapak_premestv_vinkel_V2.jpg
kapak_premestv_vinkel_V2.jpg (113.42 KиБ) Видяна 5627 пъти

Прикачен файл

kapak_premestv_vinkel.jpg

Прикачен файл

SHAHTA_S_KAPAK.jpg
SHAHTA_S_KAPAK.jpg (70.96 KиБ) Видяна 5627 пъти
Svetoslavoff1 - майстор
Що не сложиш 1-2 по 1м ребра на трупчета, подпрени в средата и да минеш с колата. Шулди не хвърля приказки на вятъра.
radius - майстор
dadko, гледам, гледам мащаба за огъването ( 3мм си е нищо) и като погледна картинката и се стряскам. Мисля, че не е рационално в едната посока да има 3 винкела ( или квадратни профила), а перпендикулярно 2 или 1. Напреженията по двете оси са аналогични и би следвало ребрата отдолу да са 2х2 или 3х3. Но второто е с много пресичания и е доста по-сложно. Звучи ми по-лесно да са 2х2 подсилките, но може и от по-здрав материал, напр. 30х30х3. Хем и заварките ми ще са по сигурни, че ако е с 2мм стена, още не съм голям майстор и ще има издънки.
Svetoslavoff1 написа:
Що не сложиш 1-2 по 1м ребра на трупчета, подпрени в средата и да минеш с колата. Шулди не хвърля приказки на вятъра.
При първа възможност ще има краш-тест, първо с подпора и в средата, после без.
Filomatis - специалист
dadko написа:
Според мен- няма проблеми. С метален капак от 4мм ламарина- провисването ще е 3 мм- оребрено според картинката с електрозаварен квадратен профил 20х20х2.
(деформациите са скалирани 32 пъти- заради визуализацията.На практика не са чак толкова големи)
Ако се оребри още- провисването ще е още по- малко. Или пък ако се използва по- голям квадратен профил или винкел
Kолега,коя програма използваш?
dadko - майстор
radius написа:
dadko, гледам, гледам мащаба за огъването ( 3мм си е нищо) и като погледна картинката и се стряскам. Мисля, че не е рационално в едната посока да има 3 винкела ( или квадратни профила), а перпендикулярно 2 или 1. Напреженията по двете оси са аналогични и би следвало ребрата отдолу да са 2х2 или 3х3. Но второто е с много пресичания и е доста по-сложно. Звучи ми по-лесно да са 2х2 подсилките, но може и от по-здрав материал, напр. 30х30х3. Хем и заварките ми ще са по сигурни, че ако е с 2мм стена, още не съм голям майстор и ще има издънки.
Svetoslavoff1 написа:
Що не сложиш 1-2 по 1м ребра на трупчета, подпрени в средата и да минеш с колата. Шулди не хвърля приказки на вятъра.
При първа възможност ще има краш-тест, първо с подпора и в средата, после без.
Напълно си прав, radius. Няма логика при квадратна шахта в различните направления да се използва различен брой профили. и аз го знам това.
Ама исках да изгяволея малко и с един модел и една симулация, гледайки в различни направления какво се случва- да се види какъв е резултата при един, респ. три профила в другото направление-(както е на малката картинка kapak_premestv_vinkel.jpg) когато са два (респ.-три в другата посока) на по- горното изображение. Ясно е, че не е същото, както ако е симетричен модела в двете посоки, но могат да се направят разни изводи.
Когато, обаче човек си прави нещо по метода "направи сам"- не са необходими чак якостни анализи. Слагаш какъвто профил имаш или пък какъвто смяташ, че е най- добре.
към Filomatis:
Софтуера, който ползвам- е SolidWorks. Има и по-добри и специализирани програми за якостен анализ, но аз ползвам SolidWorks за моделиране и за правене на чертежи на 3D-моделите. Ползвам съм го и за визуализация- в темите, които съм пускал може да се види какво съм правил с него. Има големи възможности, стига да ги разучи човек.
schuldiner - майстор
Не давам задна за гредичките, щото съм сигурен в резултата, ама и металният капак (по-скоро симулацията) ми стана интересен..
Посоката на движение има ли значение? Какво ще се промени, ако укрепването е по диагоналите? В крайна сметка каква дебелина ламарина и колко килограма става капакът?
Нещо, за което не съм съвсем сигурен... но аз бих бил спокоен единствено ако няма НИКАКВО огъване при максимален товар. Според мен надценявате свойството на метала да се възстановява след деформация.
Filomatis - специалист
Аз също ползвам SolidWorks ,но до сега не бях обръщал внимание на SimulationXpress .Явно ще трябва да я разуча.
big_death - специалист
Разбичваш греда на 4 см. дъски завиваш ги на 2 кошака отдолу и си пич ! отгоре за изолация може да лакираш с някъв лак и некви стари тенекии от сирене или нещо от сорта - както си искаш !
dadko - майстор
Аналогично е положението, когато оребряването е по диагонал.

Прикачен файл

mass_kapak.jpg

Прикачен файл

kapak_rebra_diag.jpg

Прикачен файл

kapak_rebra_diag2.jpg

Тема "Здрав капак за ВиК шахта - как" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: