Най - вълнуващия въпрос зимно време.
VLADO66 - майстор
Защото може да решиш по-нататък да сложиш вентилконвектори и на други места.Като видиш първата газова сметка може да решиш да прочетеш темата "Клматик вързан към парното" или "...дъжда никога не спира полета на птиците"
LazarGanev - "Велик майстор"
А колекторите с каква тръба са захранени
sreshtu - специалист
До колектора е 3/4, до бойлера също. Ако не ми хареса сметката на газта ще му мисля тогава какво да правя. Определено тогава ще помисля първо за изолация, може да наслагам климатици за отопление и охлаждане. Определено при добра изолация и добре изградена отоплителна система не мисля че ще съм недоволен та ако ще да се топля с кюмбе и за дърва да слагам махагон. Определено ако може да се направи като отоплителната система на Ермитажа в Санк Петърбург ще съм мноооооого доволен :-D Ама сумайти професори още не могат да обяснят как работи, въпреки че са написали по няколко учебника по термодинамика.
LazarGanev - "Велик майстор"
sreshtu написа:
До колектора е 3/4, до бойлера също.
Какво значи 3/4? Каква е тръбата - поцинкована ли?
Търся да направя контакт с LazarGanev но не успявам чрез форума може ли някой да му пусне моят е-майл vlkdimov@yahoo.com благодаря предварително !!
LazarGanev - "Велик майстор"
Е, чак пък толкова ли е неоткриваем? :-D
sreshtu - специалист
Всъщност е Ф20 тръбата но, така пише като изход от котлето за това така го пиша. Тръбата е с алуминиева вложка не знам марката.
LazarGanev - "Велик майстор"
А така, добре че те излОвих :-D . Защо на една и съща тръба веднъж и викаш ф20, а когато става дума за захранване на колектора тя става 3/4"? Защо питаш дали да смениш всички тръби до радиаторите от ф16 на ф20, а не питаш за тази тръба? Нали тази тръба до колекторите трябва да осигури дебита през всичките 5 линии . Ти цитираш някакви максимални мощности през тръбите, а не се ли светваш, че това важи и за тръбата до колекторите. Или като щраус заравяш главата в пясъка и като участъка до колекторите го наречеш 3/4" и нещата влизат у ред? С ф20 можеш да захраниш не повече от 2 радиатора пълноценно - дори и от твоя цитат трябва да ти е ясно. Моята препоръка е този участък да го направиш или мед ф28 или ППР ф32, защото става дума за нискотепературна инсталация :wink:
sreshtu - специалист
Това беше идеята на темата няма как да не съм объркал нещо от недоглеждане за това питам кое как и защо. Вярно за захранващата тръба изобщо не съм се сещал че от там аджеба може да ми дойде големия проблем. Бях се вглъбил да направя всичко останало както трябва и зарязах най-важното. А ако направя тръбата до конвертора Ф20 няма ли да дърпа почти цялата мощност към него и другите радиатори да седят студени докато не се изключи той и за това и там да оставя Ф16 за да е навсякъде еднакво водното съпротивление по тръбите. Няма да е еднакво де заради различната дължина но, поне приблизително. А пък от там идва другия въпрос ще стига ли тази тръба да захрани конвертора?
P.S. :partyman: за това че отбеляза за входящата тръба.
LazarGanev - "Велик майстор"
Виж сега - дебита през отделните кръгове не се регулира чрез диаметъра на тръбите. Диаметъра на тръбите се избира такъв, че да ОСИГУРЯВА нужния дебит. Дебита се регулира чрез регулираща и спирателна арматура на входа и изхода на всеки радиатор или конвектор. Представи си в къщи да регулираш потреблението на печки и бойлери чрез сечението на кабелите - ти ще запалиш инсталацията. Сечението на тръбите или кабелите трябва да е по-голямо от необходимото, а регулирането става от самия уред по някакъв начин. А пък иначе това, което щеше да пропуснеш е най-често срещаната грешка в една отоплителна инсталация, особено с газов котел :)

Тема "Как да се направи правилно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: