Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Тани - модератор
evparts.alle написа:
Въпроса беше колко ампера на клетка дърпа едно зарядно 5А/3,6 волта от 220 волтовата мрежа?
Ако е с тези параметри тока ще е 0,08А . Понеще ще има и загуби, а и напрежението трябва да е по-високо, нека ги закръглим на 0,1А . Какви са ти притесненията за тока?
evparts.alle - специалист
Притесненията ми бяха да няма голям ток от 220 волта мрежата и то по 16 зарядни за всички клетки за 48 волта.
Електромобила ми зарежда с 40А и кабелите на удължителя се нагряват яко сега през зимата.
Говорим за от 220 волта към 48 волта 240Ач акумулатори. Не съм в захранванията толкова навътре как работят и какво консумират от 220 воловата мрежа.. Та за това питах. Утре може да мерна с ампер-клещите, че ми стана интересно. Ще мерна и за 3,6 волта 5А какво дърпа от 220 волта мрежата.
Сметките хубаво ама аз искам да видя какво ще покаже уреда..
ge6aaaa3 - специалист
evparts.alle написа:
Притесненията ми бяха да няма голям ток от 220 волта мрежата и то по 16 зарядни за всички клетки за 48 волта.
Електромобила ми зарежда с 40А и кабелите на удължителя се нагряват яко сега през зимата.
Говорим за от 220 волта към 48 волта 240Ач акумулатори. Не съм в захранванията толкова навътре как работят и какво консумират от 220 воловата мрежа.. Та за това питах. Утре може да мерна с ампер-клещите, че ми стана интересно. Ще мерна и за 3,6 волта 5А какво дърпа от 220 волта мрежата.
Сметките хубаво ама аз искам да видя какво ще покаже уреда..
За да заредиш 48V 240Ah, ще ти трябват 11,52kWh/с преувеличени загуби-12kWh/. Т.е ако искаш да заредиш акумулатора за един час от мрежата, консумирания ток ще е около 54A. За два часа, тока ще е 27A. За 8 часа- 7A. :wink:
ПП При сегашните цени на тока и акумулаторите, някой правил ли си е сметка дали е на печалба от цялата акробатика с електрическите колелета. Аз още го обмислям моя проект, ама като разбрах, че цената на тока за kWh е 25ст, вместо 15, сметките ми пропаднаха... Апък като видях как за два месеца сметката ни скочи от 90 на 150лв без видима промяна в консумацията и отопление на локално парно, направо ми призля... :vom:
stanetzz - специалист
ge6aaaa3 написа:
... някой правил ли си е сметка дали е на печалба от цялата акробатика с електрическите колелета...
Ako взимаш предвид само цената на тока, изгодно е. С уред съм засичал консумацията за заряд на 20Ач 48 волтова ЛиФеПО4 батерия, под 30 стотинки на зареждане е. Ако обаче разхвърляш цената на батерията за времето, за което мислиш (и можеш) да я ползваш, излиза съвсем друго.
Но в случая за мен не цената е от значение, а независимостта, която ти дава електрическото колело.
val4o89 - специалист
За 1100лв, колкото струва 48в, 15Ач хедуей, можеш да си купиш нафта за 5288км при разход 8л/100км (това е моя случай). Батерията ще изкара мнооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооого повече от 5288км с колелото. Няма да смятам пари за окачване, масло и всякакви други консумативи, данъци, такси и нерви. Няма да смятам и спестеното време, а би трябвало. От вкъщи до работа с трамвай съм за 45-50мин с чакането при добро стечение на обстоятелствата (имам 10мин ходене пеша), с автомобил - 25-30мин, но мога да ходя с него само събота и неделя, защото тук е синя зона (неудобството с паркирането е огромно, трудно се намира място). С ел-велосипеда съм точно за 13мин. Какво по хубаво от това. За пояснение маршрута ми е кв. Борово - бул. България - бул. Витоша - ул. Солунска. Няма кво да го смятате. Колата стана много скъпо удоволствие. Сметнете си годишните разходи. Аз поне се уплаших.
данък - 253лв
гражданска - 200лв
преглед - 50лв
масло, въздушен и маслен филтър - 120лв
623лв ей така си заминават без да разбереш и това е задължителен разход. Ами като включиш още 300лева за незначителни ремонти (окачване и т.н.).... А има и разходи за през 2-3 години - смяна ролки, ремъци, антифризи, горивен филтър, гуми, акомулатор.... И в крайна сметка се оказа, че миналата година аз съм дал за кочината 1200лева (по 100 кинта на месец САМО за поддръжка).... Вярно, удобно е, топло е, сухо е ама къде му е края?!
evparts.alle - специалист
Сметката с киселинни акумулатори не излиза.. При неофициално изследване, което правихме наскоро се оказва че 240Ач киселинни се равняват на 70 до максимум 100Ач литиеви(в зависимост от режима на каране), камо ли ако са малко застарели. Т.е. да се кара на киселинни кола си е чисто попиляване на енергия.
Относно зареждането в контакта за мен си струва да дам 2,40 лв. за ток отколкото 20 лева за бензин. Да не говорим, че зареждам вкъщи - малко ми беше странно в началото... трябва да зареждам и сядам в колата да тръгвам за някъде си. :?

п.п. Нищо не можах да меря(бях писал по-горе) - тръшна ме грипа и сега ставам за пръв път от леглото.. :sad:
ge6aaaa3 - специалист
Аз не правя сметката спрямо дизелов автомобил, а спрямо такъв на метан. На метан градско харчи около 10лв/100км. Естествено, без гореспоменатите разходи. Ама пък, можете да се возите четирима човека+багаж и то на сухо и топло. В този случай, излиза 2,5лв на човек. :)
С акумулатори за 1100 лв, с малко оптимизъм ще се минат 100 000км. Като сложим тока за зареждането, цената за тези 100хил.км излиза 1500лв. Да не забравяме, че колелото също е машина и ще се нуждае от поддръжка. За този пробег, ще се сменят поне две главини и една вилка, такаче още 100лв. Общо 1600лв за 100хил.км, за един човек и през зимата е неизполозваемо.
evparts.alle - специалист
Докато карах такава кола все бях "на тръни", особенно след като на един френд колата му изгоря на бул.Сливница, а аз бях с него. Едва го спасих.
Скоро очаквайте, освен това, и едно акцизче и край с тънканата, само трябва да се прескочи прага.. Спомням си колко евтино беше на газ едно време, а преди това и на бензин(да не говорим за нафтата). От матрица в матрица. За сега електро-ентусиастите ни спасяват еко политиките.Докато са на дневен ред няма страшно. Скоро разбрах, че ел.мобилите не се нуждаят от винетка - е това ме изкефи!
sasko12345 - специалист
Абе проблема на електро колите е следния - хората с пари не ги купуват защото имат за бензин. Ако купуват ще има бензин за по бедните. И така постепенно и те ще съберат пари за електро и те така те.

Оловото не става за колело а пък за кола е абсурд. Аз лично с колелото като тръгна и ми се налага да въртя почти веднага. Ако е така и с литиева зафърлям всичко електро. С бензиновото колело с 400-500 грама бензин на газ до дупка взимах Дружба Банкя (рекорда ми е 25 мин) и обратно лятото без да завъртя 5см педала дигаше 70 км в час а дадох само 150 лв за него.
ge6aaaa3 - специалист
Я вижте едно интересно предложение. http://www.batteryspace.com/LiFePO4-Pri ... ncing.aspx
Само не пише с доставката колко ще скубят...

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: