• 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 40
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
gogo7777 - майстор
Кое дойде от космоса бре :-D . Сметката за тока ли?
Junak - майстор
world_explorer написа:
Според мене по- ниското напрежение ще увеличи сметките а Защо именно:
1. при елекродвигателите основно (да се смята климатици) увеличава се плъзгането в двигателя а оттам и загубите в ел. двигателя - почва да грее. Почва да се върти с по- ниска скорост и се увеличават загубите на фреон м/у бутало и цилиндър- така наречените обемни загуби. Всичко това води до увеличение на разходите за ток.
2. при печките с активен товар- по-дълго време за приготвяне на "манджата" води до по-големи загуби от тенжеерата към атмосферата. Ако печката е в стаята няма проблеми-енергията отива за затопляне на стаята но това е отделен случай. Обикновенно готвенето е или на балкон (да не се вмирисва стаята) или с аспиратор (който всъщност изкарва топлият въздух навън по-дълго време) или се отваря някакъв прозорец пак за по- дълго време. Ето, че и тука отива повече енергия.

Ще добавя само, че неслучайно има минимално напрежениеви защити, които изключват контактора на ел. двигателите при намалено напрежение.
Много има още да четеш.
И не бъркай минимално напреженова с нулева защита - ролята е друга...
world_explorer - специалист
Junak написа:
world_explorer написа:
Според мене по- ниското напрежение ще увеличи сметките а Защо именно:
1. при елекродвигателите основно (да се смята климатици) увеличава се плъзгането в двигателя а оттам и загубите в ел. двигателя - почва да грее. Почва да се върти с по- ниска скорост и се увеличават загубите на фреон м/у бутало и цилиндър- така наречените обемни загуби. Всичко това води до увеличение на разходите за ток.
2. при печките с активен товар- по-дълго време за приготвяне на "манджата" води до по-големи загуби от тенжеерата към атмосферата. Ако печката е в стаята няма проблеми-енергията отива за затопляне на стаята но това е отделен случай. Обикновенно готвенето е или на балкон (да не се вмирисва стаята) или с аспиратор (който всъщност изкарва топлият въздух навън по-дълго време) или се отваря някакъв прозорец пак за по- дълго време. Ето, че и тука отива повече енергия.

Ще добавя само, че неслучайно има минимално напрежениеви защити, които изключват контактора на ел. двигателите при намалено напрежение.
Много има още да четеш.
И не бъркай минимално напреженова с нулева защита - ролята е друга...
На корабите няма нулева защита. Просто нулата е изолирана. На генераторните контактори е минимално напрежениевата защита и целта е да предпази от претоварване на генератора и ел. двигателите при по ниски напрежения. По- добре ти прочети или се обоснови къде греша. Аз съм чел достатъчно. А за умници като тебе една задачка да видим колко знаеш.
Имаш трифазен симетричен товар. Как най- лесно с един (но не електронена а обикновен) уред можеш да измериш реактивната мощност? И какъв е уреда естествено? Подсказка не е елекромер.
fikata - майстор
pavelari ще ти каже с "косинусфимер"
world_explorer - специалист
fikata написа:
pavelari ще ти каже с "косинусфимер"
Не е така.
Подсказка с обикновен ватмер е.
fbr - майстор
Където намерим "ватмер", ще намерим и косинусфимер, а най-лесно ще намерим електромер, ако толкоз ни е дерт да знаем реактивната енергия. Пък като се замисля, може и с обикновен амперметър да ти измеря реактивната.
Junak - майстор
Защити при асинхронни електрозадвижвания

С цел предпазване на електрооборудването от повреди и повишаване сигурността му на работа електрозадвижванията разполагат с вградена електрическа защита. Сравнително елементарна е защитата на електрозадвижвания с двигатели до 1000 V. При двигатели с по-високо напрежение схемите за защита прогресивно се усложняват и оскъпяват с нарастването на големината на напрежението. Основните защити при електрозадвижвания са - нулева, максималнотокова, топлинна и специална.

Както е известно, нулевата защита е срещу самопускане на двигателя при сериозно намаляване или кратковременно прекъсване на напрежението на захранващата мрежа. Технически нулевата защита на електрозадвижванията се реализира чрез използването на линейни контактори и автоматични прекъсвачи. Характерно за електрозадвижвания, които при аварии може да спрат, без това да наруши производственият цикъл, е, че нулевата защита изключва двигателя и спира механизма. За разлика от тях, във високоотговорни електрозадвижвания защитата не изключва двигателя, а осъществява самопускането му. В подобни схеми вместо бутони за управление се използват прекъсвачи.

Източник:
http://engineering-review.bg/engineerin ... 185&id=444


Минималнонапреженова защита

В случаите, при които самопускане на всички необходими електродвигатели в един индустриален обект не е възможно да се изпълни, се провежда самопускане по групи на стъпала. За целта двигателите се групират в зависимост от технологичните специфики. Сред критериите за включване са големината на напрежението, нивото на тока или времето. След отпадане на напрежението под 50% от номиналната стойност за период от време, по-дълъг от 5-10 секунди, отговорните електродвигатели, както и моторите, които не могат да се самопускат автоматично при спиране, се изключват. В случай че защитата е изпълнена на две нива, описаните период и понижение на напрежението съответстват на настройките на второто стъпало.

Източник:
http://engineering-review.bg/engineerin ... 263&id=650
world_explorer написа:
На корабите няма нулева защита. Просто нулата е изолирана. На генераторните контактори е минимално напрежениевата защита и целта е да предпази от претоварване на генератора и ел. двигателите при по ниски напрежения. По- добре ти прочети или се обоснови къде греша. Аз съм чел достатъчно.
Само да допълня за корабите - нулевата защита няма нищо общо с нулата. Генераторните контактори няма да коментирам...
hidrazin - майстор
world_explorer написа:
Не е така.
Подсказка с обикновен ватмер е.
Голяма филофофия, няма що. За тези дето им се чете. Най-отгоре на линка има бутон за изтегляне.
http://bg.convdocs.org/docs/index-9490.html?page=2
:partyman:
gogo7777 - майстор
Не измествайте темата от съществото си :cool: . Електриджиите дедо ближат мед да не дават компетентни мнения :cool: . То се вижда колко са обективни :evil:
pavelari - майстор
fikata написа:
pavelari ще ти каже с "косинусфимер"
ее даже има кой да пише вместо мен понякога.. Колега да отидеш в понеделник на обект - имам приемателна комисия
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 40

Тема "По-ниското напрежение "върти ли" по бързо електромера?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: