Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
shosho1 - помощник
Да се включа и аз от известно време следя темата и за това реших да ви покажа моето творение , което още не е доизпипано но движа вече с него.
Прикачен файл:
Изображение337.jpg
Прикачен файл:
Изображение335.jpg
Ползвам LiFePo4 батерия 48волта 20Ah.Максималната скорост е 59km/h. Пробега варира от 45км до 70км в зависимост от терен , скорост и педалиране. :rock:
stanetzz - специалист
60 км/ч ?!?
Браво, с какъв двигател си?
Дано колелото да е "бета версия" ; иначе не бих ти препоръчал да вдигаш повече от 30-35 км/ч с тоя Крос/Ултра Тигер от МЕТРО.
sasko12345 - специалист
продавам контролер 36 в конрадски гръмнали 4 мосфета може да се оправи 20лв.
3 акумулатора 12ач - 10 лв бройката ползвани 1 година на колелото 2 та са добри 3 тия май не става
2 по 7,5ач -15 лв добри са от УПС са
зарядно 48в китаиско за оловни 20 лв

СУПЕР ПРОМОЦИЯ ЗА БАЙКАРИ.
hi4kok - напреднал
Ето Ви 1 немски сайт за батерии, без да се налага мита и такси както от китайските.

http://faktor.de/batterien-einzelzellen ... n-lifepo4/
shosho1 - помощник
stanetzz написа:
60 км/ч ?!?
Браво, с какъв двигател си?
Дано колелото да е "бета версия" ; иначе не бих ти препоръчал да вдигаш повече от 30-35 км/ч с тоя Крос/Ултра Тигер от МЕТРО.
Е какво му е на кроса ,той не е от метро и е на повече от 5 години здрава стоманена рамка.Сменени са му втулките ,няма луфт лагерите на вилката са от балканче, няма чупене единствено самата вилка колко е здрава това е друг въпрос.Всичко е окомплектовано с шимано.На алуминиевите рамки ако нямаш добро закрепване на двигателя , веднага ще ти изрони рамката. За двигателя какво да ти кажа уж е 1 кВ няма име няма нищо но големия диаметър помага и като че ли има добър въртящ момент. Тея от конрад мисля че са MXUS и на определени обороти нещо резонират а при мене го няма тоя ефект.
Последна промяна от shosho1 на пон фев 18, 2013 12:45 pm, променено общо 1 път.
Subsa - специалист
хи4кок, китайски са, митото и ддс-то ги плащаш като тока и парното, ще платиш и надценка и пак с доставка.
sasko12345 - специалист
Еми 18 евро тези в ТМЕ.еu са 36 лв без ддс ако намериме фирма на която да ги пишеме като разход и да даде ДДС ги взимаме и готово. 16x36=576 + BMS 40$ ot ebay идва в писмо и не го хваща мито и ддс + зарядно пак от там 40$ = 700 лв
Тука са по 800-1200 лв спестяваме 100-200 лв ама няма гаранция. Освен това никой не казва че клетките трябва да се балансират 1 по 1 от време на време. Освен това при 30 А повечето БМС гърмят поне тука гледам един познат. Слагайте си предпазител 25А на колелата за да няма гръмнал БМС и други пороблеми

Извода е че под 500-700 лв батерии няма.
shosho1 - помощник
Аз на моя БМС смених транзисторите с 3мом 240А на кристала по 3 в паралел:AP9970GP-HF зарядните и разрядните мосфети и сега общия пад на напрежение там ми е по малък от колкото в 20см кабел 4 квадрата.На ток съм зареждал мах 20А само за проба няма проблем.
Много е важно да се провери гейтовото напрежение ,да е около 10-11 волта за да има пълно насищане на транзистора. Особено ако не са сложени на радиатор ,както в повечето случай.
evparts.alle - специалист
Пичове да вземете БМС от Ибей е много смешно .. да рискувате клетки за 700 лева с БМС дето, не е ясно как работи и какво му е качеството. Аз съм също за пестене на пари ама това не е пестене! :vom:
Тия клетки ще им трябва и кутийка няква 6 парчета + тиксо или термошлаух - парите пак станаха същите.
Аз съм допускал грешки при връзване на БМС-и, една грешна жичка или разсейване и всичкото чакане отново се почва. До сега рядко се е случвало някой да поправи БМС ако не е мосфет думнал..
Subsa - специалист
Бях в понеделник при един стругар, прави ми държач за лагер на средното движение, че се държеше само на един freewheel и на 300-400км се чупи от аксиалното износване.
Сега съм го спънал с лагер от другия край и ще видим колко ще изкара.
Искам да похваля стругаря, справи се доста добре. Използва дуралуминий за направата на частта, не го плашат единичните поръчки и ми взе само 20лв а си игра към 2 часа. Предлага всякакви стругарски услуги. Младо момче е.
Това е линк към страницата му - http://strugarski-uslugi.rol.bg/%D1%81% ... 0%B8%D1%8F
Доста по-осъзнат от предишния ми стругар и внася иновации при изработката. Без чертеж и схема, само с обяснение се справи перфектно.
Единствения проблем, поне за мен, е че се намира чак в Обеля 2, което е близо с метрото, ама си е доста път.
Той ме светна, че има еднопосочни лагери и мисля ако пак се счупи централното движение, да минавам на такъв лагер. Просто ако го познавах по-рано... В Китай си намерих такъв за само 10лв и то марков. Ако някъде ви трябва еднопосочно движение (свободен венец), това е вашата част. Има ги до 480NM
Дават ги в пъти по-безшумни от freewheel и по надеждни. Там зацепват всичките съчми, не само 2 или 3 зъба, а и носят аксиални сили.
Намират се и в България и в Ибей и при Китайцу.
На английски са one-way bearing ro one way ball bearing

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: