Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
майната - напреднал
Имам 9-ка която охлажда идеално ,но за отопление не смогва.
Интересуува ме откъде идва разликата в мощността на един и същ климатик при режим охлаждане и отопление при положение ,че обема на фреона е еднакъв и т.н.
Основно от четирипътния винтил или...?
Ако се смени дали режимите ще се изравнят по възможности -предполагам датчиците могат да се излъжат някак ?
EDI - майстор
В принципа на работа на системата, конструкцията на конкретния модел и от класа климатизатор.По принцип климатизаторите имат основна функция охлаждане, за това са измислени.Не, че няма висок клас модели, които преимуществето за проектирани за отопление.Няма начин да промениш фабрично заложените характеристики от практическа гледна точка.Не, че не може, ама не си заслужава.Трябва да изкормиш и подмениш повечето детайли в машината и това ще ти струва колкото 2 машини.
torbalan - Дървен философ
При околна температура 0 градуса да кажем и желана температура във фургона 20, разликата в температурите е 20 градуса.

При околна температура 35 градуса и поддържана във фургона 25 - разликата е 10 градуса...

За да изпълни заданието на климатика му е нужна два пъти по-голяма мощност да отоплява. А предполагам, когато си го избирал, си гледал да купиш най-малкия, който ще може да охлади фургона.

Обикновено в параметрите на климатика има две мощности - на охлаждане и на отопление... Ако искаш да се грееш с климатик - трябва да се съобразиш и с взъможността му да отоплява.
radius - майстор
При охлаждане искаш от 38С да ти направи 23С (15 С разлика), а при топлене искаш от -5С да ти направи +22С (27С разлика).
П.С. Май сме писали едновременно едно и също с Торбалан.
майната - напреднал
Това за температурната разлика е ясно .
Въпроса е как с едно и също количество фреон,един и същ компресор и пита за топлообмен има такава голяма разлика в двата режима-чисто технологично ? Софтуерно ли е заложено ?
Принципа на Карно не е ли еднакъв в двете посоки ?
Отворите на 4 пътния винтил ли са различни за отопления и охлаждане или...
Гледам при самоделните термопомпи от климатици манипулират датчиците и така вдигат мощността при отопление.
Ако се смени винтила с друг от 9-ка с по-добро отопление и се побъзикат датчиците дали няма ли да стане?
radius - майстор
Аз не съм видял някой да е вдигнал мощността на самоделка спрямо фабричната машина. Поне във форума не съм забелязал подобен тунинг.
Pandurko - специалист
То ако можеше да сане просто, бат' китаец отдавна да е ударил в земята японци, кореци, американци и всяка друга високотехнологична сволоч. :-D
майната - напреднал
Ами той ги е ударил ама транспорт и ДДС са повече от самата термопомпа.
Тук въпроса е по скоро технологичен -защо с едно и също количество хладилен агент и една и съща система имаме различни мощности на охлаждане и отопление ?
Pandurko - специалист
Ако се зачетеш в собствения си пост ще видиш, че звучи невъзможно. Искаш всичко да е същото, но някак да 9ката да стане 12ка. Е няма начин.
Аз съм си правил експеримент на 12ка климатик монтирах компресор 9кбту с преизчислени капиляри , отделни за 2та режима. Идеята беше да смъкна темп. разлика на вх/изх въздух в оплообменниците и от там да сваля разликата между изпарение и кондензация с едни 10ина гр. Ефект има някакъв 10-15%, но ако трябваше да купя всичко това, фреон тръболяци, компресор, никога не бих направил тази глупост. Има и още нещо което не си предвидил. Стените фургона през лятото трябва да спрат 15гр а зимата 35. Повече от два пъти разлика в темп, което ще даде поне 4 пъти повече енергийни загуби. Казвам го на око, но връзката не е линейна и топл загуби растат екпоненциално на температурната разлика.
Спри цигарите и ракията и догодина ще си спестил за още една 9чица ;)
Това е верния път.
fox_vt - майстор
Не си разбрал съвсем за температурната разлика така като гледам.Климатика е термопомпа изпомпва топлина от едно място и я изкарва на друго място.И както вече ти казаха лятото имаш по малка температурна разлика което значи че климатика ще работи не натоварен,зимата разликата е по голяма и е по трудно да се изпомпи топлината отвън.Ако се загледаш в табелката на климатика ще видиш че консумираната мощност във ватове е винаги по голяма за отопление отколкото за охлаждане.И на въпроса ти-теоретично ако се смени външната пита с по голяма би имало увеличение на ефективноста но вероятно ще трябва и фреон допълнително.

Тема "COP" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: