Здравейте,
Предстои ми заваряване на един червяк на подемна машина. Червяка работи при много тежки условия. По-точно спирането на машината се извършва с кратковременен обратен ток и подаване на обратен въртящ момент. Този процес се повтаря многократно за 24 часа. Червяка се къса често и все на едно и също място около заварката и опашката на вала. Преди мен са го ремонтирали 3 пъти. Понеже чорбаджията не иска да плаща за технологията около заваряването (вижда му се скъпо) и се е спрял на варианта "бърз и качествен ремонт". Понеже му влизам в положение се наех да опитам и аз. Това което знам със сигурност е, че е изработен от стомана 35. Веднага ми мина през акъла да ползвам електрод със съдържание на ванадий и хром, обаче се сблъсквам с проблема около буферния слой. Предишните интервенции са правени с ОК не знам си какви и имам подозрението, че са вкарали бая въглерод около шева. Спрял съм се на електрод castolin 6800 или ЕСАБ-кия E-Cr\Mo\V за заварката. За буфер обаче познанията ми не стигат. Мина ми през акъла да ползвам медна тел и ВИГ за временен буфер и после да го холобвам и да почна на чисто. Ситуацията не позволява отстраняване на по-голяма част от третирания материал, понеже рискувам деформация на вала. Ще се загрява (и отгрява) на място и не равномерно и ме притеснява, че ще останат неразтворени карбиди при заварката. Дайте акъл за буферния слой. Цели се якост на усукване. След това ще го наплавя с "неръж" най-вероятно.
Предстои ми заваряване на един червяк на подемна машина. Червяка работи при много тежки условия. По-точно спирането на машината се извършва с кратковременен обратен ток и подаване на обратен въртящ момент. Този процес се повтаря многократно за 24 часа. Червяка се къса често и все на едно и също място около заварката и опашката на вала. Преди мен са го ремонтирали 3 пъти. Понеже чорбаджията не иска да плаща за технологията около заваряването (вижда му се скъпо) и се е спрял на варианта "бърз и качествен ремонт". Понеже му влизам в положение се наех да опитам и аз. Това което знам със сигурност е, че е изработен от стомана 35. Веднага ми мина през акъла да ползвам електрод със съдържание на ванадий и хром, обаче се сблъсквам с проблема около буферния слой. Предишните интервенции са правени с ОК не знам си какви и имам подозрението, че са вкарали бая въглерод около шева. Спрял съм се на електрод castolin 6800 или ЕСАБ-кия E-Cr\Mo\V за заварката. За буфер обаче познанията ми не стигат. Мина ми през акъла да ползвам медна тел и ВИГ за временен буфер и после да го холобвам и да почна на чисто. Ситуацията не позволява отстраняване на по-голяма част от третирания материал, понеже рискувам деформация на вала. Ще се загрява (и отгрява) на място и не равномерно и ме притеснява, че ще останат неразтворени карбиди при заварката. Дайте акъл за буферния слой. Цели се якост на усукване. След това ще го наплавя с "неръж" най-вероятно.