Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
sasko12345 - специалист
Няма го в наличност обаче не видях и доставката колко е. има с висока мощност и с висока скорост каква ли е разликата вътре в двигателя. Гледам има едни дето полюсите са им под ъгъл поставени да не би да е това.
shosho1 - помощник
Кривите полюси са на по- старата версия на мотора и май вече не я правят.
Разликите между HS и HT е само в броя навивки , като първия има по малко навивки с по- дебел проводник от там и по висока скорост но с по слаб въртящ момент , а втория има повече навивки с по- тънък проводник от там ефекта е обратния.
http://www.electricbike.com/crystalyte-hub-motor/
Subsa - специалист
Аз смятам, че бъркаш и този с по-високата скорост има по-малко полюси. Примерно същия статор, но комбинирани 2 съседни полюса в един. Съответно от другия край 2 съседни магнита са NNSSNNSSNNSS, вместо NSNSNSNSNSNS
Най-лесно е нов статор с по-малко полюси и готово.
Жицата и намотките нямат отношение съм скоростта на въртене.
Работната честота и броя полюси имат.
Полюсите са такива наклонени за по-малко шум и вибрации на ротора при работа, но спада КПД-то така.
shosho1 - помощник
В случая колега се бъркаш ти . Как намотките да няма отношение те определят противо ЕДН което се индуктира в тях при дадена честота на въртене а то се стреми да се изравни с това на захранването за това по високо напрежение съотвества на по висока честота на въртене от което и честотата на захранването се увеличава синхронно с мотора затова има дачици на хол в мотора.
Subsa - специалист
Като каква машина го разглеждаш въпросния електродвигател?
Аз като СД или АД с постоянно възбуждане от магнити в ротора.
Вероятно го сравняваш с DC двигател, където от напрежението зависят оборотите, но тук нито тока, нито напрежението, нито навивките имат отношение към оборотите.
Единствено честотата на промяна на полето и броя полюси.
Ако честотата е 0, двигателя ще стои статичен.
2 полюсен двигател на 50хз, по спомени, е 3000 оборота на полето и 2950 на вала.
от там изхождам, че формулата беше обороти=120*честота/полюси

П.С. кратка справка с гуугъл показва, че формулата е обороти=60*честота/чифтовете полюси, което е същото
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1% ... 0%B5%D0%BB
и една интересна тема за тези машини
http://engineering-review.bg/engineerin ... 05&id=1045
и сега и когато ги учех ги прехвалваха с "голямото" КПД, но аз не съм убеден в това и до сега.
shosho1 - помощник
На който му се чете тука има много изписано за Crystalyte : http://endless-sphere.com/forums/viewto ... =2&t=24593
shosho1 - помощник
Subsa написа:
Като каква машина го разглеждаш въпросния електродвигател?
Аз като СД или АД с постоянно възбуждане от магнити в ротора.
Вероятно го сравняваш с DC двигател, където от напрежението зависят оборотите, но тук нито тока, нито напрежението, нито навивките имат отношение към оборотите.
Единствено честотата на промяна на полето и броя полюси.
Ако честотата е 0, двигателя ще стои статичен.
2 полюсен двигател на 50хз, по спомени, е 3000 оборота на полето и 2950 на вала.
от там изхождам, че формулата беше обороти=120*честота/полюси

П.С. кратка справка с гуугъл показва, че формулата е обороти=60*честота/чифтовете полюси, което е същото
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1% ... 0%B5%D0%BB
и една интересна тема за тези машини
http://engineering-review.bg/engineerin ... 05&id=1045
и сега и когато ги учех ги прехвалваха с "голямото" КПД, но аз не съм убеден в това и до сега.
Прав си обаче това което казваш е за двигатели с мрежова честота 50Hz
Аз го разглеждам като синхронен двигател - обаче чувал ли си за честотно регулиране на двигател с инвертор там променят честотата и напрежението а конструктивно полюсите имат значение да ги променяш ако честота ти е постоянна в случая мрежата.
При хъб мотора трябва да осигурим при дадена конструкция на магнитната система различни режими на работа - обороти натоварване и др. Когато подаваш газ ти какво изменяш?-Ефективната стойност на захранващото напрежение в случая с шим регулиране на ключовите транзистори. А синхронизма се получава от датчиците на хол в двигателя.Ето ти регулиране на честотата на въртене с помощта на напрежението и честотата му.
По твоята логика на всички колелата ще бузят с една постоянна скорост която е фиксирана от броя чифтове полюси.
Последна промяна от shosho1 на пет мар 01, 2013 9:34 pm, променено общо 2 пъти.
Subsa - специалист
Да, променят честотата => променят оборотите, но никъде не променят напрежението нито зависят от намотките, нали :)
Примера с 50хз двигателя, е за да помня формулата по-лесно, хехе Ясно ми е, че ги пускат на няколко хиляди херца с различно запълване и така правят резултантната ниска честота, която предполагам е 0-500хз. Контролера използва двигателя и като дросел.
Те могат и векторно да ги управляват, но се оскъпява контролера.

И аз да едитна и допълня поста.
Мисля, че контролера изменя единствено честотата на въртене на полето. Амплитудата на напрежението и токовете е максималната възможна и се ограничава от сорсовите резистори на управляващия мост. От там постигат голям въртящ момент в ниските обороти.
Даже не съм сигурен дали се мъчат да правят синус или си бачкат на правоъгълник като резилтат, но формиран от висока честота.
Последна промяна от Subsa на пет мар 01, 2013 9:39 pm, променено общо 1 път.
shosho1 - помощник
Добре де защо хора които преминат от 36 волта на 48 с един и същи двигател им се вдига максималната скорост?
Защото не сме променили навивките и двигателя, двига повече обороти за да може едн-то да се изравни до захранващото а при по високи обороти се повишава и честота на напрежението от информацията от хол сензорите.
Subsa - специалист
И за това имам отговор и той, е в сорсовия резистор. Той не се променя.
При един и същи ток се изпраща повече енергия към двигателя. Максималната ти скорост е ограничена от контролера единствено заради токовите резистори.
Датчиците на хол са за друга работа, прави си обратна връзка контролера, като влезе в ограничителен режим по ток, да знае на каква честота да върти полето.
Може събота и неделя да хванем някой с хъб и да го вържем на осцилоскопа да видим какво са измъдрили :)

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: