• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Здравейте,моята задача е да проектира задвижваща трансмисия по зададената блокова схема: Курсова задача за университета по машинни елементи.

Електрически двигател :-

Рeдуктор- Помощ всичко ,за редуктора на боршината ,как да го направя?
MrMurdjo - майстор
Аз мислех, че това ви учат там или греша?
Аз лично в тази ситуация бих свалил данните, размерите и всичко, каквото мога на някоя готова бормашина.
LazarGanev - "Велик майстор"
MrMurdjo написа:
А
Аз лично (ако бях на мястото на доцента) в тази ситуация бих свалил данните, размерите и всичко, каквото мога на някоя неготова колежка-блондинка.
:-D И това ще го има, кво мислиш :wink:
Ани, извинявай :)
MrMurdjo
ами грешиш ,много глупости ни учат ама не и това ,което трябва
LazarGanev - "Велик майстор"
То и преди си беше така - нямаш ли Техникум, трудно може да стане инженер от тебе. Ама сега няма и Техникуми, само професионални гимназии без никакъв авторитет.
Ани, почети малко и задай по-конкретни въпроси.
http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=& ... ms&cad=rja
MrMurdjo - майстор
Сега вдянах, че питащият всъщност е питаща :)
Няма ли някой колега-състудент, дето да чува петлите на машините, та да помогне?
И малко повече конкретика по заданието сигурно ще помогне тук. Аз не съм машинен инженер, но със сигурност във форума има и такива. При това са виждали и бормашина на живо :-D
LazarGanev - "Велик майстор"
Проектирал съм редуктор в Механото и струг в Университета, ама беше отдавна. Пък и питането е много общо, за да се получи дискусия трябва да се конкретизира
Авторката редуктора би трябвало да е цилиндрична ремачна шайба ,но въпроса е че не съм много запозната как се изчислява
mitko64 - майстор
Доколкото съм оглеждал на живо са две ремъчни шайби многостепенни с различни диаметри по тях(изработени от обща заготовка на струг). Ремъка се прехвърля( оставя се възможност двигателя да се мести по посока на шпиндела) на различните диаметри според предавателното число, после пак се опъва и застопорява двигателя. Едната шайба се монтира на двигателя със шпонка, а другата наобратно се свързва със шпиндела обикновенно с куха втулка със шлици, където шпиндела с негативните шлици се плъзга нагоре-надолу за нужният ход.шаибата над шпиндела задължително се подсигурява срещу повдигане, обикновнно с кобилца застопотена за корпуса.Всичко се лагерува естествено където е нужно. При гледане не е сложно, но сигурно си трябват доста изчисления.
LazarGanev - "Велик майстор"
anitogb написа:
Авторката редуктора би трябвало да е цилиндрична ремачна шайба ,но въпроса е че не съм много запозната как се изчислява
Ами задачата ти не е трудна, в техникума смятахме двустъпален зъбен редуктор, което е доста по-трудно. Тук ще трябва да сметнеш валовете на огъване и май усукване, да ги провериш на срязване, да сметнеш предавката, ремъчните шайби, да избереш диаметри, ако има повече предавки - за всяка една поотделно, да избереш типа на ремъка, да го сметнеш срещу приплъзване... Такива нещица, ама потърси стари учебници за техникумите, там е описано подробно и разбираемо. Или потърси подобни проекти в помагалото, дал съм ти линк
  • 1
  • 2

Тема "Настолна бормашина ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: