dimenen написа:Няма ли нещо по реалистично?Ние не сме дорасли до там.Има![]()
![]()

burningice написа:друг момент е че бойлер от 120л няма да може да се загрее за 2ч. т.е. с мощност 6кW а ще му трябват 4ч. и то само за едно загряване а ако трябва де се къпи цяло семесйтво времето за загряване ще се увеличи, но нека да е само едно = 12кВ х 0,15ст , като сложим факта че вакумните колектори работят 10 месеца и инвестицията не е 1500 лв а около 900 , излиза че се изплаща не за 14 години а за година и 4 месецаНезнам, аз обикновено ползвам нощна тарифа, че ако го включа на дневна и сутрин го изчакам да загрее може и да не успея да отида на работа
jel4o написа:.............за да се зареди системата и да функционира през зимата тя трябва да е пълна с етилен-глюкол за да не замръзва с-мата при температури под нулата.Моите колектори са пълни с антифриз и цялото "пълнене" излезе към 60 лева. Най-добрия вариант е да се използва немски антифриз на Ликуи Моли ( има го в Била). Идеята е че има антифризи наблъскани със сол, а солта скапва тръбите. За цялата инсталация ми отидоха около 12-15 литра.
Едно такова напълване да го наречем струва около 250лв............
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: