• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
velsi - Почетен майстор
Аз моя не съм го почвал още. Има едни клапани, има ги по фабричните компресори. Потърси такъв, към 20-тина лева е. ще ти потърся снимка.

Прикачен файл

33-50361.jpg
33-50361.jpg (133.74 KиБ) Видяна 13118 пъти
Krass - майстор
Слага се възвратен клапан между компресора и бутилката
.
Прикачен файл:
klapan.jpg
klapan.jpg (75.86 KиБ) Видяна 13114 пъти
Той е свързан и с пресостата. Хубаво да помислиш за охлаждане на въздуха пради да влезе в бутилката. Намалява конденза.
http://www.tashev-galving.com/GIS602000 ... %B1%D0%B0)
angelfilev - специалист
filmatoplo написа:
Ако клапаните се прецакат , махнете ги , и си сложете по един водопроводен с пружина и бронзова клапа -на входа и изхода , спазете посоките само .При ход на буталото надолу ще отваря само клапана на смукателния отвор , в мига в който буталото тръгне нагоре всмукателния клапан затваря и отваря изпускателния и въздуха се нагнетява навън :wink: -успех .
Тази идея не е добра. При компресорите се цели пространството над горна мъртва точка на буталото да е минимално. Просто казано възможно повече сгъстен въздух да се изтласка през клапана. Използват се пластинчати клапани защото са с малки габарити.
Ако се сложат външни клапани ще спадне КПД на компресора.
angelfilev - специалист
sian написа:
sek.1 написа:
Компресора е пълен с масло до средата около 0.7 литра а казанчето е само като контролна точка одушник и най вече разширител като загрее компресора маслото се качва долу горе до средата на казанчето. Ако клапанчетата и сегментите са добре практически няма разход на масло (много малко изчезва). Този компресор го направих за един приятел автобояджия и от три години боядисва поне по три-четири коли на месец от както му сложих перката не се включва и на водно охлаждане само не остава време да му направя един предпазител на перката хем да не се пази от нея хем и да насочва по добре въздушната струя. Сега след почивните дни почвам да събирам още един такъв и ще снимам всички етапи от производството.
Поздравления,комресора е супер.Какво ще кажеш за следната идея,да прекараш входящия въздух през главата(водната риза),може би ще се подобри охлаждането.
Не е добре. Топлината, която ще се отнеме от външната страна на цилиндъра ще бъде вкарана от вътрешната му страна.
Затопления въздух има по-малка плътност и КПД на компресора ще се понижи. По-малко килограми въздух ще се сгъсти за еденица време. Относителното тегло на атмосферния въздух зависи от температура и съдържание на водни пари.
milev5 - специалист
И още един въпрос.
Какво е максималното допустимо работно налягане ?
Ще ползвам автомобилна газова бутилка 60л.
Krass - майстор
Между другото, този клапан не е задължителен.Компресорът ще работи и без него, без да връща въздуха обратно. Но с него и прасостат тръгва разтоварен и двигателя е улеснен при старт.
milev5 - специалист
Къде е най хубаво да се постави клапана ?
Непосредствено на изхода на компресора или след маркуча ?
Защото това ми е определящо за вида на резбата на щуцерите на маркуча.
Мисля да не се занимавам с охлаждането на въздуха понеже компресора ще се ползва има няма 10-ина пъти в годината.
Имам изпускателен вентил от бутилка за въздух на камион.И мисля че ще ми е достатъчно след работа конденза да го извеждам през него.
Krass - майстор
Клапана се поставя на самата бутилка, където влиза въздуха. Но ако не слагаш пресостат не ти трябва клапан. Иди в някой магазин за компресори и виж как е.
"Идеята е добра но компресорите които намирам са от вторични суровини (нови са много скъпи) и обикновенно са отработили двайсетина години на някой ЗиЛ водната риза е много корозирала пълна с ръжда и котлен камък и ми отнема бая време да я отпуша поне малко за да минава вода през нея. Тия дни ще пробвам на моя дали ще може да мине нужния дебит въздух дори и дебита да е достатъчен трябва да е през филтър защото от там винаги ще излиза ръжда и друга мизерия. Обикновенно преди да почна да събирам някой такъв компресор му правя ревизия все още за зиловите компресори има ремонтен комплект сегменти клапанчета с пружинки и гарнитури за двайсетина лева."

От къде мога да намеря ремонтен комплект за зилов компресор?
Krass - майстор
Зиловите компресори са голям кокал. Независимо колко години са работили. Ремонтен комплект потърси в магазини за резервни части за селскостопанска техника. Големи машини. Трактори, булдозери и т.н.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Тема "Компресор за въздух от ЗИЛ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: