• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 47
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
докера - специалист
Маслата с вискозитет SAE30 са по принцип моторни /например М10D е такова/ , но се ползват и за ненатоварени трансмисии , хидравлики и конвертори. Нямат нищо общо с масовите трансмисионни масла от типа EP80 и EP90 , но ако и двете са на минерална основа , не би трябвало да се получава пресичане.
Това го казвам , за да се има предвид , че щом производителят е решил да сложи по-"тънко" масло /SAE30/ , значи е имал нещо наум :wink:
Leon - специалист
докера написа:
......
че щом производителят е решил да сложи по-"тънко" масло /SAE30/ , значи е имал нещо наум :wink:
За една и съща машина ли говорим?

В събота сменях маслото на двигателя и реших да се зачета в инструкцията.

За трансмисията препоръчват единствено 90ЕР.
докера - специалист
Горното го написах във връзка с предходния пост на infomar......
От магазина ми казаха че маслото е SAE30 и не трябва да се вижда от пробката- слагало се 950 мл и толкова.
И на мен така ми казаха. Също не се вижда от пробката. Ако вземе да чука много, тогава да се сменяло Мисля на първите 10 часа работа да го сменя.
Точно в смисъл да се чете в документацията какво предвижда производителя , защото различните производители препоръчват различни видове масла за трансмисията .....
Йордан - специалист
докера написа:
Горното го написах във връзка с предходния пост на infomar......
От магазина ми казаха че маслото е SAE30 и не трябва да се вижда от пробката- слагало се 950 мл и толкова.
И на мен така ми казаха. Също не се вижда от пробката. Ако вземе да чука много, тогава да се сменяло Мисля на първите 10 часа работа да го сменя.
Точно в смисъл да се чете в документацията какво предвижда производителя , защото различните производители препоръчват различни видове масла за трансмисията .....
Ами аз по електронната поща питах в Плевен-Дикар от където я купих и те ми отговориха така, че маслото било SAE30.Защото нали знаете една инструкция я превеждат и я слагат към почти всяка фреза или нещо подобно.Нали знаете,ако сложа допълнително масло,или го смеся с друго и стане аварията,аз ще изляза виновния-няма да признаят гаранцията.
докера - специалист
Напълно е възможно трансмисията да се маже с моторно масло. Моя Ситроен например е с общо мазане - двигател , скоростна кутия и диференциал. Наливам 5л. моторно масло и си свиркам.
Щом така са ти писали от фирмата - наливай такова , както казах SAE30 са точно едносезонните моторни масла от рода на М10Д , които и аз съм виждал да се доливат в трансмисии на фрези ....
А ти за по-сигурно си запази отговора на фирмата , за да имаш доказателство , ако нещо са те мотали ! :wink:
За по-сигурно бръкни с нещо тънко да извадиш малко масло , разтъркай го м-у пръстите си и го помириши - ако е 90ЕР , трябва миризмата му да докарва на чесън .... И да е по-гъсто от моторните масла.
Йордан - специалист
докера написа:
Напълно е възможно трансмисията да се маже с моторно масло. Моя Ситроен например е с общо мазане - двигател , скоростна кутия и диференциал. Наливам 5л. моторно масло и си свиркам.
Щом така са ти писали от фирмата - наливай такова , както казах SAE30 са точно едносезонните моторни масла от рода на М10Д , които и аз съм виждал да се доливат в трансмисии на фрези ....
А ти за по-сигурно си запази отговора на фирмата , за да имаш доказателство , ако нещо са те мотали ! :wink:
За по-сигурно бръкни с нещо тънко да извадиш малко масло , разтъркай го м-у пръстите си и го помириши - ако е 90ЕР , трябва миризмата му да докарва на чесън .... И да е по-гъсто от моторните масла.
Направих първото фрезоване с новата Гардения,малко беше влажна почвата но дали няма да е по добре ако мотичките т.с.фрезовите органи са заточени,като се въртят напред и да режат.Защо ми се струва че не е достатъчно мощна,може би има някакви трикове за мощността.А може и от влажната почва да се губи мощността.
infomar
И аз мисля за заточване, но ми казаха, че с ъглошлайф не ставало добре. Коя страна се заточва?
stiv1961 - майстор
Йордан написа:
Направих първото фрезоване с новата Гардения,малко беше влажна почвата но дали няма да е по добре ако мотичките т.с.фрезовите органи са заточени,като се въртят напред и да режат.Защо ми се струва че не е достатъчно мощна,може би има някакви трикове за мощността.А може и от влажната почва да се губи мощността.
А правилно ли ги монтираш? Те са лява и дясна.
Йордан - специалист
stiv1961 написа:
Йордан написа:
Направих първото фрезоване с новата Гардения,малко беше влажна почвата но дали няма да е по добре ако мотичките т.с.фрезовите органи са заточени,като се въртят напред и да режат.Защо ми се струва че не е достатъчно мощна,може би има някакви трикове за мощността.А може и от влажната почва да се губи мощността.
А правилно ли ги монтираш? Те са лява и дясна.
Лява,дясна спазвам посоката.
stiv1961 - майстор
Аз фрезовам на бавната скорост и нямам проблеми с мощността.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 47

Тема "Мнението ми за мото-фреза Gardenia ZS 500 b-3" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: