Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
vaseff - напреднал
На мен целта ми е отзад да го ползвам като багажник. Там да сложа един по-мощен безчетков мотор. и 3-4 акумулаторни батерии. Средната главина да се ползва от балканче (украйна и БМХ евентуално) контрата като спирачна система и като редуктор. Отзад двете колела ще са на една ос и така двете ще бъдат тягостни. Слагам няколко лагерни тела с лагери и отгоре скелето за багажника. После е лесно връзването към колелото. Знам, че е по-добре да ме "бута" мотора вместо да ме "дърпа" и така ще ми бъде по-лесно сглабянето.

И по повод безчетковия мотор от къде мога да го извадя (машина, домакински уред или кола /някаква морга/), който да е мощен към 500-1000 Вата и 12-24-36-48V? А ако не се досещате от къде мога да си поръчам направо мотор на добри цени?
ge6aaaa3 - специалист
vaseff написа:
На мен целта ми е отзад да го ползвам като багажник. Там да сложа един по-мощен безчетков мотор. и 3-4 акумулаторни батерии. Средната главина да се ползва от балканче (украйна и БМХ евентуално) контрата като спирачна система и като редуктор. Отзад двете колела ще са на една ос и така двете ще бъдат тягостни. Слагам няколко лагерни тела с лагери и отгоре скелето за багажника. После е лесно връзването към колелото. Знам, че е по-добре да ме "бута" мотора вместо да ме "дърпа" и така ще ми бъде по-лесно сглабянето.

И по повод безчетковия мотор от къде мога да го извадя (машина, домакински уред или кола /някаква морга/), който да е мощен към 500-1000 Вата и 12-24-36-48V? А ако не се досещате от къде мога да си поръчам направо мотор на добри цени?
Ти, нали знаеш защо колите имат диференциал? Такава триколка при ниски скорости, ще и е адски зор да завие, а при високи-ще се поднася. Който е карал картинг, знае за какво става въпрос. И какво по-точно ти пречи багажника да е отпред? Даже тежестта ще е добре разпределена. И това с контрата, по-добре го забрави. Тази тежест, при тази скорост да се спира не е шега работа. Ако търсиш евтин вариант, сложи V-brake на двете предни колела, като му измислиш начин за уеднаквяване на силата на лявата и дясната спирачка. Така, обаче, в мокро време няма да имаш спирачка... Оптималния вариант е да сложиш и контра и спирачки. Контрата за мокро.
Chakal - специалист
Я, форума се завърна. Някакво развитие има ли с предлагането на батерии от Бг търговците. Визирам evparts и Zecotec. И двамат се предполагаше, че ще предложат по-бюджетен вариант на батерии за велосипеди.

Моля, ако някой е готов с оферта да пише тук във форума.
shotik - майстор
На триколката само едно от задните колела е двигателно и неговата ос лагерува в другата,не е цяла задната ос и може да завива без проблем.Венеца на оста е застопорен към нея ,а главината която е пред него се ползва за свободния ход и за спирачка/контра.
ge6aaaa3 - специалист
И като завиваш на едната страна ще презавива, а на другата - недозавива. Както искаш де, това са си мои разсъждения... :wink:
alsted - майстор
Не е така. Поне при АТВ-то ми. Китайчето беше с твърда задна ос, т.е. без диференциал, директно се въртяха и двете колела. Абсолютно дърво при завиване! "Освободих" едното да лагерува на оста. Сега тягата е само на едното. Завива перфектно и на двете страни. Като недостатък - при погегляне на стръмно и/или песъкливо буксува. Плюс това задната спирачка действа само на едното колело и при по-рязко задействане поднася. Все пак то е на четири колела.
evparts.alle - специалист
Toчно поради тези недостатъци моята триколка има диференциал!

На едната джанта има феродо отвън. А върху него има дискова пружина и с нея се определя колко искаме да е "агресивен" диференциала.. Лятото го отхлабвам и не работи.. зимата го пускам за да ми бачкат и двете задни колела като тягови, а не само едното.
На практика дифа се усеща само на старт и на завой!
И теТъка! :-D
alsted - майстор
Добре де, мисля си ... ако е тягово предното, а управляващи задните :?
vaseff - напреднал
Да, наистина диференциала е голяма работа, но си мислех за нещо съвсем опростено като конструкция, че да не влагам много средства пък и да не се губи ефективност в зъбните. От нещо на готово ли сте го свалили или сте го направили сами и как?

Предполагам кардана (пиньона) сте го замени с веригата и отзад на зъбно (главината). Останалата работа както е по устройство на колите (четири еднакви слънчеви зъбни и ставени 2 по 2 като квадрат). Със заготовки или материали откъде мога да се сдобия?

Прикачен файл

Diferencial.GIF
Diferencial.GIF (7.65 KиБ) Видяна 3027 пъти
alsted - майстор
Аз също се интересувах и никой не ми подсказа нищо. То диференциали за велосипеди се продават, но са цифра. Точно за по-евтино и лесно е варианта - едно тягово, а управлението с другите две. Някой ще изтъкне ли причина, поради която тягово отпред и управляващи отзад не е уместно?

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: