• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
stedi - напреднал
Kъща 180м2 два етажа първи етаж 80м2 втори етаж 100м2
ново строителство - изолация:
- стени стиропор 6см. външна изолация
- тавани - гипскартон с 5см вата
- под - 2см. фибран под подовото и не само...
- таванско помещение - неотопляемо - под керемидите OSB + 10см каменна вата + OSB
- дограма - 5 камерна PVC - стъклопакет - всесезонно + бяло

Разпределение първи етаж:
- хол + кухня и трапезария общо 2 подови по 16м2 и 2бр. конвектор 4.5кW
- спалня - подово 16м2 и радиатор Н500 12ребра
- коридор - радиатор Н500 8 ребра
- Баня - лира
Разпределение втори етаж:
- 4бр спални - подово 16м2 + конвектор 4.5кW
- коридор - 2 бр радиатори H500 - 8 ребра
- баня - лира

схема на отоплението:
Прикачен файл:
shema.jpg
shema.jpg (97.95 KиБ) Видяна 7850 пъти
Всяка стая има собствен термостат който управлява ел. задвижки на подово и конвектори.
Радиаторите и лирите са с термостатични глави.
Помпите на подовото са Grundfos Alfa, останалите кръгове имат монтирани диференциални байпас клапани които ги няма на схемата.

Разяснения
------------------
Соларна част: колекторите първо загряват бойлера след което буфера(в преходните сезони) след което се включва подгряването на басейна - по-този начин всичката излишна соларна топлина се изпраща към басейна.
Реализирано е с високо-температурни ел. магнитни клапани защото ми бяха налични.
Котел:
Малкият кръг е реализиран с трипътен който отваря при 61гр. За циркулацията към радиаторите се ползва основната помпа към котела. Към конвекторите и подовото водата минава през регулируеми термостатични вентили 1" единия настроен на 50 гр. към конвекторите и по един на 40гр. към подовото на всеки етаж.Използването на тези вентили също е заради тяхното наличие.
В момента се работи по соларната част. Подовите и конвекторите са монтирани но котела все още не е избран (по сметки макс. 20-25кW). Термопомпата се предвижда за охлаждане и отопление само с конвекторите в преходните сезони но тя ще остане за следващата година когато ще е по-ясно какво ще се иска от нея :)

Пишете какво не ви харесва все още много неща могат да се променят за да стане системата още по-добра :)
hidrazin - майстор
Едва ли ще остане кой-знае колко колко топла вода за басейна. Не че няма да остане но няма да я усетиш забележимо в басейна.
За да му вдигнеш температурата с 1 градус ще ти са необходими около 40kWh енергия. Соларните ти панели не могат да произведат толкова дневно и то ако се ползват само за затопляне на басейна без друга консумация на топла вода. :?
Пробвахме точно на басейн 25 кубика с котел 25kW и топлообменник. За 5-6 часа работа нонстоп вдигна температурата едва с 2-3 градуса. Все пак не ти пречи да пробваш. Имай едно на ум че в най-горещите дни ще трябва да не го топлиш - водата става прекалено топла за къпане.
Успех!
:partyman:
hr.hristov57 - специалист
Stedi, по отношение на соларната част-(това е мое мнение ) загряването на буфера през преходния период,а и не само през него с нищо няма да спомогне излишната соларна енергия след като загрее бойлера да се изпраща към басеина ( поне от схемата не личи). То и hidrazin ти е обяснил каква енергия е необходима за затопляне на басеина, по скоро басеина ще е за разтоварване на солара през много горещите летни дни, след загряване на бойлера. В такъв случай спокойно можеш да сложиш 2 панела (4м2) за 200л бойлер, а през преходния период дозагряване на бойлера до 60-65*С на ток ще е от порядъка на 10-12лв на месец – въпрос на сметки , а и къде се намира обекта.
По- важно е избора на котела, зощото отоплителния сезон е 5-6месеца, а от него можеш да затопляш и басеина при необходимост. Като гледам по схемата си предвидил буферен съд 500л( а може и да си го монтирал) това ми говори,че предвиждаш котел на твърдо гориво или пелети с присадена горелка с режим на работа он-оф, управлявана от стаен термостат. Това е с 30-40% по-евтиния вариант, но през целия период на експлоатация ще имаш поне 25-30% преразход на гориво(пелети),спрямо пелетен котел/система с автоматично изменяне на мощността, управлявана по изходяща температура откотела, примерно от 3 до 20-25Квт. Тогава ще ти отпадне необходимостта от буферен съд и допълнителната автоматика. А след един сезон ( както смяташ ти) ще прецениш дали да слагаш термопомпа (скъпо съоръжение) само за отопление през преходния период или ще използваш същия котел, а за охлаждане през лятото има известни и други начини.
stedi - напреднал
Смисъла на прехвърлянето на всичката излишна соларна топлина към басейна е не толкова неговото подгряване колкото това че има дни в които няма никой в къщата който да използва голямо количество топла вода и така да се защити системата от прегряване. При необходимост наистина от подгряване (това ще се уточни след една година реално ползване) може да се увеличи броя на соларните панели (системата позволява увеличаването им до 8 без промяна на останалите елементи). :supz:

Буфера все още не е купуван. Ще се вземе при нужда заедно с котела. За котела си прав все още се умува за котел на твърдо или пелетен (моя избор). Какъв пелетен котел който може да модулира мощността си в тези граници бихте ми препоръчали?

Къщата се намира в Русе - просто красота - имаме супер горещо лято но за сметка на това ужасно студена зима :finga:

Какви варианти има за охлаждане освен термопомпа?!
filmatoplo - майстор
Здравей колега-сам ли я състави тази схема или я видя готова .Имам някой питания , мисля че свързването на термопомпата не е правилно , термопомпата ще се ползва ли за отопление , ако се наложи да топлиш басейна с термопомпата не виждам как ще стане .Най добре си направи главни разпределители след котела ,и от тях си пускаш зони с отделни помпи и трипътни смесителни вентили за -конвектори,подово,радиатори , бойлер, по желание за басейн :wink: .Термопомпата свържи в паралел на котела .Ако може преработи схемата както казвам , ще коментираме :) .
stedi - напреднал
Причината за свързването на термопомпата по този начин е защото ще се използва единствено за отопление/охлаждане през конвекторите като в колекторните кутии има кран който изключва ръчно подовото когато термопомпата работи.
Подгряването на бойлера трябва да може да става соларно или през котела.
Ако махна буфера ще преработя схемата както е при ДТ3.3 на Интиел но все още незнам дали ще имам нужда от него.
Ако взема пелетен котел (чисто пелетен а не с вградена горелка) ще се подобри ли нещо ако има буфер към системата?
bulhomes2 - майстор
Мислил ли си да вкараш топлата част на термопомпата в буфера?
stedi - напреднал
не, но мислех термопомпата да има малък буферен съд (100-150л) само за нея който да охлажда/отоплява а от него да се извършва подаването на флуида към конвекторите
hr.hristov57 - специалист
stedi написа:
Причината за свързването на термопомпата по този начин е защото ще се използва единствено за отопление/охлаждане през конвекторите като в колекторните кутии има кран който изключва ръчно подовото когато термопомпата работи.
Подгряването на бойлера трябва да може да става соларно или през котела.
Ако махна буфера ще преработя схемата както е при ДТ3.3 на Интиел но все още незнам дали ще имам нужда от него.
Ако взема пелетен котел (чисто пелетен а не с вградена горелка) ще се подобри ли нещо ако има буфер към системата?
Stedi, по отношение на буферния съд- той е необходим при отопление с твърдо гориво или присадена пелетна горелка с режим на работа он-оф за да акомулира излишната топлина при горене и компенсира недостига в режим на пауза, т.е. ако системата за отопление е настроена на 60*С то загряването на буфера е примерно е 80-85*С. След достигане на тази температура горелката спира и от буфера се консумира топлоносител до спадане на тепературата до 62-63*С след което се включва отново горелкатаи т.н. т.е. буфера е необходим при системи при които контрола на горенето почти липсва и той изравнява до известна степен температурата на топлоносителя подаван в отоплителната инсталация. При пелетните системи с автоматична промяна на мощността електрониката управлява горивния процес (количеството пелети и въздух) така, че на изхода от котела да излиза топлоносител с една и съща температура- примернао 60 или 65*С( в зависимост от зададената от потребителя в електроттия блок за управление) с допустимо отклонение +/- 2,5*С, независимо от температурата на връщащия се от инсталацията топлоносител- отдадената топлина от радиаторите. Обикновено разликата е от 10-15*С. В зависимост от отдадената топлинна енергия се изменя и мощността на котела за да осигури на изхода зададената температура на топлоносителя. Така, че на твоя въпрос- при използване на чисто пелетен котел с изменяща се мощност( нарочно не казвам с модулация на мощността, защото напоследък се спекулира с този термин) на стъпки примерно през 300-500 вата в определения от производителя диапазон, не е необходим буферен съд, а наличието му с нищо няма да подобри работата на системата. Напротив-ще я усложни, оскъпи и ще увеличи топлозагубите. Тези пелетни системи са прецизни по отношение на регулиране на горивния процес, котела е с дълъг димоход обикновено три-ходов, (температурата на изходящите газове е с 10-15*С по-висока от температурата на топлоносителя) с високо КПД и от там идва и тяхната икономичност, което дава възможтост за непрекъсната работа при нисък разход на гориво.
На база моя опит от използване на такава пелетна система 3- 20 Квт за отопление на къща 200м2 + 300л бойлер с две серпантини разхода за отоплителен сезон – от началото на октомври до края на март тази година е 4,6 т. пелети, а миналата 5,5т. при непрекъсната работа. Сега в преходния сезон ,ако температурата навън се повиши ,термоглавите притварят, мощността пада на 3 Квт и ако температурата превиши 5 , 6 градуса зададената, котела гасне и изчаква да падне температурата в къщата – да отворят термоглавите и се запалва автоматично отново. Пелетите са български от Велинград,а почистването на котела 1 път на 10-15 дни.
Соларната система е с някакви гръцки селективни колектари( заради размера 100х150 см ) два броя и нямам проблем с прегряването- в най топлите летни дни температурата стига до 72-75*С. Управлението е с ДТ 3-1.
Stedi, от опит мога да ти препоръчам, ако си решил да монтираш пелетна система с автоматично управление, по добре е да монтираш по-голям бойлер 300-400л, особено ако предвиждаш да имаш вана в някоя от баните, отколкото да монтираш буферен съд.
По този начин ще имаш акомулирана топла вода, дори и ден два да няма слъце.
  • 1
  • 2

Тема "Схема на отопление на къща 180м2 + басейн" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: