Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
val4o89 - специалист
Човече, помисли за физичните закони и в частност този за запазване на енергията. За да произвешеш 1W с моторът-генератор, с двигателният мотор ще изхарчиш 2W повече (примерно).
velsi - Почетен майстор
Хубаво де, написал съм, че целта не е препетум мобиле, просто докато ползваме единия акумулатор зареждаме другия. Колкото заредим - толкова. Един два киловата, няма значение. Все е някаква полза. Накрая ако вместо 30-35 км изминем 40-50 все ще сме уловили някаква енергия. Дори само по нанадолнище да зареждаме или при спиране пак ползата е по-голяма, защото не съсипваме акумулатора с непрекъснато редуване на режим заряд-разряд.
пишман_майстор - майстор
velsi написа:
vaseff написа:
Няма ли възможност електромотора докато не се ползва да връща енергия, карайки с минимум 15км/ч?
Друга идея ми хрумна на мене. Един колега си е направил велосипед с два мотора - отзад и отпред. Та значи слагаме два отделни акумулатора с възможност за превключване. Караме на задния мотор, захранен от единия акумулатор, а предния през това време предният мотор зарежда другия акумулатор. При нужда превключваме. Не е перпетум мобиле, но мисля, че е хитро - увеличаваме пробега, а от там и ефективността. Щадим батериите, които знаем имат ограничени цикли заряд - разряд.
Няма как да стане ,понеже е безсмислено. Има начини прим. по нанадолнище или при спиране да се "връща" част от тока , но другото....забрави.
И друго- ще "изхабиш" мн повече енергия от това упражнение- ще си скъсиш яко пробега , отколкото без него.
velsi - Почетен майстор
Е, ако спирачният ефект на хъб мотора в генераторен режим е достатъчно голям, че да затормозява работата на другия, да, няма да стане, но нямам наблюдения затова само го споделям като хрумване.
shosho1 - помощник
Няма смисъл от сложни схеми с два хъба. В генераторен режим двигателя забавя доста сериозно.На надолно спирачката е само за бързо спиране в такива случаи.
Между другото искам да вметна, че тези които притежават контролер, който няма регенерация е възможно тя да му се активира.
Схемно в двата контролера няма разлики, всичко зависи как е програмиран контролера.Наскоро аз успях да си активирам регенерацията , което се оказа доста полезна екстра. :rock:
ge6aaaa3 - специалист
velsi написа:
vaseff написа:
Няма ли възможност електромотора докато не се ползва да връща енергия, карайки с минимум 15км/ч?
Друга идея ми хрумна на мене. Един колега си е направил велосипед с два мотора - отзад и отпред. Та значи слагаме два отделни акумулатора с възможност за превключване. Караме на задния мотор, захранен от единия акумулатор, а предния през това време предният мотор зарежда другия акумулатор. При нужда превключваме. Не е перпетум мобиле, но мисля, че е хитро - увеличаваме пробега, а от там и ефективността. Щадим батериите, които знаем имат ограничени цикли заряд - разряд.
Много хляб има в тази идея. Малко само да се доразвие, като например, да добавим ядрен реактор и може, дори, да връщаме ток към енергото. :-D
vaseff - напреднал
Идеята ми е триколката освен на ток да бъде и на педали. Не зная дали ще мога да развия поне 1000 оборота докато въртя на педали, но мисля, че при 15-20км/ч може и да го достигна. Дали ще е възможно да се сложат две динама от кола 14 вола на 70 ампера и да ми възвръща поне малко от тока? Връзвам към акумулатор (може да сложа и втори), след това инвертор и да закача на 220 волта машинка за рязане на дърва, която е 1,6КВ?
val4o89 - специалист
Брат!!! Няма как да стане това! Няма как да вложиш някаква енергия и да получиш повече, както ти искаш. НЕ МОЖЕ ТАКА. Както може би си чувал, докато се движиш, влагаш някаква енергия, примерно 500Вата. Ако сложиш още един мотор с функция на генератор, тогава основният мотор, който задвижва системата ще харчи не 500вата, ами 1000вата и генератора ще връща 200вата примерно. Сеш се! Губиш просто 300Вата, нищо повече!
ge6aaaa3 - специалист
Абе, vaseff, данеби да си някой фитнесманиак? Две динама 14V/70A вика... И как ще направиш почти 2kW с педалите, за да завъртиш само динамата, пък от там нататък и да се движиш? Повече от 300W, силно се съмнявам да развиеш с педалите. И тези 1000 оборота как си ги представяш, че на мен свят ми се зави?
stanetzz - специалист
Колега Васев, послушай хората , писали преди мен. Колкото и евтино да намериш чарковете, които имаш като идеи да ползваш, това ще са хвърлени на вятъра пари. Аз примерно съм с хъбов мотор 800W/48V , и на равно ако не подавам леко газ, ми е невъзможно да въртя педалите. Да не говоря какво става, ако моторът влезе в истински режим на генератор- това вече си е не фитнес, а културизъм. Не знам дали си карал колело с фар с динамо- може да се усети разликата с/без динамото, което зорлем произвеждаше ток за 6-волтова крушка.
Отделно, че теглото на колелото е към 40кг.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: