Опитвам се да помогна на един приятел с проблем в машина, която не е в София. Сама по себе си е компресорна станция някаква, с микропроцесорно управление. Последното няма отношение, проблемът е силов.
Машината се захранва от трифазната мрежа през трансформатор 1 КвА или повече. От него се подават 230 в към електроника и изпълнителни устройства - вентили и контактори. Изглежда е проектирана да се захранва и със 115 в.
Проблемът е един трансформатор, захранващ електронната част.
Оригиналният има първична намотка от две секции по 115 в. Начало край, начало край излизат на един куплунг и в зависимост от замостяването там трафът работи или на 230, или на 115 в (двете секции в паралел). Едната секция е изгоряла. По косвени данни (максимални токове на стабилизаторите на напрежение към електронната част) ни изработиха подобен, даже и малко презапасен. (Оригиналният е запоен директно на печатната платка и такъв вече не може да се достави от никъде, затова присадих куплунг и новият траф се включва там, като самият той е монтиран отделно в таблото.) Напреженията излязоха, електрониката заработи, но ... първичната (пак едната секция) отново изгоря.
Електрическата схема не е подробна, но все пак се вижда, че част от контролните устройства (сензори за положение на пропорционален клапан, за налягане на масло и т.н.) се захранват със 115 в и те идват точно от куплунга, където става замостяването на двете секции и по-точно от едната секция (която гори).
Въпросът ми е: срещали ли сте подобно решение - първичната да се използва в автотрансформаторен режим за получаване на 115 в между средата и единия извод към 230 в.?
Ако разсъжденията ми са вярни, и някой не е правил рационализации, то остава някои от тези продполагаемо маломощни консуматори да товари едната секция и от там тя да гори.
Просто искам да си сверя часовника с хора, които се занимават с ремонт и поддръжка на подобни машини, ако има такива сред нас.
Машината се захранва от трифазната мрежа през трансформатор 1 КвА или повече. От него се подават 230 в към електроника и изпълнителни устройства - вентили и контактори. Изглежда е проектирана да се захранва и със 115 в.
Проблемът е един трансформатор, захранващ електронната част.
Оригиналният има първична намотка от две секции по 115 в. Начало край, начало край излизат на един куплунг и в зависимост от замостяването там трафът работи или на 230, или на 115 в (двете секции в паралел). Едната секция е изгоряла. По косвени данни (максимални токове на стабилизаторите на напрежение към електронната част) ни изработиха подобен, даже и малко презапасен. (Оригиналният е запоен директно на печатната платка и такъв вече не може да се достави от никъде, затова присадих куплунг и новият траф се включва там, като самият той е монтиран отделно в таблото.) Напреженията излязоха, електрониката заработи, но ... първичната (пак едната секция) отново изгоря.
Електрическата схема не е подробна, но все пак се вижда, че част от контролните устройства (сензори за положение на пропорционален клапан, за налягане на масло и т.н.) се захранват със 115 в и те идват точно от куплунга, където става замостяването на двете секции и по-точно от едната секция (която гори).
Въпросът ми е: срещали ли сте подобно решение - първичната да се използва в автотрансформаторен режим за получаване на 115 в между средата и единия извод към 230 в.?
Ако разсъжденията ми са вярни, и някой не е правил рационализации, то остава някои от тези продполагаемо маломощни консуматори да товари едната секция и от там тя да гори.
Просто искам да си сверя часовника с хора, които се занимават с ремонт и поддръжка на подобни машини, ако има такива сред нас.