• 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
lecki - специалист
Тани, в твоя цитат никъде не се споменава за суперкондензатор а
за хибриден акумулатор, тои ако се направи с долупосочения
акумулатор ще има живот също 6000 цикъла (може и повече).
А кондензаторите по принцип имат много по-голям живот
теоретически са вечни, но на практика стареенето на диелектрика
му ограничава живота, всичко зависи от качеството на изпълнение.
Още кондензаторите имат КПД към 100% а акумулаторите 70% а новите
може и да имат около 80% :?
За съжаление кондензаторите още са скъпи - е, ще почакаме.
Тани - модератор
Аз ли не се изразявам достатъчно ясно, или вие дори не се опитвате да вникнете в това, което казвам не знам. Опитвам се да водим конструктивен диалог, като ви засипвам с факти, а вие говорите по принцип с заучени фрази от преди няколко десетилетия. Моля да ми покажете данните на един суперкондензатор, който да има по добри параметри от акумулатора за който аз дадох данни. Онзи първия хибриден в предишния ми пост не съм си го измислил , а Хидразин беше дал линк към него. Нека спрем да си доказваме технически понятия с мнения, а да сравняваме данни.
Валериус - специалист
2v6 написа:
Е нафърляхте пак без да четете внимателно.
Суперкондензаторите са просто много-много големи кондензатори.
Коментара ми относно тях беше заради това:
Валериус написа:
Ясно е, че бъдещето на електромобила зависи от серийното производство на евтини кондензаторни батерии, защото тогава се решава проблема с бързото презареждане, значително се намалява теглото на автомобила и се увеличава основния пробег. Но кондензаторната батерия колко ще оскъпи системата като цяло и за колко време ще се изплати чрез допълнително събраната енергия? Поне аз знам за разработките в тази област от преди 25 години, но и тогава имаше проблем с цената и саморазряда, като последното вече е поизчистено като проблем.
Ясно е предимството за бързото зареждане при спиране и разреждане при ускорение. Аз затова и дадох сметките по-горе - достатъчни за тая работа са 1-2 броя.
А и това е сравнително малко енергия - колкото да светят дневните 15-на минути.

Факт е в момента, че кондензаторите имат десетки пъти по-малък капацитет от акумулаторите (както е било и преди 20-30 години).

Ако сравним количеството енергия в кондензатора с тази в акумулатор то е подобно на количеството кондензирала отвън по стените на чаша студена вода и това вътре :idea:
Отдавна не е така, акумулаторите съхраняват много по-малко енергия от капацитивните, примера е съпоставим, но наобратно. На последната научна конференция на ТИАТ - Шумен (технологичен институт по автомобилна техника) през 1989г. един руски професор от МАДИ (Московский автодорожний институт) докладва за техните разработки за кондензатори с огромен капацитет. Ставаше дума за десетки фаради, с размер на чиния и тегло 2-3 кг, а самия кондензатор е по близко до керамичния като структура, отколкото до електролитния. Основния проблем им беше, че пълния саморазряд е около 100 часа и скъпото производство, затова тогава е имало приложение при военните. С 20 кг кондензаторни батерии ще може да се заменя 1 тон тягови акумулатори(това са акумулаторите използвани в електрокарите и носят продължителна работа с консумация на силен ток, да не се бъркат със стартерните акумулаторни батерии които имат всички автомобили и носят много голям ток за много кратко време). Надявам се, че скоро китайците ще се докопат до технологията и ще имаме ефтини устройства за съхраняване на енергия.
Иначе идеята на колегата за рекупериране на енергията от спирането чрез кондензаторни батерии е приложима и щади основните акумулатори, които имат ограничение на зарядния ток иначе се разрушават лесно. Например електродвигателя в режим на спиране може да генерира 200 А ток, но акумулатора да поеме 20 А от тях и останалите се губят. Именно тук Кондензатора ще поеме неограничен ток и ще съхрани всичкия този излишък и после лесно ще го отдаде на електродвигателя при потегляне, като така ще облекчи режима на акумулатора при потегляне. Технологиите са много напред по темата, но не са общодостъпни за съжаление!
Тани - модератор
Валериус написа:
Например електродвигателя в режим на спиране може да генерира 200 А ток, но акумулатора да поеме 20 А от тях и останалите се губят. Именно тук Кондензатора ще поеме неограничен ток и ще съхрани всичкия този излишък и после лесно ще го отдаде на електродвигателя при потегляне, като така ще облекчи режима на акумулатора при потегляне.
Явно съм бил прав в предишното си мнение ! ЧЕТЕТЕ бе хора , четете!
Тани написа:
Малко по-напред в темата май смятахме, че не батерията е проблема, а двигателя не може да преобразува всичката енергия, за да я преобразува в електрическа. Съвременните акумулатори вече имат данни подобни на суперкондензатор и могат да бъдат безопасно и безпроблемно заредени за по-малко от 15 минути а в някои случаи и за 5-6 минути. Проблема вече е С КАКВО да бъдат заредени толкова бързо, защото е необходима огромна енергия, която е доста трудно да бъде осигурена от електропреносната мрежа директно! Например за дадения по-горе пример с акумулатори 14 х 100Ah12V = 16,8kWh, при заряд 10С зарядния ток ще е 1000А , а мощността 168кW без да отчитаме загубите. Тази мощност ще е достатъчна да захрани малък жилищен блок! Така че проблема не са акумулаторите и ако не се използват оловни акумулатори, суперкондензаторите ми се струват излишни! Може и да пропускам нещо, но съм сигурен, че ако е така, колегите ще ме поправят!
Моля те покажи ми суперкондензатор способен да поеме такъв ток и такава мощност! И дори да има, то той ще я поеме за секунда или няколко и ще се зареди и става безполезен, а акумулаторите могат да поемат такава енергия колкото може да отдаде регенерацията, независимо от времето. Е каква е ползата от оскъпяването , утежняването и заемането на полезен обем от един суперкондензатор в такъв случай, като с тези пари и на това място можем да сложим още акумулатори, които със сигурност ще ни увеличат пробега и ще поемат повече енергия от суперкондензатора!
Валериус - специалист
Както казах, засега основната причина да нямат масово приложение е цената. Иначе ако приравним към посочения оловен акумулатор (макар, че никой вече не ползва оловни акумулатори в електромобилите, а поне литийево йонни), то с тези габарити, кондензаторния ще е няколко пъти по-лек и няма да е 1,2 киловата, а поне 12. Но при условие, че струва колкото автомобила разговора нататък си губи смисъла. Иначе не е никакъв проблем за такива зарядни станции, 168 киловата може да осигури всеки траф на междуселска бензиностанция. Не може да се тъпче безкрайно автомобила с акумулатори, защото се гледат и други показатели.
hidrazin - майстор
Яааа... Пак сте изписали доста работи и някои пак не четат. Какво сте се хванали с оня мижавия хамерикански кондензатор? Никой обаче не гледа втория линк. Ей ги кондензаторчета със заряден тока даже над 2000А :lol:
http://www.ekond.mpi.ru/page2.html
Ето и какви са им преимуществата:
http://www.ekond.mpi.ru/page1.html
Естествено за сега не могат да заменят акумулаторите при електромобилите но могат да се комбинират примерно с литиевите батерии.
Каква полза ще донесат? Работят и при -40 градуса докато литиевите не се чувстват много добре там, могат да осигурят ток за бърз старт и да поемат енергия при спиране. Това със старта и спирането ще удължи живота на литиевите акумулатори. Както знаем те си имат определен живот - цикли заряд/разряд. Кондензатора теоретично е вечен макар на практика да не е така но поне е съизмерим с живота на колата. Та при тръгване и спиране може да ползваме кондензатора а не да скъсяваме броя на циклите на акумулатора.
А относно заряден ток 10С не съм виждал. Тук-там се споменава 3-5С. Ако може Тани да даде линк към такива че и аз да погледна. :)
И между другото тези кондензатори имат 10-тина пъти по-малък обем от познатите ни електролитни кондензатори - също както литиевите батерии имат по-малък обем от оловните.
Блядовете отдавна си ги ползват в градския транспорт вместо акумулатори.
:partyman:
Тани - модератор
Ами така кажи! Щом не ми вярваш - заповядай! Точно така се води диалог - с конкретно зададени въпроси, на които мога да дам конкретни отговори, за да продължим конструктивна дискусия, а не да си говорим празни приказки :

Изображение
HIGH POWER HEADWAY 25C(PULSE DISCHARGE)!!!
Ток на заряд до 80А за клетка!!! Зареждат се за 8 минути.
Ток на кратък разряд (5-10 сек.) за клетка до 200А!!!
Ток на номинален разряд за клетка до 80А!!!

48 волта 9АЧ (80/200А разряд / 80А заряд!!!) БЕЗ НИКАКВИ НЕГАТИВНИ ПОСЛЕДИЦИ ВЪРХУ БАТЕРИЯТА!

16 броя клетки

Цена за 16 клетки 800 лева.

Цена на пакет с БМС 920 лева. БМС 15/30А (Потенциал на клетките 80/200А на разряд.)

Цена на зарядно(2А) 60 лева.

Цена за бързо зарядно(4А) - 130 лева.(Потенциал на клетките 80А на заряд.)
Това е от сайта на потребител на форума и са налични в България!

http://evparts.alle.bg/%D0%B0%D0%BA%D1% ... y-lifepo4/

Тези батерии ги има от години , та сигурно вече има и по-добри, но не ми се търси!

За разлика от тебе и останалите опоненти , аз чета внимателно и вниквам в мненията на събеседниците си. Вече направих коментар за първия ти линк, като по-добрата алтернатива от следващите, но ти ме буташ към тях и ще ти отговоря ОТНОВО СЪС СМЕТКИ и крайни резултати!

Прикачен файл:
конд.png
конд.png (68.96 KиБ) Видяна 3281 пъти
Нека обърнем внимание да речем на този:

http://www.elec.ru/market/IKE-40-64-Imp ... 54892.html

Да речем си сглобим онзи акумулатор, който може да ни осигури минималния разумен пробег за един електромобил. Реално за да е пъноценен автомобил, акумулатора трябва да има доста по-голям капацитет! За да е 16,8 (18,46)kWh и за да е коректен примера , ще приемем че електромобила работи на 64V , то тогава акумулатора трябва да е 262(288)Ah Хайде сега да направим сравнението:

Заряден ток :
- кондензатор 2125А
- батерия 2620(2880)А

Ток на разряд:

- кондензатор 2125А
- батерия 6550(7200)А

Цена на кондензатора 3082лв.
Все още не разбирам защо трябва да изхарча тези 3000лв! Някой ще се опита ли да ми обясни? Явно пропускам нещо!

Лично аз предпочитам да дам тези пари за още 1,66 kWh акумулатори , които да ми повишат пробега с около 10% (10км) и съответно ще се повиши и капацитета на акумулатора , а от там и тока , като ще добавя резултатите в скоби и в червено по-горе. Това е моята гледна точка! Никой също така не си направи труда да ми каже как двигателя/контролера ще осигурят тези мощности при спиране, та въобще да му се налага на акумулатора да ги издържи!

ПП Хидразине, я дай линк за това , колко дни в годината температурата е под -40°С при вас. Явно това ти е голям проблем, щом толкова усърдно му търсиш решение! :lol: И явно температурата пада с всяко твое мнение! :cold:
hidrazin - майстор
Тани написа:
Ами така кажи! Щом не ми вярваш - заповядай! Точно така се води диалог - с конкретно зададени въпроси, на които мога да дам конкретни отговори, за да продължим конструктивна дискусия, а не да си говорим празни приказки :
За какво не ти вярвам? Просто попитах за линк. Както казах бях чувал за 3-5С но не и за 10С. Просто ми беше интересно пък и не съм търсил де.
Цена на кондензатора 3082лв.
Все още не разбирам защо трябва да изхарча тези 3000лв! Някой ще се опита ли да ми обясни? Явно пропускам нещо!
На фона на останалите 30-33 000 лева за 16,8 (18,46)kWh батерия не са много ако успеят да удължат живота (броя на циклите) на акумулатора. Пък и не те карам да си ги купуваш. Все пак тук само споделяме идеи и общо взето си чешем пръстите.
Лично аз предпочитам да дам тези пари за още 1,66 kWh акумулатори , които да ми повишат пробега с около 10% (10км) и съответно ще се повиши и капацитета на акумулатора , а от там и тока , като ще добавя резултатите в скоби и в червено по-горе. Това е моята гледна точка! Никой също така не си направи труда да ми каже как двигателя/контролера ще осигурят тези мощности при спиране, та въобще да му се налага на акумулатора да ги издържи!
Лично аз предпочитам да дам тези пари за неща далеч от електромобилите.
ПП Хидразине, я дай линк за това , колко дни в годината температурата е под -40°С при вас. Явно това ти е голям проблем, щом толкова усърдно му търсиш решение! :lol:
Ми като отпраша за Якутия с Теслата ще ми е проблем. :lol:
И явно температурата пада с всяко твое мнение! :cold:
И на мен кръвното понякога ми се :hot: от мненията ти ама не се оплаквам. :)
И все пак да не забравяме за чесането на пръстите.
:partyman:
2v6 - майстор
Валериус написа:
Както казах, засега основната причина да нямат масово приложение е цената. Иначе ако приравним към посочения оловен акумулатор (макар, че никой вече не ползва оловни акумулатори в електромобилите, а поне литийево йонни), то с тези габарити, кондензаторния ще е няколко пъти по-лек и няма да е 1,2 киловата, а поне 12. Но при условие, че струва колкото автомобила разговора нататък си губи смисъла. Иначе не е никакъв проблем за такива зарядни станции, 168 киловата може да осигури всеки траф на междуселска бензиностанция. Не може да се тъпче безкрайно автомобила с акумулатори, защото се гледат и други показатели.
Аха, значи говориш за някакви военни разработки.
То и преди 5-6 години излезе статия за подобни кондензатори, серийното производство на които щяло да започне есента на 2009...

Такива хипотетични възможности изобщо не помагат.
Тани - модератор
Е , може да си чешем пръстите и мозъка за значително по-полезни неща! Да не забравяме обаче за ролята на форума - ДА ИНФОРМИРА! Това, че и аз и ти няма да си правим скоро електромобили ни е ясно на нас двамата, но се предполага, че темата се чете от хора, които събират информация да си ги правят наистина. НЕКА НЕ ГИ ПОДВЕЖДАМЕ с нашето чесане на пръстите! Уважавам те именно, защото си един от малкото, които търсят допълнителна информация по не толкова масови теми и съм сигурен, че заедно можем да да помогнем за разбулването на доста митове! Съгласен? Разбира се призива ми е насочен и към останалите!
Кондензатора може да помогне единствено в случая , ако се ползва акумулатори с малък заряден ток и мощен двигател на тежък електромобил. При добре проектиран електромобил обаче, това не бива да се случва! Никой засега не споменава каква мощност може да върне ДВИГАТЕЛЯ към акумулаторите! Споменатия по-горе акумулаторен пакет може да поеме без да излиза от режим и без негативни последствия 168kW при спиране и може да отдаде 420kW за 5 секунди при тръгване, а след това да отдава неограничено време 168kW. Въпроса сега е дали двигателя и контролера ще могат да осигурят тези мощности!

ПП и другия не толкова маловажен въпрос, колко пъти трябва да се спре МНОГО рязко, за да се зареди напълно акумулатора, ако е напълно изтощен. По този начин може да изчислим колко пъти може да спре РЯЗКО един електромобил , за да достигне 2 -3 или 5 хиляди пълни цикъла на зареждане, за да говорим за повреждане на батерията от спиране. Нормалното намаляване и спускането по наклон няма защо да ги броим, защото при тях тока е значително по-малък от номиналния заряден ток! Смятам, че и този казус ще е интересен за чесане на пръстите!
hidrazin написа:
И на мен кръвното понякога ми се :hot: от мненията ти ама не се оплаквам. :)


Е не приемай нещата лично де! Не е здравословно! Нали само си чешем пръстите по хипотетични проблеми! :partyman:
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: