• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Всички имаме коли, нали ?
Тани - модератор
Все пак усилията заслужават адмирации! Като изключим външния вид и функционалността, то параметрите на "автомобила" са впечатляващи , като се има предвид, че е на въздух. Признавам си, че досега смятах това за невъзможно! Ако се направи в по-голям мащаб, най-вероятно ще се получи нещо функционално. Може би обаче ще му се изгуби рентабилността!
Относно сравнението с електромобилите Изображение прекалено са различни като технологии за да се сравняват. Предимството на електромобилите е, че в което и селце да закъсаш, може да се примолиш на някоя баба да ти услужи с малко ток от контакта :lol: , а с въздухомобила надали ще стане на всяка гумаджийница да ти го напомпят :wink:

Прикачен файл

Stefan AVATAR.gif
Stefan AVATAR.gif (683.51 KиБ) Видяна 2566 пъти
VLADO66 - майстор
Като тръгнеш за морето си натоварваш един компресор отзад и като издиша по пътя сядате със семейството на дълъг обяд :-D
Тани - модератор
Семейство ли каза? Къде ще го свреш в това чудо :? Пък и с 40км/ч до морето :shock:


Струва ми се, че компресора трябва да е за високо налягане за да се изминат толкова много километри?
ArturDent - Почти Безобиден
Тани написа:
Семейство ли каза? Къде ще го свреш в това чудо :?
Особено циганско, опа индийско...
tsenkov - специалист
Поредната екзотика. Мине не мине и някои се сети за въздушни коли, за инерционни двигатели,ННО генератори, разреждане на бензина с вода и така нататък.... Бърка се възможното с практичното и използваемото. За инерционните двигатели: има един руснак Гулия, голям специалист в тая област доктор на техническите науки и т.н. Та от детските си години му чета творенията/преди50 години/ и все е на крачка от масовото производство и все не става.Хубава идея може да се направи такъв двигател , та дори и кола. И вече изниква въпроса за практичноста- клоняща към нула. При въздушния автомобил постановката е още по - глупава. Трябва да теглиш едно ремарке с бутилки за да минеш 20км. Всичко друго са глупости.Сметнете колко енергия може да вкарате в една бутилка,умножете я по КПД на двигателя, трансмисията,загуби при движение и ще видите какво се получава. Сметнете и теглото и цената на бутилките и ще се убедите че това е /няма да пиша каква идея че ще ме баннат/. Лично за мен това е един фоиерверг които гори 10сек и след това? До следващия.
fbr - майстор
По- практично е бутилките за въздух да се пълнят с метан.
dj_marti79 - специалист
Ние всички много сме се разглезили с 500-километровия пробег който ни предлага ДВГ понеже сме го приели за даденост. Ако приемем хипотетично, че на наща планета няма никакви горива, каккво бихме измислили за да се придвижваме на някакви разстояния? На мен на пример до работата ми е - 6км, до центъра - 2км, до друга дестинация - 7,5км. Така погледнато като че ли 20км пробег е достатъчен, но не бих опитал да ги изминавам пеша. На алтернативните начини за придвижване недостатъка им е малкия пробег, а на течните горива - високата цена, към което можем да добавим и високата цена на един автомобил, което идва от сложността на изделието! Така или иначе като сипя 5лв на бензиностанцията не изминавам много повече от 20км нали! То това е тръпката - "да излезеш от матрицата" и е ввярно че целта е трудно постижима. С общи усилия и добра идея от всеки, можем да повишим резултатите до задоволителни (нещо като среден 3 в училище) :-D
fbr - майстор
Горивата не са скъпи, данъците върху тях са високи. Каквото и алтернативна енергия да измислиш, винаги излиза по-скъпо от гориво без данъци. Ама то, добре че е скъпо, иначе, не дай си боже да дадеш на българина евтино гориво.
stivemaster - майстор
Да ама като порастне човек и опознае света, разбира че той е едно тъжно място, където има действащи иконимически политически , геостратегически и други особености, поради които на фосилните горива са наложени акцизи и не можем да правим сметки, колко струват тези горива без акциза.
dj_marti79 - специалист
dj_marti79 написа:
Най-трудното ще бъде компресора за високо налягане за пълнене на бутилките.
Осъзнах че по-трудното ще е обратното - сгъстения въздух да се превърне в механична енергия и това да стане с висок КПД.
Аз се сещам за 2 начина:
-бутало с коляно-мотовилков механизъм
-турбина
Какво ще изберете?
Има и още проблеми...
когато регулираме дебита НЕ трябва да става чрез дроселиране.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: