Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Dino Kirov - помощник
Питането ми произтича от това, че наскоро източиха сградата изцяло заради спукана тръба на първия етаж- друг въпрос е, че можеше да затворят само този щранг (макар и сградата да е строена 97-ма година, системата е от стария тип- с вертикални щрангове). Сега я напълних системата и макар всички да бяха известени, че трябва да отворят радиаторите на 5, както и обезвъздушителите, забелязах, че един от вертикалните щрангове е абсолютно студен (пуснал съм с-мата да поддържа 35 градуса, за да не харчи много,а и да се усеща къде минава и къде не водата). Какво трябва да се направи в този случай?
Питането ми е следното- ако някой не си е отворил радиатора и системата се напълни и обезвъздуши (на всеки вертикален щранг има автоматичен обезвъздушител), ще се напълнят ли след това тези радиатори, които не са били включени (примерно на втория етаж) ?
Автоматичната пълначка е настроена на 3,5 бара.

Отделно от това едно време явно (със старата абонатна станция) двете главни тръби (един хоризонтален щранг на нивото на тавана на гаражите, от който тръгват вертикалните щрангове) са свършвали и от двете страни в абонатната, но при смяната на старата абонатна с нова са затапили и на връщащата и на подаващата тръба единия край , това отразява ли се на налягането и на разпределението по някакъв начин негативно? Да ги върнем ли както са били- по принцип след тази смяна на абонатната от ТЕЦ-а ни създадоха хиляди главоболия, какво ли не бяха объркали, нищо чудно и това да са о*рали.

Прилагам схема на PAINT. На схемата са: абонатната, хоризонталният щранг (там където са двата черни квадрата тръбите са отрязани и са затапени). Хоризонталният щранг обикаля цялата сграда по периферията (като има отклонения и към вътрешността) и от него тръгват вертикалните. Където пише "радиатор" всъщност са вертикалните щрангове - по 6 етажа на щранг,т.е. по 6 радиатора - не съм много сигурен за броя вертикални щрангове, това е само ориентировъчно.

Новата абонатна е от последните поколения на Danfoss, всичко си е автоматизирано и работи перфектно, проблемът е някъде в хардуера на сградата.

Изображение
Последна промяна от Dino Kirov на ср май 29, 2013 4:44 pm, променено общо 1 път.
kozl - майстор
Нищо не си приложил. Сградата е била вероятно с резервоари на последния етаж, които са отрязани и заменени с разширителен съд при абонатната станция. От многото написано аз разбрах само за един проблем. Даден вертикален щранг е студен и още, че има възможност за поотделно спиране на щрангове. Значи или някой му е врътнал крановете или въздуха не може да излезе или се е запушил. Почни с проверка на крановете, след това въздуха. На който и етаж да развиеш обезвъздушител от радиатора - трябва да излиза въздух или вода. Ако не - спрени кранове или запушване. На последните етажи трябва да има обезвъздушители на щранга (автоматични - ръчни - некакви). Щранга може да се обезвъздуши от радиаторите (кранчетата трябва да бъдат отворени), като за последния етаж нещата са на кантар. Малко въздух да се отдели и на последния етаж ще се качи. Ако радиаторите са хоризонтални или с лек обратен наклон към щтранга въздуха ще излезе изцяло сам и ще се "запъти" към горните етажи щОт по лек от водата и сАкА да е отгоре.
Как са направени верт.щрангове в санитарните помещения?
Dino Kirov - помощник
Оправих проблема със схемата. :)

Не е правена никаква промяна на инсталацията на сграда извън абонатната станция, има автоматични обезвъздушители навсякъде (аз и двама съседи сме последни в системата, т.е. най-горе и нищо не е променяно) , крановете на отделните вертикални щрангове никой не е пипал.
VLADO66 - майстор
kozl написа:
.. щОт по лек от водата и сАкА да е отгоре.
...
Сега разбирам щот съм по-тежък от водата що сакам да съм все отдолу :-D
kozl - майстор
Dino Kirov написа:
Не е правена никаква промяна на инсталацията на сграда извън абонатната станция, има автоматични обезвъздушители навсякъде (аз и двама съседи сме последни в системата, т.е. най-горе и нищо не е променяно) , крановете на отделните вертикални щрангове никой не е пипал.
Значи старата системата и тя е била вероятно с разширителен съд в абонатната. Объзвъздушители има, но по важно е и да вършат работа. А за крановете достатъчно е единия да не пуска и циркулация няма - няма и топло, а като отвориш обезвъздушителя на радиатора ще излиза или въздух или вода. Ако тапата е от въздуха като се отворят обезвъздушителите по етажните радиатори, въздуха ще излезе донякъде и на първите етажи трябва да се получи циркулация.
VLADO66 написа:
Сега разбирам щот съм по-тежък от водата що сакам да съм все отдолу :-D
Не Ве щот си тежкар. А я като сам въздухар и требе да се натурям със свинец и тогава в дълбините съм гмурец. :-D
PCL82 - майстор
Съвсем правилно е направено прекъсването и затапването на магистралата в приземния етаж. Този хоризонтален кръг се нарича свързване по Тихелман. Идеята е, че подаването става в единия край на полупръстена, а връщането от другия му край. Ако се загледаш ще видиш, че сбора от дължите на подаващата и връщащата тръби за всеки щранг е еднаква. Щранг с по-дълга подаваща има по-къса връщаща и обратно. Така загубите на налягане за всеки щранг са еднакви. Понеже на всеки вертикален щранг има различна мощност, финното балансиране става с главните кранове за всеки щранг. Те не трябва да се пипат без нужда, за да не се развали баланса.

Класически радиаторите нямат собствени обезвъздушители, а обезвърдушаването става с обезвърдушители в горния край на шранговете. Всички тръби имат наклон и водят върдуха нагоре. Системата се самообрезвъздушава веднага щом се отвори затворен радиатор. Може да е нужно допълване на системата и пускане на помпата, за да се прогони някоя въздушна тапа. Ако има запушване от боклуци проблемът е по-сериозен.

При по-стари инсталации може да има обезвъздушителен пръстен (хоризонтална тръба 1/2") в подпокривното пространство или на последния етаж. Той събира въздуха от всички щрангове и го товежда в отвореният разширителен съд и от там в атмосферата. Автоматичните обезвърдушители правят този пръстен излишен. Твоята инсталация е нова, нищо, че е от стария тип-животът им е над 50 години при добра експлоатация!
Dino Kirov - помощник
Благодаря много за отговора PCL82. И аз се замислих за дължините и ми изглеждаше логично затапването, но като не разбирам - питам, защото наистина ни бяха създали доста главоболия покрай тази подмяна на старата абонатна с нова. Напълних системата на 3.5 бара , като оставих помпата 2 седмици да върти водата и помолих всички да си отворят радиаторите на 5. Сега налягането е 3 бара, както си стои по принцип.
chapara - майстор
Системата се пълни само през връщащия щтранг, за да се пълнят радиаторите от долу на горе и да излезне въздуха в най-горната точка при обезвъздушителят :wink: .
Dino Kirov - помощник
Да,ама не- навсякъде си пише ясно и точно следното: напълва се толкова, че помпата да се обезвъздуши, след което тя се пуска и се отваря докрай ръчния кран, който е до автоматичната пълначка. След като системата достигне нужното налягане, кранът се затваря, но помпата се оставя още няколко часа. Наглася се автоматичната пълначка на налягането, което искаме да поддържа системата и след това изключваме помпата. После системата се обезвъздушава сама от наклона на радиаторите (където е останал въздух) и пълначката си допълва,ако е нужно.

И тъй като не разбирам и не искам да изглежда все едно се правя на всезнайко - така пише и в упътването на Danfoss за абонатната станция, и в разните книги, които намерих из интернет.

Ако има по-добър начин - прекрасно. :-D

Иначе логиката ти е точна- затваря се кранът на захранващата тръба, за да се пълнят радиаторите през връщащата, т.е. от долу нагоре и да се обезвъздуши.

Тема "Проблем с обезвъздушаване на централно парно." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: