Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
stivemaster - майстор
Иванов докато се упражняваш да обиждаш ,да ни светнеш с тоз компресор за автоклиатик, колко бара смяташ да вдигнеш и къде ще ги складираш, че сравнения с 250 баровата Тата даваш.Иначе идеята за въздушен или хидроакумулатор има своите предимства както и недостатъци.Например за да извлечеш акумулираното слага примерно един такъв мотор да върти генератора и как регулираш оборотите му ?
VEIPOWER - напреднал
ivanovbg написа:
Според Tata, зареждането на резервоара са сгъстен въздух става за две минути и струва само едно евро. Колата е 100% екологична и не изхвърля никакви вредни вещества в атмосферата.
ХА ХА ХААА.... Искренно се забавлявам с колегата Ивановбългарски. Колега като четеш хубаво е и да мислиш! Електрическият еквивалент на едно Евро или два Лева е 10КВат.час. Т.Е. на 100км. разхода е 5КВат.часа при 100% КПД на пневматиката. Като се вземе в предвид че трима души + резервоар за въздух е около 400кг. то :? ........това си е Революция в транспорта :-D
.
ivanovbg - майстор
За пореден път доказвате че не може да мислите :-D
VEIPOWER, я кажи по твоите сметки как 100км ги минаваш на бензин с 20лева или 100киловатчаса, а на газ с 12 лева или 60 киловатчаса. И това ли е революция?

Може и да помислите за възможностите на пневматиката със следния пример. Едно амортисьорче за багажник на кола създава сила от порядъка на 600Нютона и ход около 30см. Де факто създава движение около 200нютонметра. Колко е въртящия момент на един двигател 1000кубика например?
stivemaster - майстор
Е :prayer: Иванов надминаваш себе си вече, как боравиш с величините само, превърна с лекота линейна сила или товар във въртящ момент.
А революцията при ТАТА е в теглото и в липсата на замърсяване , освен това за изминаване на 100 км на пропан -бутан градско с 1000кг кола изразходваш 10л или около 75 kWh, докато тя тежаща 350 кг изхарчва 1Е = 2лв = 14.28kWh.
Последна промяна от stivemaster на пон юни 10, 2013 6:09 pm, променено общо 1 път.
ivanovbg - майстор
Стиви, не забравяй че парните машини имат много голям въртящ момент именно поради тази причина. Прочети за тях. А превръщането е 1:1 ако силата действа по допирателната. Едно време звездообразните мотори са се ползвали в авиацията. А дали ще е пара или въздух...

А топлината от компресора при сгъстяването спокойно може да се използва или за топла вода или за отопление зимата - не се губи и още повече качва КПД на системата.
VEIPOWER - напреднал
ivanovbg написа:
За пореден път доказвате че не може да мислите :-D
VEIPOWER, я кажи по твоите сметки как 100км ги минаваш на бензин с 20лева или 100киловатчаса, а на газ с 12 лева или 60 киловатчаса. И това ли е революция?....
Ивановбг, съвсем обърка нещата. Поразгледай това и помисли! :-D
http://ovkh.blog.com/?p=20

Компресорите на 250 Бара за които се сещам са тези по метан-станцииите и работят на ток. Щом Татата изминава 200км. и харчи 2 лева/ не споменавам евро защото тока в Германия е над 20 евроцента, докато в България е 19ст./ при КПД на компресора около 80% и КПД на пневматиката също около 80%, излиза че Татата изминава 100 км. с около 3КВат. часа. По-нататък сметките показват че пн.двигател на Татата е около 2КВата, щом се движи с 70км.ч. и изминава 200км. :shock:
Оставям на теб да обобщиш нещата и да направиш връзката към Ветроенергетиката. :?:
шоп - майстор
VEIPOWER

може би изчисленията са спрямо цената на тока в Индия. Не само Тата разработва автомобили движещи се със сгъстен въздух ами и Пежо, Ситроен и БМВ влагат пари в момента по тази технология. Интересното е регенерацията на енергия почти 100% при спиране

Както и да е, колегата Ивановбг е много прав и дава идея, която исторически съществува още преди изобретяването на електричеството и магнитната индукция, а именно изпомпване на вода. Акумолатора по подразбиране не трябва да е винаги електрически. Има хидро, топло, пневмо, химически акумолатори.
VEIPOWER - напреднал
шоп написа:
VEIPOWER

може би изчисленията са спрямо цената на тока в Индия. Не само Тата разработва автомобили движещи се със сгъстен въздух ами и Пежо, Ситроен и БМВ влагат пари в момента по тази технология. Интересното е регенерацията на енергия почти 100% при спиране

Както и да е, колегата Ивановбг е много прав и дава идея, която исторически съществува още преди изобретяването на електричеството и магнитната индукция, а именно изпомпване на вода. Акумолатора по подразбиране не трябва да е винаги електрически. Има хидро, топло, пневмо, химически акумолатори.
Колега Шоп, анализа е изграден на база данни Евро, аз от добро сърце го конвертирах в Лева от към оптимистичният му вариант. Мога да го направя и в Рупии но не вярвам резултата да е много по различен. :)
Иначе във ветроенергетиката мисля че няма приложение. Компресорите на 200 Бара са дву-три стъпални, изискват голями мощности и са скъпи. Все пак ако Татата излезе при тези данни ще има Революция не само в Транспорта но и във Ветроенергетиката. :)
stivemaster - майстор
Шопе споменаването на нещо което просто си чул някъде и то по този начин "пак доказвате че не може да мислите" не значи че си наясно с работещ модел тоест не значи че казваш нещо.
Първо този компресор започва да прави налягане на около 1000 оборота (мислил съм за такава система за директно отопление или охлаждане) .
Второ в какъв съд стифираш въздуха на тези 25 бара, че да ти послужи евентуално ,лесно може да се сметне примерно в резервоара (бутилка) на тази Тата, колко киловата можеш да навреш и то на 250 бара ами на 1о пъти по малки колко ще събере ?
Последна промяна от stivemaster на пон юни 10, 2013 8:58 pm, променено общо 1 път.
VEIPOWER - напреднал
stivemaster написа:
.....Първо този конпресор започва да прави налягане на около 1000 оборота (мислил съм за такава система за директно отопление или охлаждане) .....
Понеже днес Сърцето ми е Голямо и Добро и идеята със сгъстения въздух да не е КАПО, ето нещо по реално.Топли, охлажда, не са нужни 250 Бара и може да се направи от скрап т.е. евтино. :partyman:


http://www.machine-history.com/Vortex%20Tube
http://lyle.smu.edu/me/2131/Thermolab/v ... ortex.html
http://www.universal-vortex.com/Pressur ... fault.aspx

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: