Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
hi4kok - напреднал
Това е много яко, че и в Bg има такова производство ама интересно е, че явно е за износ защото нали с нашите закони няма как да се ползва като Вело-бакшиш.
И цените са еднииииииииииииииии.
Vokil - помощник
Бях обещал схема за трифазния контролер на балканчето ми от поста на 76 страница (Публикувано на: Нед Мар 10, 2013 9:50 pm) чак сега по нощите намерих време да я начертая. ето я и нея.
Прикачен файл:
untitled.JPG
untitled.JPG (92.78 KиБ) Видяна 3225 пъти
И да добавя че на 24в. с 24 амперчаса оловна батерия изминава 25км. без въртене на педали със скорост 25-30км/ч. като максималната е 50км/ч.
ge6aaaa3 - специалист
На каква цена ти излезе контролера? А, някой мислил ли е за такъв вариант http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... OPTO_.html ? С доставката излиза под 40лв. До 24В е, което значи, че е идеално за алтернатор. Вече колко си държат на думата братята китайци е друг въпрос, но трябва да устиска поне 50% от максималния ток...
evparts.alle - специалист
Малйййй! Тва ка ша изпуши на ко`уло не е истина.. :lol:

Тия работи са само за перка на киликоптер, ен-та коптер или самолетче.

Не се занимавай с глупости.

:partyman:
ge6aaaa3 - специалист
Добре, да кажем, че няма да му устискат мосфетите. Какъв е проблемът да се сложат по-мощни мосфети барабар с драйвери? Пак ще е по-лесно от събирането на подобна схема. Отпадат и сензорите.
И, между другото, тея "играчки" си дърпат сериозни токове. Имам едно четково моторче тип 540, което тегли 4А на празен ход, а като се натовари-над 20. Това като се има предвид, че в повечето модели, моторите са доста по-мощни от моето...
Chakal - специалист
Днес се сетих да снимам машината, преди да изляза от гаража. На снимките се вижда как съм организирал врътките и на двете дръжки.

На лявата ръка ми е круиза със старата врътка за палеца - махнал съм пружината и съм подложил неопрен във врътката, за да се движи трудно и да няма изненади. От червения бутон се включва цялата с-ма.

На дясната ръка ми е врътката за газта, която има и копче с три положения. При положение 1 - работи круиза, в средата е нула, и положение 2 - дясната врътка за газта.

Изключването на круиза, и прехвърлянето на врътката за газта става за секунда, тъй като копчето ми е на десния палец.

Малко го обясних като индианец, но ако има заинтересувани, но неразбрали - ще сложа по една стрелка на снимките, кое за какво е. Тъй като аз съм малко скаран с кабелите, свързването ми го направи познат - като и двете врътки са вързани на кабела към контролера, но ключето с трите положения прехвърля работата м/у тях.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
hi4kok - напреднал
След като се рових по нета попаднах на 2 интересни снимки.
1.Това е колелото с голям венец където се казва, че ако притежаваш достатъчно силни крака с него може да се развие над 100км/ч.
2 снимка е 350W педали.Та въпроса ми е има ли някой представа ако се сложи този голям венец на тези педали дали с по-малко усилие може да се достигне завидна скорост?

Прикачен файл

afecdfa26e7d59cda5fc3a1b8128b63d_big.jpg

Прикачен файл

1-12122016461bS.jpg
1-12122016461bS.jpg (39.69 KиБ) Видяна 3037 пъти
ge6aaaa3 - специалист
По-скоро ще опечеш мотора. За висока скорост ти трябват поне 1000W, че и те надали ще вдигнат 100км/ч. Виж колко скутерчета с 2-3 коня има, които със зор стигат 100км/ч. Пък и как смяташ да го вкарваш в пътя това колело? :-D От опит мога да ти кажа, че 70км/ч с колело са си тръпка, а 100 ми се струват невъзможни направо.
otico - напреднал
Здравейте,
наскоро един познат купи на сина си едно детско скутерче с ел задвижване и преди няколко дни нещо спря да върви. Разглобих ме го разбира се и се оказа, че в ръчката за газта (масура) се е откачило някакво кабелче и нашето предположение, че нещо е дало на късо и е горнал контролера. Другият вариант е да не работи самият сензор за газта. Там има някакъв магнит и датчик на холл (предполагам).
Както и да, искам да тествам контролера дали е наред, но нямам идея как се управлява. Ако може някой да даде кратко обяснение как работи масура за газта и какво подава той на контролера ще съм благодарен.

Само за информация, мотора е четков, постояннотоков, 250 W,24 V, модел MY1016-C1. Като се закачи директно към батерията си върти.
За контролера нямам нищо, той е някаква платка която е залята цялата със смола и не пише нищо по нея.


Ед. Извинявам се ако това е описано някъде в темата, но тя е почти 90 стр., а с търсачката нищо не излезе.
ludiagsm - специалист
.
Последна промяна от ludiagsm на нед юни 16, 2013 6:30 am, променено общо 1 път.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: