Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ivanovbg - майстор
ge6aaaa3 написа:
Точно и на мен това ми беше идеята. Само трябва да се измисли електрониката, която ще следи оборотите и спрямо тях да регулира тока през ротора. Така и при най-лекия полъх ще имаш някакъв добив-може и малък, но все е повече от нищо. Лошото е, че не ми е ясно как става работата с програмирането. Иначе една програма ще опрости много задачата...
Според оборотите не става. Трябва да решиш с какъв акумулатор ще го ползваш. Сещаш се че ако акумулатора е 12 волта, добив на 6 волта не е нищо и само ще харчиш ток за възбуждане. Ако добиваш повече пък ще почнеш да презареждаш и най много да ти кипне акумулатора и да го развалиш. Възбуждане ще си черпи от акумулатора в първия момент, а после се самозахранва. Схемата е лесна. Прекъсва се едната четка през реле и което се управлява от датчик на обороти. Примерно ако оборотите са над 500-800 в минута на алтернатора тогава включва четката. Алтернатора получава възбуждане и почва да произвежда. В повечето алтернатори има вградено реле за напрежение и той ти поддържа 14 волта и изпълнението е като в колата така че няма опасност да презареждаш.

Колкото до механиката те съветвам при тази ниска скорост на вятъра да се ориентираш към 5-6 лопатков пропелер за да я използваш по пълноценно. Вярно че с увеличаването ефективността му намалява и даже пречи, но все пак не всеки ден ще имаш скорост 12-15 метра в сегунда. Даже може да го застопориш в една посока. Все пак морския бриз е доста предвидим. През деня към сушата ,а вечер към морето. Или пък беше обратното :? Както и да е. Направи си като за начало един ветропоказател за да определиш посоката на преобладаващите ветрове.

И аз мислих да правя нещо такова за нощно осветление, но накрая реших проблема като сложих 20 светодиода от запалки между първия и втория етаж които ги включих в старо зарядно от ГСМ. Електромера не го отчита и светлината е по добър от ясно пълнолуние. А и ефекта по стената е доста добър. Е имам си друго осветление, но отдавна не го включвам.
edemy2001 - специалист
VEIPOWER написа:
Имаме Колегата Едеми който чатка тези неща, но не съм сигурен дали ще сподели опит по отливането на стъклопластите. Иначе това с крила от тръби е бошлаф работа. Много труд за нищо.
Мога да организирам пак курс за изработка на лопатите, но от дърво. За стъклопластите - прав си, за сега няма да споделя опит, може би доста по-нататък във времето. И съм съгласен за тръбите, че е бошлаф работа...
Мой приятел направи експеримент за акумулиране на енергия с тежести. Като часовник с кукувичка. Резултата е плачевен, както и предполагах. Издига с помощта на електродвигател и редуктор тежест на известна височина, след което тежестта върти същия редуктор. Оказа се че загубите в редуктора (1:20 или 20:1, зависи от посоката в която се използва) са над 80%. Същото ми е мнението и за компресорите, както казва и Марти:
dj_marti79 написа:
Компресорите май бяха с КПД 50-75%, другото е топлина, триене, и мъртви точки на коляно-мотовилковия механизъм. Ако е дву-три стъпален умножавайте 0.75*0.75...
Редуктор е рентабилно да се използва при мощности над 1kW, или търсете фабрично куплирана установка мотор-редуктор.
Подкрепям ПАВЕЦ за акумулиране на енергия но е трудно изпълним.
Алтернатора няма да стане нито без пренавиване (изкарва 2-3V), нито без постоянни магнити (производството е по-ниско от мощността която ще консумира възбудителната намотка). Нека не забравяме че максималната мощност която споменаваме е при маскимален вятър...
ПАВЕЦ-а, май наистина е най-перспективното решение във връзка с темата ни.
Също така съм съгласен с Марти и за алтернатора, че не може да мине без пренавиване и постоянни магнити.
VEIPOWER написа:
Оттук и идеята ми за споматателния ветрогенератор, който да ти осигурява възбуждащ ток в зависимост от скороста на вятъра.Много по евтино е да ползваш автомобилен алтернатор за 20-30лв. от моргите, отколкото да правиш алтернатор с постоянни магнити които във времето се скапват...
Няма нужда от спомагателен ветрогенератор, по отношение на самовъзбуждането на автомобилен генератор. Достатъчно е да се сложи САМО ЕДИН МАГНИТ на един от полюсите на ротора и той ще осигури началния ток, но въпреки това пак се получава високооборотен алтернатор. Загубите в мултипликатора, обаче са твърде големи за да се пренебрегват. Така, че подхода на Марти за преработка на автомобилен алтернатор е най-добрия евтин вариант и според мен. А най-добрия вариант по принцип, но вече не толкова евтин е аксиалния алтернатор с постоянни магнити и без желязна сърцевина в статора, според мен.
stivemaster - майстор
За опити с трифазен асинхронен двигател, като генератор никой не спомена да знае нещо ? Говоря за нискооборотен 750 мин-1 с възбуждане от акумулатора с инвертор.
ivanovbg - майстор
Абе може и да имаш голям опит с ветровете, но да казваш че ПАВЕЦ е по добре от компресор.... Какво е КПД - то на обикновената водна помпа знаеш ли? А сещаш ли се какви обороти трябват за нея? Както казах топлинните "загуби" при сгъстяването на въздуха могат да ти топлят вода. Така че не са загуби. Плюс това не правиш първо ток за да въртиш помпа за вода и после от водата да правиш ток. Или пък буталните бавнооборотни водни помпи нямат коляномотовилков механизъм? Хаха :lol:
ivanovbg - майстор
stivemaster написа:
За опити с трифазен асинхронен двигател, като генератор никой не спомена да знае нещо ? Говоря за нискооборотен 750 мин-1 с възбуждане от акумулатора с инвертор.
За какво му е акумулатор и инвертор? При номинални обороти директно се постига мрежово захранване 3х220/50херца
stivemaster - майстор
Самовъзбужда се така ли ?
dj_marti79 - специалист
edemy благодаря че потвърди думите ми, че никой не вярва. Даже ще изтрия постовете си, и без това никой не обръща внимание. Те не се сещат че и ние сме започнали по този път. Всеки всичко знае, но последните 4 страници са пълни с информация която няма как да помогне на човек който иска да си направи работещ ветрогенератор.
Пресмяталтал съм и за инерционен акумулатор, и там резултатите са плачевни.
ПАВЕЦ-а е с най-голямо КПД.
Последна промяна от dj_marti79 на вт юни 11, 2013 10:47 pm, променено общо 1 път.
ivanovbg - майстор
Ей за това говориме - малко знания. Заповядай http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp/3.1/3.1-35.pdf
edemy2001 - специалист
ivanovbg написа:
stivemaster написа:
За опити с трифазен асинхронен двигател, като генератор никой не спомена да знае нещо ? Говоря за нискооборотен 750 мин-1 с възбуждане от акумулатора с инвертор.
За какво му е акумулатор и инвертор? При номинални обороти директно се постига мрежово захранване 3х220/50херца
Принципно си прав, но идва неудобството да имаш вятърен генератор с константни обороти. За смешните 0.1 до 2,3 или 5 kW не си струва да се прави каквато и да било автоматика за получаване на константни обороти.
ivanovbg написа:
Абе може и да имаш голям опит с ветровете, но да казваш че ПАВЕЦ е по добре от компресор.... Какво е КПД - то на обикновената водна помпа знаеш ли? А сещаш ли се какви обороти трябват за нея? Както казах топлинните "загуби" при сгъстяването на въздуха могат да ти топлят вода. Така че не са загуби. Плюс това не правиш първо ток за да въртиш помпа за вода и после от водата да правиш ток. Или пък буталните бавнооборотни водни помпи нямат коляномотовилков механизъм? Хаха :lol:
Интересно защо ли е построен ПАВЕЦ "Чаира", а не примерно да напомпят сгъстен въздух в пещерата "Дяволското гърло"!? :-D :?
ivanovbg - майстор
Не мога да се начудя на акъла ви - загуби - загуби...Ако имам приход от 10 киловата и 80% загуби пак ми остават 2 нали? А ако ти имаш приход от 300вата и никакви загуби пак имаш по малко от мен нали? Е за това говорим. Всичко е в това колко мощност от вятъра ще хванеш. За това си има елементарни сметки. Какво като я загубиш половината? Остава ли ти достатъчно...

Все пак от тоя дето духа добра мощност не можеш изкара... Ама като се замисля турбото работи на този принцип :?

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: