Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lowriderzzz - специалист
Този въпрос е прако свързан с тази тема от форума за скутери.

http://scooterclub-bg.com/board/index.p ... о-не-рабо/

Съмнява ме, че релето на скутера ми нещо прави мизерии, махнах го - има ли начин да го замеря с мултицет или да проверя по някакъв друг начин дали е наред ?
hidrazin - майстор
С уред може да провериш до какво напрежение зарежда акумулатора. Щом ти гори крушките вероятно презарежда.
:partyman:
boqn_zara - специалист
Щом се съмняваш в релето, разглоби релето и погледни контактите вътре в него,почисти ги с много фина шкурка и трябва да се оправи ако в него е проблема.Ако ли не погледни за лоша връзка някъде из кабелите.
todortv - майстор
Става въпрос за електронен модул!
Контакти на реле не се почистват с шкура, колкото и фина да е тя!
lowriderzzz - специалист
сложих мултицета на полюсите докато акумулатора беше още вързан - между 10,5 и 15,60 волта ми показваше без включени консуматори. Само че постоянно докато му подавах газ, показателите на мултицета се сменяха - не остава постоянно на едно ами сякаш колкото повече газ му подавам толкова повече напражение ми показва.

Като натиснах спирачката и пак си му подавам леко газ - почна да ми показва 7 - 8 Волта. Не знам това значи ли нещо.

Акумулатора беше разреден - попринцип е 12 В, само че го замерих преди да запаля моторчето и ми показваше към 3 волта и нещо. След като свърших с тестването ми показваше 6 волта и нещо но започна да пада напрежението 5,4,3... и така.

После пуснах акумулатора да се зарежда с един адаптер от ел. дрелка 15V, 400mA (защото нямам зарядно за акумулатори) но забелязах, че когато го разкача ми показва към 7волта (преди да го пусна да се зарежда) и като го закача към мотора ми пада постепенно до 3,5 волта. Значи от някъде нещо го точи. Не е релето май, защото го пробвах със и без реле и пак така си правеше.

по късно ще го заснема да видите какво точно имам в предвид.

Накрая пробвах вече с това зарядно директно да го свържа към веригата на скутерчето като байпасирам акумулатора, ама пак нищо. Иначе успях да заредя акумулатора до 12 волта, но после като го вързах към веригата веднага падна на 6 волта и нещо, а като дам на контакт пада още - към 4 волта и нещо. Огледах и по стопа да няма нещо на късо, нищо нередно не открих, но не знам и много за какво точно да гледам.
todortv - майстор
Aкумулатора! Сам си си дал отговор мисля.
Това с байбаса, дано не усложнил нещата допълнително!
lowriderzzz - специалист
todortv написа:
Aкумулатора! Сам си си дал отговор мисля.
Това с байбаса, дано не усложнил нещата допълнително!
имах в предвид, че и със зареден акумулатор и като свържа веригата на скутера към зарядното директно (без акумулатор) резултат е пак същия.
lowriderzzz - специалист
ЕВРИКА!!! От акумулатора е. Пробвах го с нов акумулатор от кола и всичко тръгна по мед и масло. Мигачите си действат както трябва, дори и при спирачка, клаксон, даже и запали без манивела (нещо което не се бе случвало от гидини насам).

Благодаря все пак на всички ентусиасти които се опитаха да разрешат казуса.

Сега се пробвам да заредя този акумулатор в най-лошия вариянт ще трябва да купя нов. Някакви препоръки от къде от във Варна, ама да е нещо качествено, че си спомням и преди че този го сменях скоро преди 2-3г максимум и то пак за подобен проблем.

Само не си обяснявам, защо крушката на фара изгоря. И то първо жичката за къси се стопи и след 1 ден и тази за дълги ???
MamaMy - майстор
Когато не е наред акумулатора, релето се шашка колко да зарежда и презарежда като вдига много напрежението. Тогава гори всичко. В една такава система всичко е балансирано и ако пренебрегнеш единия компонент това автоматично води до дебаланс на цялата система

Тема "Как да проверя дали релето за скутерчето ми е в изправност?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: