• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.

От какво зависи избора на ПРЕДПАЗИТЕЛ (бушон), а не на автоматичен прекъсвач:

30%
1.Номиналният ток на консуматора.
6
70%
2.Върховия ток на консуматора.
14

Общо гласове: 20

Palawnik - специалист
При автоматичните прекъсвачи работата ясна. Ама как беше при предпазител(бушон).
Както Ви бях обещал следващата анкета. За да няма неточности в анкетата. Каквото друго се сетите, че може да зависи го пренебрегваме. Например : Напрежението на линията. Приемаме, че сме го съобразили с него. Климатичните условия – също сме се съобразили и т.н. Сечението на кабелите съобразено. Мощността на захранващата линия безкрайна.
pavelari - майстор
Ееее колега ти този път си се позащитил с доста уточнения в условието, нооо отговора пак е по средата някъдееее - то за това темата е и повод за дискусия.
Ще си позволя известни коментари по темата, но не и най-коректните може би щото съм от ерата на автоматичните защити, понеже съм на 25 г. все пак.
Стопяемите предпазители все още не са изпаднали от строя и дори има места, където те са незаменими - това ще коментираме по-късно.
Къде е казуса в случая? Да речем че имаме един кръг с електрическа печка, която трябва да защитим с бушон. Печката е мощна 3000 вата.
I = 3000/220 = 13.636А за да се избегнат отклонения 5% от захранващото напрежение умножаваме по 1.05.
13.636*1.05 = 14.32 А - това е тока, който електроуреда не е нормално да превишава, дори напрежението да стигне до 231 волта /т.е. да нарастне с 5%/. Стандартна стойност на предпазител е 16А. Слагаме го.
НИкакъв проблем да сложим и 20А, ако имаме напреженова защита в таблото, да дори и без нея. Това е електроуред, който не може да се претовари и ако проводниците между бушон и товар издържат този ток спокойно слагаме 20 А за да не се получи бързо прегаряне на предпазителя от 16А.
Имаме трифазен двигател - всички двигатели имат табелка. На табелката на всеки двигател има номинални данни. Отчитаме тока - 14А примерно. 14 * 1.05 = 14.7А. Ако защитим двиателя с 16 А бушони то при пуска, който е между 5/много рядко/ и 14 пъти номниналния ток ще трябва да слагаме тел или пирони /шегувам се не го правете/. Да защитим тогава двигателя с бушони които да издържат пусковия ток - тогава при продължителна работа на мотора с ток по-голям от 1.3 пъти номиналния - ще изгори. Освен това стандартните стойности на бушоните имат стъпка, и не може да се прецизира т.нар термична защита. Хората са измислили ТЕРМОРЕЛЕТА и моторни зашити. Така като главен прекъсвач на едно табло за управление на електромотор може да се ползва разединител със стопяеми предпазители, като зашита от късо съединение който може да има стойност 4-5 пъти номиналния ток на мотора и термореле с контактор, като терморелето е настроено на 1.05 от номиналния ток на мотора /или работния/.
И така ако са изгорели предпазителите е нужно таблото да се прегледа по обстойно а не да се правят разни побългарявки. Автоматичните прекъсвачи предразполагат към повторно включване на късото съединение и това ги прави по-несъвършени от стопяемия бушон
Palawnik - специалист
Така де. Просто питам. Имаш двигател да кажем 5 kW. cos(FI) = 0,85 и КПД = 0,86. Как ще го защитим.
Ако е за защити. Хората са измислили и диференциална защита :? Измислили са и вградени термодвойки в намотките на двигателя. Но тук говорим за фуражомелката на бай Колю :lol:
pavelari - майстор
Мога ли да ползвам поне контактори - или работата е съвсем ретро. Макар, че руски терморелета съм виждал от 60 и някоя си година. Демек ако е избор само на бушони то слагам 3-4 пъти номиналния ток. Всичко зависи от това каква е схемата на пускане на мотора. И все пак мерки за ограничаване на натоварването при моторите се вземат още от време оно. Нещо ми е много странно ако има метод само с бушони.....
Милен - майстор
Тия руските терморелета от 60 години, ако са от тези само с два биметала по - добре не ги споменавай. :evil:
При тия расъждения не е странно, че си объркал бушона :?:
Palawnik - специалист
Ако ще ти е по-лесно сложи контактор. И от тия руските сложи, но да са между бушона и таблото :lol:
pavelari - майстор
понеже сте много отворени не е лиредно да си изкажете мнението - особено МИЛЕНЧО и да му видя бушона все пак. И споменавам руска техника - заради това, че е е първата с която съм се сблъсквал и е от времето на защитаването на мотори с бушони но не случайно споменавам, че схемите имат и други елементи. Имам чувството, че както ме подигравате - така ще измаате некви глупости накрая
Милен - майстор
pavelari написа:
понеже сте много отворени не е лиредно да си изкажете мнението - особено МИЛЕНЧО и да му видя бушона все пак. И споменавам руска техника - заради това, че е е първата с която съм се сблъсквал и е от времето на защитаването на мотори с бушони но не случайно споменавам, че схемите имат и други елементи. Имам чувството, че както ме подигравате - така ще измаате некви глупости накрая
Глупостите ще ги нищим утре :?

Сега бушона има друга работа :)
pavelari - майстор
Palawnik написа:
Ако ще ти е по-лесно сложи контактор. И от тия руските сложи, но да са между бушона и таблото :lol:
ти май си си пийнал
Palawnik - специалист
pavelari написа:
понеже сте много отворени не е лиредно да си изкажете мнението - особено МИЛЕНЧО и да му видя бушона все пак. И споменавам руска техника - заради това, че е е първата с която съм се сблъсквал и е от времето на защитаването на мотори с бушони но не случайно споменавам, че схемите имат и други елементи. Имам чувството, че както ме подигравате - така ще измаате некви глупости накрая
Нищо лично, но задачата този път е кристално чиста. Двигател - кабел - предпазител. Казах на който му е по-лесно да си представи каквото му е на душа. Бай Колю иска да си върже фуражомелката. Вика те и ти казва те това е фуражомелката те това е таблото. Има човека основи, има вложки, няма да го набутваш допълнително с пари. Това което пропуснах да кажа от табелката на двигателя Iн/Iп – 6,5.
Не търси нищо скрито или някаква уловка. Няма такава.
Ще си ги изкажем разбира се, но нека дадем малко време хората да гласуват. Ако сега кажем нещо повече може да заблудим някой. На 15.01.2008 г. след 16:00 ще дискутираме. Аз също съм фен на руската техника. Няма нищо лошо в това.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "От какво зависи избора на ПРЕДПАЗИТЕЛ (бушон)?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: