Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ditronix - специалист
Така е,Владо. Ние караме повече от 4 години с DRL-и и никога не съм сменял крушки. Прословутият халогенен цикъл се задейства при пълна мощност на крушката,т.е. при достигане на номиналната и температура,но едва тогава се задейства и изпаряването на волфрама! При ниска температура процесът на изпаряване е в пъти по-малък,така че няма какво да се възстановява. Просто недоумявам защо неща доказани от практиката се оспорват :? Писах по-горе и за крушките,включени през диод. Е тук в завода,в тоалетната ми беше писнало да ги сменям през ден. Развръзката настъпи,когато за пореден път отидох в ЕЛ-а да искам крушка и един тъпан там ми каза "Бе не ги ли смени вече у вас тия крушки?". Заврях и набутах и там диодче- в ключа. Не помня кога беше това,но по бегли спомени преди не по-малко от 7-8 години. Изобщо не си правя труда да я гася от тогава-свети си непрекъснато и не изгаря.
Относно снощния диспут-ами да,човек като не мисли,може и да се изложи. Разбира се,че 18 волтовата крушка ще изгори-добавянето и във веригата ще ограничи тока през 12 волтовите крушки,съответно напрежението върху тях ще падне и тази разлика ще се стовари върху 18 волтовата крушка. Че как няма да изгори? Мързи ме да смятам точно колко волта ще и се сипят на главата,но във всеки случай няма да са малко.
Сега обещаните снимки- Ето какво се получава като резултати,когато захраним една крушка 24V/21W с номиналното и напрежение:

Изображение

И ето сега същата крушка,захранена с 12V:

Изображение

Имаше въпрос на друго място защо токът не е половината във вторият случай-когато напрежението е наполовина-много просто-крушката не загрява до работната си температура и съпротивлението на спиралата и не се повишава толкова,колкото при номинално напрежение.
hidrazin - майстор
Общо взето не знам какво ги правите тия крушки? :? Три коли съм сменил. Първата я карах близо 11 години - един дърт Орел. :) Само на нея се наложи да сменя едната крушка на фара - пукнато стъкло, влязла вода и пръснала загрятата ламба. Вярно, на година правя около 30 хил. км - не е много ама чак пък такъв проблем с ламбите?
Последните пет години съм с китайски ксенон. За тези години сменен един баласт още в гаранция и миналата година едната ламба. По-точно смених и двете за всеки случай и читавата я оставих за резерва.
Пък халегенния цикъл си го има - при номинално захранване и температура.
:partyman:
fox_vt - майстор
Не случайно във асансьорите се слагаха две последователно свързани не за да не блещи в очите а за да изкарат с години спрямо една такава.
fikata - майстор
Лампа с нажежаема жичка.
ЖИВОТЪТ на лампата много
силно зависи от захранващото
напрежение и с
увеличаването му трайността й рязко намалява.

Тема "Включване на крушка на понижено напрежение" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: