Всички имаме коли, нали ?
Привет, колеги. Едно приятелче има Опел Астра 94 г., 1.4 пълна инжекция, с обикновена газова уредба, изпар. е Ловато, вакуумен. Ремонтирах му изпарителя /почистване и смяна на мембрани и клапанчета/. Нищо особено в тази манипулация, на още двама съм им правил същия модел изпарител, включително и моя Ланди Рензо /вакуумен, монтиран на Лада Самара/. Проблеми след като правих тия изпарители не съм имал никакви, всеки е бил доволен и от вървеж и от разход. С тоз опел обаче нещата за зле ! Не мога да я накарам за гори нормално ГАЗ. Двигателят си работи много тихо и добре. На 1000 км. е след ремонт /смяна на гарнитура, клапани, лагери и сегменти/. Държи си стабилен празен ход, работи си добре. Дебита на газта към мотора се регулира с една пластмасова врътка. След ремонта на изпарителя, я загрях на бензин. Отидох на летището в моето село и започнах пробите за реглажа. Отвих врътката на дебелия маркуч за мотора почти докрай. Почнах да потеглям и ускорявам - забива нос, дави се, не ще ... Много газ... Почнах да слизам през 50 м. и да завивам по 1/4 об. И това 10-на пъти, докато последно завих доста и при потегляне заби нос и кихна. Реших, че е вече много бедна сместа и отвих 1/4 об. При това, с пълна газ, колата си правеше 5500 об. Няма забиване, стабилен празен ход /естествено го регулирах от самия изпарител/. За смесено каране /долу горе половината километри до близкия град Русе и обратно и останалата половина из село и из града/ опела дава разход 11 - 11,5 на 100. За 1.4 мотора и нормалното каране на това момче е много. Максималната скорост при това беше едвам 120 км/ч. Реших да опитам с друга методика. При загрял мотор, застопорих педала на газта на 3000 об. От доста отвито положение на крана почнах да завивам лека полека. В един момент започна спад на обор. на мотора и глъхнене. От този граничен момент или т.нар. праг на изменение на обор. отвих 1/2 об. Пак кара и я засича - пак даде 11.5 разход. Започнахме да завиваме през 2-3 дена /когато му свършваше газта/ по 1/4 об. И пак висок разход. Забравих да кажа, че възд. филтър, свещи и кабели са нови. Колата иначе си бачка супер, без никакви прекъсвания. Газовото филтърче в клапана също смених... Тази вечер след поредния висок разход - завих още 1/4 об. крана. При което, момчето каза, че вече се е влошил малко вървежа... Иска да я засече така и да видим. Въпросът ми към вас е да споделите опит и знания и да ме насочите къде бъркаме. Тая методика със средните обороти и въртенето на крана я прилагам на Самарата ми - еми доволен съм и от вървеж и от разход. Защо тука не работи методиката ? Вярно, че от кола до кола има огромна разлика. Възможно ли е да е бедна като цяло сместа и това да води до увеличен разход ? Вече си мисля да започнем да отвиваме, да отвиваме и да видим какво ще покаже засичането. Четох за методика с мерене на сигнала на ламбда сондата. За тоз модел някой знае ли къде се намира и как точно се мери? Мерси предварително на отзовалите се.
ПламенМ - специалист
Това е от Нисан-форума:

"Скенера още не е свършил но да ви опиша как става настройката.
Взема се един мултицепт *аз използвам цифров* и се свързва към кабела за сигнала на ламбда сондата а другия край на маса. Уреда се пуска на обхват 2в. и се следи показанията. Като се знае че на колите с ламбда сонда на 1в. нормалната горивна смес е 0.45/0.50в. Се настройва по следния начин.
Колата се запалва и се остава да загрее е до нормална температура.
След като е загряла колата се превключва на газ и се настройват тихите обороти като се следи показания та на уреда *и като се знае че на тихи колата работи най добре с леко богата смес* се настройва да роботи на показания някъде около 0.7/0.75в. *в този диапазон двигателя работи най добре.
След това един човек вдига оборотите на около 3000 и се настройва от винта за сместа *тройника* на показания от 0.3в. до 0.45в. за нормално *за добра динамика може и още малко до 0.6в.* и за икономично показания 0.05 до 0.20в.
След това се проверяват пак тихите и ако се регулира изпарителя само с един винт и са се променили ги нагласяте но после пак на високите че се променя чуствителноста на изпарителя. Ако изпарителя е с два винта за регулиране няма нужда да ги регулирате на високи пак."

Успех! :)
Благодаря. Сега искам да коментираме следното нещо. Известно е, че максималната мощност се постига при леко богата смес, тъй като скоростта на горене на сместа е максимална. Теоретично, нормалната смес /тази, в която въздухът е точно за горивото/ изгаря напълно 100 %. Бедната смес има излишък на въздух - тя също би следвало да изгаря напълно, но със намалена скорост на горене. Ако още повече я обедним - освен, че скоростта на горене намалява още повече /което може да доведе до несъответствие между центровката и горенето на сместа/, може да очакваме и провал в горивния процес. Температурата в горивната камера се увеличава, това застрашава бутала, клапани и т.н., с две думи говоря за вредата от каране с прекалено бедна смес. Богата смес има максимална скорост на горене, максимална мощност за сметка на това гориво, което не успява да изгори и сурово излиза от ауспуха. Ако още повече обогатим - отново може да се стигне до провал в горивния процес, поради недостиг на въздух за това количество гориво. Когато започваме да завиваме крана на тройника при реглаж на ГАЗ на средни обороти от доста отвито положение на крановете, то следим настъпването на момента, в който започва спад на оборотите на мотора - т. нар. праг на изменение на оборотите. Любопитно ми е било винаги някой знае ли, може ли да предвиди или дали е мерил и т.н. каква е сместа точно в този момент на настъпване на прага на изменение на оборотите??? Завиваме крана лека полека от доста отвито положение - т.е. от доста богата смес и двигателят си бачка на някакви постоянни средни обороти. Завиваме, завиваме и настъпва прага. Кога ли настъпва той? Когато сместа все още е в "богатата зона", когато минава през точката на "нормална смес" и навлиза в "бедната зона" или след навлизане в "бедната зона" и сериозно обедняване ??? Любопитно ми е още защо се казва да се отвие 0.5 - 1.0 - 1.5 оборота крана на тройника от този праг ?

Тема "Реглаж на изпрител ЛОВАТО-Вакуум" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: