• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
juvesan - специалист
та компресора на сегашният хладилник работи повече, а по малко почива- иначе добре изстудява-за една седмица става камерата с лед за чистене - незнам дали е нормално ? В София ползвам Но-Фрост.
Пробих отвори на водосъбиращата тава под камерата-щото влизаше плътно и не пускаше студ надолу-сега леди нещата най отзад -като Нофрост работи, но малко почива-а съм намалил терморелето почти до край
Еми то термостата е нещо като тера инкогнито - никой не може точно да ти каже доколко е наред и доколко не... Ако ще си купуваш нов термостат може да се пробваш да си намериш на Данфосс ...с копче за раскрежаване... иначе, ако е наред термостата значение има как и къде е хваната ампулата му - на някои някога имаха подложка но сега повечето са хванати с една планка - трябва да е добре изчистено под нея и да е хваната надеждно...
за многото лед - провери си уплътненията ...ако не слагаш много горещи и открити манджи и трупа много лед , значи те са пътници...наври там един весник и провери дали го движиш някъде... ако да .... има 2 положения: ако е към магнита , взимаш един сешоар и леко притопляш докато легнат или нови, ако е откъм пантите - пак леко със сешояр, ама оформяш с пръст или слагаш един кабел отвътрешната страна да повдига малко повече... или нови.... Ех къде ме върна ти ...в младоста ми ...мраз...зил...минск.. сладко време беше - колиш, бесиш, плащат ти , черпят те а отговорности - 0.1 :) :partyman: :prayer: :supz:
п.с R600 си има и своите предимства...с 50 грама нито можеш да се отровиш , нито да се запалиш.... а то другите.... пак са напънали да ги сменяме, че рушат озона и т.н..така че ....хубава газ няма :) Само въглеродния двуокис го лансират северняците, ама не ни питат тук на топлото има ли далавера за нас ...боли ги ... :butthead:
kossis - специалист
Нищо не каза за пусковото реле и на мраз, каква е разликата и дали е по добро ?

И за чукането на компресора понякога-от ниско напрежение или презаредена система ?

Послепис :
Да бе сега понеже някой има отговорност за нещо !
juvesan - специалист
kossis написа:
Нищо не каза за пусковото реле и на мраз, каква е разликата и дали е по добро ?

И за чукането на компресора понякога-от ниско напрежение или презаредена система ?
какво значи пусковото реле... пусковите релета не могат да бъдат хубави или лоши. Мраз 200 например орЕгинално е с компресор "латвийка" която не знам има ли още живи между нас ;) а те са принципно с 2 вида 1,4А или 1,6 А. Всеки компресор си върви с ТОЧНО такова за него, защото намотката, която се вижда вътре е изчислена да издърпва и прекъсва пусковата намотка ТОЧНО когато компресора се е развъртял.... това е на книга... та...когато на пусково-защитното реле са наред пъпките на релето и то си върши работата - то е 50 % здраво...ако се окаже, че и онази нагревателна нишка при затормозяване светва и нагрява защитната биметалка и изключва защитно компресора работи ...значи всико е ок... за друго не го и търси ....
относно чукането - презаредената система има и други признаци - заливане на компресора с мокър ход в по хладно време , по висок ток и т.н. ако го няма това нещо , най често чука, защото са му се разхлабили вече клапаните и при спиране буталото се връща назад и... а бе писах ги вече тези неща.... или ако има счупена пружина от тези , които крепят компресора вътре в тялото пак така издумква при пускане/спиране...... при всички случаи трябва да се огледа комплексно , така не може да се каже.... :partyman:
п.с а бе ти kossis не караш ли VW... нещо ми е познат стила ти на писане от някъде .... :rolleyes:
kossis - специалист
Карам -сигурно от форума на фв съм ти познат !

Добре де ама тия релета не са с Позистор, а са с механични контакти и нагревател-биметал.

Та ако примерно имаме същата ситуация със спрял ток внезапно и после тръгне отново -това реле с механичните контакти няма ли да сработи по адекватно и да предотврати последващо изгаряне ? В този смисъл не е ли по добро ?

В същност то разпада ли и работната намотка или пак само пусковата ?

Тоя позистор от тока ли се загрява или чака компресора да го нагрее ?

Трябва да погледна ампулата на терморелето как съм я закрепил с тая планка отстрани на какмерата-върха и предполагам да е вътре в планката.
Като му надупчих дупките на тавата и започна да изключва по трудно-губи студ.
juvesan - специалист
Виж сега... тук тази тема скоро ще вземат да я преместят в хладилният раздел, защото то електрическото е на път да се загуби в хладилното... така или иначе, всеки компресор си върви със собствено пусково реле и е излишно да се правят модификации без нужда. :drinkers:
Механичното реле на мраз прекъсва всичко , както и повечето компресори от по старите имат т.н разговорно "кликсон" ( на името на първия утвърдил го , както Гедоре и какво ли не още) който е включен последователно на общият край и пак "трепе" всичко :-D Компресорите на данфос с "хапче" имат вградена вътрешна термична защита, която е недостъпна и пак гаси всичко, когато се забърка нещо с "хапчето"... а бе виж сега...ако искаш да научиш нещо по въпроса си купи един учебник за хладилна техника за техникумите... там за махнали всякаква висша математика и са обяснили доста неща по достъпен начин , а и най- важното - за да излюстрират материята са хванали точно хладилници Мраз, климатици баку и други такива древни неща... а ако не - време е да си погледнеш дебитомера или да си раздвижиш геометрията - знаеш коя :roll: :lol:
kossis - специалист
Тоест да разбирам че релето на Мраз е по сигурно от тази гледна точка ?

Ей, вие майсторите много се базикате !

Да, прав си, Аз базикам навсякаде, но ми се отдава ! Така си пестя много нерви с "Майстори" учещи се с моите проблеми !
Също така, когато аз си правя нещо първо става както аз го искам и второ винаги мога да го донаглася.
Няма да коментирам това че има неща които майстор няма да седне да ги прави въобще, но парите ще вземе (разделяне на турбина на климатик от мотора).
Когато нещо се получи, първо не плащам на никого и второ става в пъти по добре ! Е това е най готиното.

Учебник е хубаво да имама, но винаги в тях има грешки и липсват неща, които можеш да разбереш само от човек който Практически се занимава с конкретната материя. За пример схемата с Автотрафа и диодите за вибриране на блокирал компресор- пропуснали гадовете едно V, и вместо VA станало Ампери- говоря за мощноста на трафа ! Аз разбирасе го разбирам като 60-100 А, а то било 60-100 Wata.
Разлика дето те закопава ! Един твой колега се смя с това и като видя грешката ми каза истинският смисъл, та аз веднага извадих един траф от под леглото и сглобих схемата.

Що не, -гажето докара от тяхната фирма един Диспенсър, дето беше пипан и разбирасе орязан, щото беше блокирал.
Аз хем научих доста, хем пия студена вода от машина дето сам нямаше да купя.

Не мисля да я модифицирам, просто искам да разгранича типовете релета и защити, за да знам как бачкат и да мога да се оправя с тази техника по отношение на електриката. За сега с газовата част няма да се заигравам.

Та за това питам за тия релета и държа да ги знам ! Колкото повече ми обясниш, е в мой плюс !

Тоя диспенсър е Тошитомо- компресора е Китайски-дали има вътрешна защита ?
Външна има на единият извод и видях че бачка-задейства се от големият ток, когато компресора беше блокаж- Е поне аз така си мисля-не съм я мерил дали тя разпадна-но изщрака силно. Прилича на КЛИКСОН, и е опряна на корпуса на компресора.

Относно терморелето на хладилника- и двете стари са с такъв бутон за разкрежаване, ама аз не го ползвам никога- гася хладилника и тотално размразяване.
Тоя кабел на уплътнението-под него ли го слагаш, и само докато нагряваш със сешоара ли ?
juvesan - специалист
Тоя диспенсър е Тошитомо- компресора е Китайски-дали има вътрешна защита ?
Външна има
Е като има външна вЕрваш ли , че чайника ще сложи и вътрешна ? [-X
относно термостата: копчето за размразяване си е измислено много добре... натискаш го , зарязваш го и хладилника като се размрази сам си тръгва, само остава да му метнеш водата от тавата когато се сетиш... що годе интелигентно е за 1970 година :)
относно учебника - със или без грешки учебника е основата на всичко. тези , дето се учели от практиката ( само ) не ми ги хвали - перфектни са, когато трябва да се направи нещо тривиално и са абсолютно ненужни нещастници, ако ги сложиш в ситуация на нетрадиционен проблем - тъй като не си обясняват процесите, не могат да анализират ситуацията и правят глупост след глупост :butthead: Един стажант(!) ( средно образование)му предложих да му обясня неща относно двустъпалните компресори а оня ми вика: а бе на кой е нужна тая глупост..кажи ми колко трябва да е изпарението по манометъра и съм цар... :x Образованието в днешно време е долнопробно, младежите са мързеливи и НЕчетат, интересуват ги само пари , кучки , пиене и .. да спане... ма това е друга тема. Та с две думи БЕЗ ЧЕТЕНЕ не СТАВА! :rock:
kossis - специалист
Да тука съм съгласен с тебе. Специалист се става с учене и практика -и задължително един инженер трябва да може да си обясни процесите в дадено устройство.

Е това най мразя по сервизите-обикновенно могат да се справят с стандартни проблеми, а по завъртяние неща им се опират. И сигурно проблема е в ниската квалификация и образование.

Не каза механичното реле дали по отношение на това че разпада цялата верига е по хубаво ?

Също ми е интересно защо на някой компресори слагат и пускови кондензатори ?
juvesan - специалист
Не каза механичното реле дали по отношение на това че разпада цялата верига е по хубаво ?

Също ми е интересно защо на някой компресори слагат и пускови кондензатори ?
казах го, ама не сдъвкано и вероятно си го прочел по диагонала:
релето е такова, каквото производителя на компресора е решил, че е достатъчно добро и рентабилно... :rock:
релето на мраз е по глупаво, защото кликсона на другите е опрян в корпуса на компресора и малко или много отразява неговата температура , а при Мраз ... е на 20 см и не го е еня колко е прегрял мотора - он си цъка :проба:
а за кондензаторите: не прочете ли моето "писание" за компресори HST и LST ? нима съм си хабил маникУра :mrgreen: да пиша излишно ?
добре.... ето , прегледай нещата и ще ти светне :rock:
http://www.servipartes.com.mx/uploads/p ... ection.pdf
kossis - специалист
Нещо не го намирам твоето писание -я го посочи.

Това на данфус е хубаво- но малко се разбира-с нисък и висок пусков въртящ момент. Едните имат кондензатор и другите имат, с капилярка и тнт. Тоест едните изравняват налягането, а другите не и веднага можели да тръгнат.

Гледам писали сте за Либхер и проблемите с него. И че е на Р600 и е особен.

Та моето LG от 10 години Нофрос с какъв фреон е как се охлажда кондензатора отзад-има само подцинкована ламарина.

Не са ми ясни тия Но-фростове-щото работят безпроблемно. :lol: Само ваната съм му чистил над компресора.

Е сега видях че Р600 бил с температура на изпарение -11 градуса. Това значи ли че в камерата повече от -11 не може да стане ?
Вярно ли е че всички нови хладилници ползват тоя бъркоч ?
  • 1
  • 2

Тема "Пусково реле за хладилен компресор LG" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: