Друг вариант е да се стругова нов болт като вместо вътрешния шесторам да се направи външен който да е по малък от периферията.
Мислихме, за варинт с болтове, но 1 стругар вече ми отказа да преработи 2 неръждаеми болта.
Главата не може да е по-малка от тялото, защото функцията и е да затяга рамената на кобилицата с лагерите в нея от двете страни на ухото на рамката.
Колегата MrMurdjo предложи услугите си за изработка на имбусни глави, но за момента съм поръчал болтовете за изрбатока на стругар, който ще ги изработи от болт с имбус по последна информация. Преди това искаше да ги изработва с чела за гаечен ключ от алуминий, но му свършили заготовките, след като вчера изработи 2 половинки, които не бяха съосни и не можеха да се навият в ухото на рамката.
Имам един въпрос - ако кобилицата има 2 лагера в нея и ухото на рамката е между 2-те рамена на кобилицата - оста трябва за промуши първия лагер/рамо на кобилицата, ухото на рамката и втория лагер/рамо на кобилицата, след което да стегне кобилицата с двата лагера в нея от двете страни на ухото на рамката. Ако се изработи от цял болт, както сега го прави стругарят, за да се стяга добре, трябва пронизващата лагерите ос да е по-къса от разстоянието между външните лица на лагерите. Това частично пронизване на единия лагер от оста, минаваща през нещо няма ли да го повреди обаче? Т.е. няма да има пълно застъвпане в дължините на оста и единия лагер, а само частично застъпване на дължините им. Примерно разстоянието между външните лица на лагерите е 68мм, а оста в проходната и част е дълга 66мм и в нея т.к. е куха се навива друго болтче откъм страната, в която няма имбусна глава, което притяга кобилицата и лагерите в нея. Та тези липсващи 2мм за пристягане, които не се търкалят в лагера дали биха го повредили?
Стругарят, който е и веломеханик казва, че това не би било проблем, но истина ли е това?
Това е снимка на кобилицата и оста с овализирани имбусни глави, която се изработва в момента наново, преди да я разпробием и извадим:
