Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
MMIel - специалист
Не съм много в час, но ето как си го обяснявам. Трифазният мотор си се развърта и без датчиците на хол, но е неуправляем. Когато се вържат двете кабелчета на самоубочението дефакто мотора си засича разположението на датчиците на хол спрямо всяка една фаза. Чрез тротълът се променя честотата, с която се сменят фазите. При идеални условия на моторът не са му необходими датчиците на хол, но за да стане моторът управляем му е необходима адекватна промяна на честотата за да се компенсира изоставането. Именно чрез датчиците на хол получава информация в каква позиция се намира роторът и кога да промени фазите. Тук отново ще поясня, че не съм много в час и на база общата ми култура така си обяснявам нещата. Ако греша моля по запознатите да ме поправят.
При включени кабелчета на самоубочението в момента в който подадеш напрежение чрез он/офф бутона на тротъла, моторът се развърта напред или назад с постоянна скорост, която според моя окомер е наполовина от максималната. При натискане на тротълът моторът спира и обръща посоката. Ако не се натиска тротълът след 10-15 секунди моторът спира и трябва да се изключат кабелчетата на самоубочението без да се спира захранването за да може контролерът да си запамети настройките. Незнам дали всички си се самоубочават, но тоя контролер YK85S, не тръгва без самоубочение. Или ако тръгне не го прави плавно с "подаване на газ". При плавно "подаване на газ" съм имал случай моторът да се зачуди напред или назад да потегли и се получава едно притрисане и рязко потегляне. След самоубочението при най малка промяна на тротълът моторът тръгва съвсем плавно. Като мравка се движи, но не притриса. :)
ludiagsm - специалист
MMIel написа:
Не съм много в час, но ето как си го обяснявам. Трифазният мотор си се развърта и без датчиците на хол, но е неуправляем. Когато се вържат двете кабелчета на самоубочението дефакто мотора си засича разположението на датчиците на хол спрямо всяка една фаза. Чрез тротълът се променя честотата, с която се сменят фазите. При идеални условия на моторът не са му необходими датчиците на хол, но за да стане моторът управляем му е необходима адекватна промяна на честотата за да се компенсира изоставането. Именно чрез датчиците на хол получава информация в каква позиция се намира роторът и кога да промени фазите. Тук отново ще поясня, че не съм много в час и на база общата ми култура така си обяснявам нещата. Ако греша моля по запознатите да ме поправят.
При включени кабелчета на самоубочението в момента в който подадеш напрежение чрез он/офф бутона на тротъла, моторът се развърта напред или назад с постоянна скорост, която според моя окомер е наполовина от максималната. При натискане на тротълът моторът спира и обръща посоката. Ако не се натиска тротълът след 10-15 секунди моторът спира и трябва да се изключат кабелчетата на самоубочението без да се спира захранването за да може контролерът да си запамети настройките. Незнам дали всички си се самоубочават, но тоя контролер YK85S, не тръгва без самоубочение. Или ако тръгне не го прави плавно с "подаване на газ". При плавно "подаване на газ" съм имал случай моторът да се зачуди напред или назад да потегли и се получава едно притрисане и рязко потегляне. След самоубочението при най малка промяна на тротълът моторът тръгва съвсем плавно. Като мравка се движи, но не притриса. :)
полезно инфо колега :)
Ради Тодоров - специалист
Ето го и моето вече обновено колело на 48v.Благодарности на колегата от Зекотек за преправяне на батерията от 36 на 48v.Кутията на батерията е моя идея и изпълнение остава само да сложа един 8 FUN двигател от зад и ще съм напълно удовлетворен.



Изображение

Изображение

Изображение
MMIel - специалист
Бравоо =D> :partyman: Поздравления. Добре се е получило.
Би било хубаво, който представя колелото си да дава и малко ТТ данни за него. Максимални ампери и волтаж на контролера, мощност на мотора, Ач-ове на батерията, макс. скорост, може и цени и за каквото се сетите. Сигурен съм, че не само на мен ще са интересни тези неща. :partyman:
Subsa - специалист
Браво,

Батерия в рамката е правилния избор.
Не носи на завоите и по-лесно се кара. Не вдига предната гума по баирите.
Тая кутия от какво я изряза, и стойката от какво е ?
Ради Тодоров - специалист
Кутията е от PVC правоъгълен въздуховод намират се в нета има и в бриколаж но само един размер.Стойката е от детска тротинетка тия с двете колела и кормило алуминиева поокастрена с флекса.Батерията от долу е залепена с двойно залепваща лепенка изчислена е точно по рамката в горната част се опира в нея а кантролера държи задната.
Subsa - специалист
Ужас, колко много неща са съвпаднали, и да се получи супер накрая, евала.
val4o89 - специалист
А това преправяне няма ли да ти коства намаляване на ресурса на новите клетки и изравняването им със старите?
Ради Тодоров - специалист
Надявам се не старите клетки са почти нови.
Ради Тодоров - специалист
Колеги двоумя се между заден мотор на 8FUN 500w редукторен и 1000w обикновен безчатков. 8FUN-а имам представа какво ускорение и скорост отдава но за 1000w не знам нищо. Контролера ми е 25 амперов 48v не знам дали въобще е подходящ за 1000w мотор?Каква максимална скорост се постига с 1000w и какво е ускорението?

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: