По миналата седмица вуйчо ми се обади, че негов роднина щял да изхвърли ъглошлайф АЕГ 115мм, тъй като двигателя работи, но не върти диска. Казах му да го вземе и донесе, да го разчастя, щом е за без пари.
Мислех, че ще е скъсана шпонка, като на един друг който правих преди време, но не беше лесния вариант.
Оказа се, че лагерът на ротора към конусното зъбно колело е блокирал( на ексцентрик) и е разбил, стопил леглото в пластмасовото редукторно тяло. При това положение зъбното колело се е отделило на около 1мм от по голямото колело и движение няма. А роторът се е опирал на статора- на снимките личи надраното.
Развих малкото конусно колело от ротора(с нормална дясна резба е) и се наложи да изпиля с ъглошлайф лагера. Нямах такава малка скоба. Оригиналният лагер е бил (разбрах го по диаметрите , нямаше означение)609ZZ-фи 9мм вътрешен отвор, външен 24мм. Заради разбитото легло намерих следващ размер лагер -629ZZ-вътрешен 9мм, външен 26мм. Другият лагер на ротора е 608ZZ- смених и него.
Монтирах ги без проблем и след това дойде трудното, наложи се с дремел и кръгъл шмиргел да изпиля леглото на лагера. Не се мина без майката и 4-5 пъти сглобяване и разглобяване, докато напасна съосието на ротора и статора, боядисах статора с перманентен маркер за да следя опира ли и къде ротора, за да запиля срещуположно.
На 5 ят път се получи и го сглобих напълно.
Направих пробен ряз, държи се идеално. Без шум и загряване на статора- уцелих междината.
Машинката е произведена 1990 година, четките са като нови. Кабелът е 4 метра дълъг, малко се наложи да го скъся, че беше заголен. Мощноста му е 630 вата. Перфектна малка шлифовалка.
Крайният резултат е, че изкарах една почерпка от вуйчо ми.

Мислех, че ще е скъсана шпонка, като на един друг който правих преди време, но не беше лесния вариант.

Оказа се, че лагерът на ротора към конусното зъбно колело е блокирал( на ексцентрик) и е разбил, стопил леглото в пластмасовото редукторно тяло. При това положение зъбното колело се е отделило на около 1мм от по голямото колело и движение няма. А роторът се е опирал на статора- на снимките личи надраното.
Развих малкото конусно колело от ротора(с нормална дясна резба е) и се наложи да изпиля с ъглошлайф лагера. Нямах такава малка скоба. Оригиналният лагер е бил (разбрах го по диаметрите , нямаше означение)609ZZ-фи 9мм вътрешен отвор, външен 24мм. Заради разбитото легло намерих следващ размер лагер -629ZZ-вътрешен 9мм, външен 26мм. Другият лагер на ротора е 608ZZ- смених и него.
Монтирах ги без проблем и след това дойде трудното, наложи се с дремел и кръгъл шмиргел да изпиля леглото на лагера. Не се мина без майката и 4-5 пъти сглобяване и разглобяване, докато напасна съосието на ротора и статора, боядисах статора с перманентен маркер за да следя опира ли и къде ротора, за да запиля срещуположно.
На 5 ят път се получи и го сглобих напълно.

Направих пробен ряз, държи се идеално. Без шум и загряване на статора- уцелих междината.
Машинката е произведена 1990 година, четките са като нови. Кабелът е 4 метра дълъг, малко се наложи да го скъся, че беше заголен. Мощноста му е 630 вата. Перфектна малка шлифовалка.
Крайният резултат е, че изкарах една почерпка от вуйчо ми.
