Всички въпроси за вилата.
Gabito_7 - напреднал
За маслото знам, че също много мирише и хич не ми се иска. Този цинков хлорид токсичен ли е при такива условия (разреден във вода, проветрение и лак отгоре) ? Фло беше предложил в една тема чист ланолин и колофон, но не спомена в какво съотношение и с каква покривност е тази смес, за да си изчисля. При мен са около 100 кв. ламперия, което умножено по две вече идва доста. Този Резистол ме заинтригува, но не го откривам. В интерес на истината в другите стаи на къщата също има ламперия (едната е цялата в ламперия, другата е до височина 1.50 горе- долу), която е минавана само с безир и предполагам само едностранно. Направи ми впечатление, че столовете са като швейцарско сирене от дупчиците, а ламперията е непокътната :? Много странно наистина, може би старият безир е бил качествен. Офффф, ако знаех колко ще си усложня живота с тази ламперия щях да си взема МДФ.
Сега ми изниква и друг въпрос. В новата стая ще слагаме ламперия само на едната стена и на тавана. Стената е с дължина 4.30 и височина 2 и нещо. Сега въпроса е дали да я слагаме вертикално или хоризонтално. Хоризонтално ми харесва много повече, но ще се наложи да се наставя, тъй като дължината на дъските е 4 м. Мислите ли, че това би ми създало проблем в последствие (отваряне на фугите при изсъхването например) ? Баща ми ме навива да го правим вертикално, но не ми харесва толкова. Има ли някакви тънкости при поставянето, които да са важни и да предотвратяват подобни проблеми в бъдеще ?
Gabito_7 - напреднал
Мъж ми днес е купил 5 л. концентрат Резистол от гара Искър, като там са му казали, че се разрежда 1:9 и покрива около 160 кв. Сега въпроса ми е следния: Бохемит също се разрежда в това съотношение и за 1 л. концентрат дават да покрива около 50 кв. (или поне така пише на етикета). Е как при положение, че става въпрос за една и съща попиваемост и течен разтвор единият ще покрива почти двойно повече от другия :?
nikolson - майстор
Gabito_7 написа:
Е как при положение, че става въпрос за една и съща попиваемост ...
Явно не е еднаква. Но тъкмо ще споделиш практическата разходна норма в домашни условия. Нали?
VLADO66 - майстор
60гр./м2 :shock: това е някакво вълшебство. :-DДемек пробвай с една малка ракия да мацнеш 1 м2.
profy - специалист
nikolson написа:
...Нафта върху ламперия не ми звучи хич научно. Мисля че съсъхващи са само тунговото и лененото масло. Ако ламперията е в стая, нафта - :? кой би ползвал?
За борба с бръмбарите-дървояди могат да се използват както профилактически, така и изтребващи мерки, в зависимост от степента на застрашеност.

Профилактическите мерки се осъществяват още при обработката на дървесината, съхраняването в складове и строителни площадки, и при експлоатацията на постройките.
Изтребващите мерки се прилагат при откриване на ларви, какавиди, бръмбари, и се свеждат до премахване на поразената дървесина и обработка на центровете на развитие на насекомите чрез инсектициди.

Като инсектициди за дърворазрушаващи бръмбари в сгради и мебели се използват най-често:
І.Контактни инсектициди: Дихлордифенолтрихлоретан, хексахлорциклохексан, Хлордан, Хептахлор, Хлорпикрин и др.
ІІ.Стомашно-чревни инсектициди: Смес от 28% (тегловни) натриев флуорид, 32% прахообразен хидратиран натриев силикат и 40% дихлордифенолтрихлоретан, и др.
Мумифициращи отрови за:
А.Повърхностно пропиване
1. Вазелиново масло (течен парафин), лигроин, керосин;
2. 5%-ен разтвор на технически препарат дихлордифенолтрихлоретан, хексахлорциклохексан или друг контактен инсектицид в смес с нефтопроизводни по т.1 и терпентин в равни части.
Повърхностно пропиване на неголеми дървени повърхности и конструкции в жилищни, обществени, селскостопански и промишлени здания, мебели и довършителни работи, разходна норма 120-150 г/м2.
Б. Дълбоко пропиване
Каменовъглено масло в смес с мазут; Антраценово масло; Сланцево масло; Креозот и др. Открити инженерни съоружения, стълбове, траверси.

Механизъм.
Пълният жизнен цикъл на развитие на бръмбарите-дървояди продължава в течение на 3—4 години и повече.
Маслата и маслените течности (вазелиново масло, солярово масло, лигроин,керосин и др.), прониквайки в дървесината, я правят непригодна за храна на бръмбарите-дървояди.
Едновременно с това маслата проникват също така и в тялото на съответните метаморфозни индивиди, следствие на което се прекратява развитието им в различните фази на метаморфозата, и се осъществява мумификация на яйцата, червеите и какавидите.
Приложените химически средства трябва да притежават химическа устойчивост, продължително действие, и способност да въздействат на бръмбара-дървояд в различните фази на развитие (яйца, личинки/червеи, какавиди, бръмбари).

Няма инсектицид, запазващ активно действието си в продължение на 4 или повече години на открито.

При обработка на дървесината с инсектицидни състави е необходимо да се спазват изискванията по техника на безопасността,
тези работи трябва да се изпълняват под наблюдението на квалифицирован технически персонал.

ПП. Бръмбари-корояди (сем. Корояди (Ipidae) и бръмбари-дървояди (сем. Anobium punctatum) са различни насекоми.
VLADO66 - майстор
Профи,забрави фумигацията :)
Gabito_7 - напреднал
VLADO66 написа:
60гр./м2 :shock: това е някакво вълшебство. :-DДемек пробвай с една малка ракия да мацнеш 1 м2.
Малко глупав въпрос може би, но как ги изкара тези 60 гр./кв.м. :roll: ?

profy, аз не искам научно :-D Плииийййс, на по- прост български ако може да ми преведеш написаното от теб [-o<
VLADO66 - майстор
10000мл.:160м2=62.5мл./м2 :)Но може би имаш впредвид че 5л. покриват 160м2 което ми се вижда нормално.
profy - специалист
VLADO66 написа:
Профи,забрави фумигацията :)
Благодаря, колега VLADO66.
Не съм я забравил, умишлено я пропуснах.
Фумигациятасе извършва само от специалист, лицензиран след курс на едно-единствено място в България - Лесотехническия университет в София.
Забравете незабавно и завинаги всякакви съвети за самодейна фумигация.

Тема "С какво да обработя дървена ламперия ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: