Всички имаме коли, нали ?
ArturDent - Почти Безобиден
Зимата наближава и искам да си направя една диагностика на подгрева на нафтовата печка...
Ясно е че свещите могат да се измерят, но дали другите неща ще работят както трябва - разните там релета за включване и изключване, датчици за температура...
Как да симулирам студено време, че да видя дали наистина свещите подгряват.
Ясно е че като стане студено, ще разбера, ако не запали, но не ми се иска да ръчкаме нещата при -10 градуса.

Дали не може да стане през компютъра?
Илчо Илиев - майстор
Като за начало кажи за какъв автомобил и модел става дума....
Аз карам от 23г дизели,но на по-новите има доста модерни неща и проверка от този вид е колкото проста-компа си показва грешки,то толкова и сложна в някои случаи-при някои мотори подгрев се включва при доста ниска темпр....
Иначе, най-простия начин е да свържеш пробна лампа към шината на свещите, при студен мотор ще проследиш кога и колко и дали има подгрев, но това е при по-старите таралясници,при новите ти казах...
Junak - майстор
ArturDent написа:
...
Как да симулирам студено време, че да видя дали наистина свещите подгряват.
При съвременните дизели свещите подгряват винаги. Не се подвеждай от лампата за накала.
ArturDent написа:
...
Ясно е че като стане студено, ще разбера, ако не запали, но не ми се иска да ръчкаме нещата при -10 градуса.
Дизела с изправни накални свещи трябва да запали от "четвърт оборот"
Няма да запали лесно и на топло, ако има проблем.
ferrari4456 - специалист
Много майстори са ми казвали ,че дизела пали без проблем до -10 градуса дори без подгревни свещи.
Chefo77 - майстор
ferrari4456 написа:
Много майстори са ми казвали ,че дизела пали без проблем до -10 градуса дори без подгревни свещи.
Малка поправка - ЧИТАВ дизел пали ...
Ако компресията му е нещо като 11-12, забрави да запали на -10, дори и по 2 свещи на цилиндър да му сложиш :) :)
Свещите се проверяват една по една, за да е адекватен теста, а най-елементарното за релето е да следиш плафона когато дадеш на контакт (или с мултицет-а). Там няма "работи леко", или работи или не.
fox_vt - майстор
Трябва да извадиш буксата на датчика за температура на водата който е някъде на малкия кръг на пластмасов тройник обикновенно.При това положение се симулира най големия студ програмиран във компютъра и той(компютъра)включва свещите по съответния алгоритъм-разбирай включва ги за максимално време.Имаш към 20-25 сек време да измериш със мултицет дали идва напрежение към свещите,за да се увериш че компа и релетата работят.Но разбира се монетата има три страни най малко :lol: Това е едната-другата е че може датчика за температурата да не показва реални стойности,а третата страна е че даже той и всичко по кабели и токове да е наред,самата свещ може въпреки че показва консумация да не грее целия връх а само леко отпред или отзад което пък се диагностицира само по един начин-механично със смъкване от двигателя.
fbr - майстор
Продават се и амперклещи за постоянен ток. Ако знаеш на какъв ток е едната свещ, всяка сутрин може да си правиш измерване на свещите.
ArturDent - Почти Безобиден
Става въпрос за коли произведени след 2002 г. В момента за KIA Sorento и Opel Zafira (тази май ще си търси нов собственик).
fox_vt написа:
Трябва да извадиш буксата на датчика за температура на водата който е някъде на малкия кръг на пластмасов тройник обикновенно.
Това си струва да се опита, само не знам дали на компютъра това ще му хареса - може да ме вкара във сервизен режим.
Chefo77 написа:
..., а най-елементарното за релето е да следиш плафона когато дадеш на контакт (или с мултицет-а). Там няма "работи леко", или работи или не.
Е при добър акумулатор не съм сигурен дали плафона ще го забележа
fox_vt написа:
...самата свещ може въпреки че показва консумация да не грее целия връх а само леко отпред или отзад което пък се диагностицира само по един начин-механично със смъкване от двигателя.
О това си е ясно, свещите ще се проверят, даже може и нови да купя.

Питам защото ми е писнало от "майстори", не само гаражни, а и "оторизирани" - мерят с мултицета свещите, гледат че лампата на таблото свети и: "Всичко е наред". Да ама на предишен автомобил релето се беше скапало и не ще и не ще да запали. Вярно, че беше поиздухан, ама като оправихме проблема си палеше и на ниски температури.

За читавия дизел съм съгласен, имал съм VW Passat B5 - на 12-тата година, със 7+ годишен акумулатор, палеше на -20 градуса от половин оборот. Никога не съм му проверявал дали наистина подгрява, но щом не създаваше проблеми, що до го пипам.

Сега обаче живея малко по-далече, деца, детски градини и т.н. и трябва да съм сигурен че ще запаля зимата.
ivanovbg - майстор
Зафирата сама си проверява свещите. Ако има изгоряла ще и светне колата с гаечното ключе.
Киа-та ще трябва сам. Ако нямаш амперклещи за прав ток, най лесно и точно става с пробна лампа -21 вата. Свещите не се демонтират - само кабелите към тях се разкачат.
fbr - майстор
На някои модели Мерцедес, всяка свещ се захранва отделно, тока за тях минава през шунтове, и се контролират, като всяка стойност на тока извън нормалната се регистрира като грешка.

Тема "Как да разбера дали подгрева на дизелов автомобил работи?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: