От мобилни телефони до цифрови камери
ivanovbg - майстор
Завива с промяна размера на крачката. По горе бях писал.Второто моторче може да се ползва за това или някой готов серводвигател. Елементарно се прави.
:partyman:
todortv - майстор
Правиш това за всеки по отделно и с многооборотни потенциометри
изравняваш оборотите и определяш скоростта. Ще трябва и голям радиатор. Скоро правих такова
за телоподаващо.
Изображение
Добавяйки резистори към потенциометрите с галетен превключвател примерно на единия или на другия, ще го караш да завива...
ditronix - специалист
Изобщо няма да стане със стабилизатори. Тия моторчета имат толкова голям начален ток,че изобщо няма да помръднат с подобен захранващ блок. На времето имахме един Трабант,който е бил с инсталация на 6V и впоследствие преработен на 12V. Моторчето на чистачките бе оставено същото от гледна точка на по-малко разходи. Майсторът го беше включил към третата клетка на акумулатора-с един винт върху моста. Когато изчезнаха след време тия батерии с откритите мостове се изгърбих да се мъча да направя нещо,с което да захраня чистачките,така и не можах тогава-май беше 91-92 година :) Какво не опитах,накрая купих цял нов механизъм от един катастрофирал Табант и приключих с глупостите. Вероятно нещата ще се получат с ШИМ регулатори. За уеднаквяване на скоростите на въртене на двата двигателя обаче ще се наложи да следиш и сравняваш нтия скорости-дали с Хол транзистори или с оптрони,но няма да се мине без това. Мисля си за регулиране скоростта на въртене само на единият двигател,по-бързият,като следящата схема коригира захранването му,ама дали ще се получи? То ще се получи,но ще трябва доста мислене и потене......
todortv - майстор
Преди дни направих такъв с моторче от чистачки и работи на повторно-кратковременен режим на
телоподаващо! Много ментета има на пазара, последно купих от колега от друг форум 5бр. и петте
заминаха с подаване на напрежение. После поръчах 2 бр. от....... и пей сърце, с радиатор и вентилаторче 3А
не ги усеща. Защитата от късо е перфектна, така че товар над възможностите му просто не го пуска.
Относно Трабанта и аз минах точно този период с преработване на инсталацията.
Чистачките направо бях забравил. :-D След като перата хвръкнаха в нивата се сетих.
Сложих последователно крушка от фар 55W и така години, така го продадох.
fox_vt - майстор
ivanovbg написа:
Завива с промяна размера на крачката. По горе бях писал.Второто моторче може да се ползва за това или някой готов серводвигател. Елементарно се прави.
:partyman:
За точно неговата конструкция няма как да стане това да се промени размера на крачката.Всичките му "крака" са заварени към зъбни колелета които са всичките зацепени-абсолютно е невъзможно да накараш едно от тези колелца да се върти с друга скорост различна от зацепените със него.При него завиването е като с верижна машина-спира се или се намалява едната част и другата си крачи.
Абе то краката не са заварени за зъбните колела.3 на 3 са за всяка страна, а големите са паразитни.Маха се един от големите зъбни колелета и вече е свободно, но не виждам с какво може да ми помогне.Инак идеята за завиване е точно като на танк,а с реверс още по добре.Когато датчика засече препятствие не спира единия механизъм за да завие ами го реверсира и спира другия.Мислех си за схемата на todortv още от преди.Нея съм я реализирал и си работи много доволно, даже мога да добавя и един мощен транзистор към нея 2N3055.Да речеме че с такава схема забавя една идея мотора и ги синхронизирам, до тук е ок.Но като падне акумолатора едва ли ще е пропорционално падането на оборотите в моторите, защото всеки ще е регулиран за него си или само единия нали.Хрумва ми веднага да сложа по един стабилизатор 12в на входовете на схемите така че независимо как пада акумолатора да няма променя докато не падне под тези 12в.И за да не се разминават когато му падне напрежението една схема да изключва на този праг.И се получава така, подавам от акумолатора примерно 14в, минават през стабилизатора на 12в и отиват към регулатора и мотора.Схемата която ще изключва когато падне под 12в обаче дали да я свържа да мери към мотора(тогава няма да е 12в ами колкото съм го нагласил) или към входа на регулатора?Това ми е иедята за сега, какво мислите вие?
miroton - майстор
Тая схема е по добра и няма загуби.7812 не го слагаи.

Прикачен файл

reg2.jpg
reg2.jpg (29.46 KиБ) Видяна 5194 пъти
ivanovbg - майстор
lybi123 написа:
Абе то краката не са заварени за зъбните колела.3 на 3 са за всяка страна, а големите са паразитни.Маха се един от големите зъбни колелета и вече е свободно, но не виждам с какво може да ми помогне.Инак идеята за завиване е точно като на танк,а с реверс още по добре.Когато датчика засече препятствие не спира единия механизъм за да завие ами го реверсира и спира другия.Мислех си за схемата на todortv още от преди.Нея съм я реализирал и си работи много доволно, даже мога да добавя и един мощен транзистор към нея 2N3055.Да речеме че с такава схема забавя една идея мотора и ги синхронизирам, до тук е ок.Но като падне акумолатора едва ли ще е пропорционално падането на оборотите в моторите, защото всеки ще е регулиран за него си или само единия нали.Хрумва ми веднага да сложа по един стабилизатор 12в на входовете на схемите така че независимо как пада акумолатора да няма променя докато не падне под тези 12в.И за да не се разминават когато му падне напрежението една схема да изключва на този праг.И се получава така, подавам от акумолатора примерно 14в, минават през стабилизатора на 12в и отиват към регулатора и мотора.Схемата която ще изключва когато падне под 12в обаче дали да я свържа да мери към мотора(тогава няма да е 12в ами колкото съм го нагласил) или към входа на регулатора?Това ми е иедята за сега, какво мислите вие?
А тогава защо не го направиш като танк - само че с електромагнитни съединители?

Иначе като гледам идеята с проста автоматика няма как да се получи. Ще си трябва процесорно управление - примерно аурдино. Той си има достатъчно входове, а и всички изходи може да са с импулсна модулация и не е проблем да сложиш 2 датчика на хол за да синхронизираш оборотите, като същевременно да имаш и реверс и реглаж на скоростта.
Друга идея е да ползваш моторчета от ел. стъкла с автоматиката им. Те си имат вградени датчици на хол и защита от претоварване.
знам че с ардуйно ще стане но искам да е изцяло моя изработка.За електромагнитите.. едвам така напаснах зъбните колела приятелю, а какво остава за това.. Първия вариянт беше с моторчета от стъкла, много по компактни но мн по бързооборотни, а намаля ли им напрежението никви ги няма..направо... :rolleyes:
ivanovbg - майстор
Щеше да е като хлебарка с ел стъклата :-D

Ще ти начертая схема със съединители и с един мотор. Може и да ти хареса.
:partyman:

П.П. Това е идеята: В зависимост от положението на зелените оси се реверсира или изключва тяхната посока на въртене.

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (12.96 KиБ) Видяна 5167 пъти

Тема "Регулиране на оборотите на моторче от чистачки" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: