Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
geordgeo - специалист
Прикачен файл:
IMAG0179-1.jpg
Хора, няма място за сравнение между литиевите и оловните акумулатори. Миналата година пробвах един вариант на задвижване с външен мотор и верига, като захранването беше с оловни акумулатори. Е да, моторчето беше слабичко 250W, 24V, ама колкото за пробите стигна - гола вода (шумно, слабо и сравнително опасно с необезопасена верига).

Тази година си закупих литиево-полимерна от зекотек и с безчетковия мотор (48V, 1000W) се родих - за 3 месеца навъртях над 2500 км, а за пробегът с едно зареждане (около 40 км) нямам думи - кеф голям! Та тази инвестиция си заслужава, особено ако колелото ще се ползва редовно.
stanetzz - специалист
relaxxx написа:
Добре де би ли споделил как си го направил, и аз не искам да изсипвам купища пари... Ама никой не казва.. само ака тихичко си мъроморите... :lol:

Примерно ако сложим 3 или 4 такива акумолатора, какво ще се получи.. освен че ще е много тежко, колко км ще може да покрие, а дали ще развие скорост. Подозирам че и живота на тези ще е доста по къс, но все пак цената е значително по малка.

http://elimex.bg/product/34536/akumulat ... -lava.html
С 4 такива ще станеш с 22 кг по-тежък, и с 280лв по-лек. Ще се помъчиш, ще се помъчиш, и ще стигнеш до правилния извод. И на мен ми се искаше да открия топлата вода, та първоначално си взех 4 такива ЛАВА от Елимекс, но от 9Ач. Като пробег с пълно зареждане в работата ми (до КАТ-Дианабад), почти се изкачвах до училището на Симеоново (7км) , като горе напрежението пада докъм 43-44в, и контролера започва да щрака, т.е. изключва. А трябва да имаш предвид, че при падане на напрежението прогресивно ти намалява и скоростта, и мощността. Всъщност, ако колелото ще се ползва по малко, на равно, и не мислиш да катериш наклони, сигурно става и с оловни.

Редакция: А, вземи предвид и живота на оловните батерии- няма и 100-ина цикъла. След втория комплект такива, вече ще си изплатил една хубава, лека и качествена батерия от БЪЛГАРСКИ търговец, която по всяка вероятност и ще е още в гаранция.
Последна промяна от stanetzz на пон сеп 23, 2013 10:32 am, променено общо 1 път.
relaxxx - специалист
Мерси станец, а от така богатия избор литиеви батерии, кои са най добрия избор като цена - качество?
sasko12345 - специалист
аз карам от зекотек втора употреба вече 2 години се ползва няма промяна аз я карам от 1 година. 500 лв но е ли-по. Много е лека 3 кг само 48в 10ач. Незнам колко ще издържи кара се през ден горе долу целогодишно по 20-30 км.

Ако имаш 800-900 лв обаче лифепо4 издържа повече цикли но е по тежка 7 кг някъде 48в 10ач. може би 5 години ще изкара.

Ако имаш нерви за олово аз карах с такова имам 4 акумулатора останали за продаване 5 лв бройката. 2 по 7ач в добро състояние и 2 по 12 ач не гарантирам за състоянието им.
val4o89 - специалист
zach_82 написа:
Не знам защо си давате парите за разни скъпи и непроверени батерии, когато само със стотина лева, можета да карате с години.
Еми прее*али сме се :wink:
relaxxx - специалист
Вълчо сподели челен опит, не си чеши езика с празни постове.. ето пак въпростите,

> от така богатия избор литиеви батерии, кои са най добрия избор като цена - качество?
> искам да помоля тогава да ме насочите коя би била най сполучливата батерия, без да се изсипваме малко състояние?

Благодаря, че ме посъветвахте че ли-ион от ДХ не стават.. сега кажете защо акумолаторите не стават... защото наистина са евтини..

може да се докарат 36V на 10Аh, около 10-12 кг.. с тези батерии ще можем ли да покрием 20 километра не на макс спиид...

мерси :mrgreen:
ludiagsm - специалист
Хора купувайте си качествени батерий от проверени доставчици които дават и гаранция ,от оловните нищо нестава не си губете времето и парите!!!
zach_82 - специалист
ludiagsm написа:
Хора купувайте си качествени батерий от проверени доставчици които дават и гаранция ,от оловните нищо нестава не си губете времето и парите!!!
Не искам да споря, всеки си знае сметката и нуждите, но няма как да си загубиш парите при цена от 52 лв. за оловен пакет 36в 7.2 Ач. И една година да те кара, пак е много по-евтино от всичко друго.
ludiagsm - специалист
zach_82 написа:
ludiagsm написа:
Хора купувайте си качествени батерий от проверени доставчици които дават и гаранция ,от оловните нищо нестава не си губете времето и парите!!!
Не искам да споря, всеки си знае сметката и нуждите, но няма как да си загубиш парите при цена от 52 лв. за оловен пакет 36в 7.2 Ач. И една година да те кара, пак е много по-евтино от всичко друго.
Колега как ще караш 1 година с тези как да ги нарека направо са си боклуци, читави оловки няма всичко което е по магазините уж за без пари дет казват става само за аларми как види 20-30 ампера товар заминава със страшна сила ,неискам да споря ама ако има някой с оловки дет много ги хвали да ги зареди и да ми се обади да покараме и да видим как и колко вършат работа готов съм даже и клипче да направя с резултата .
аз също мисля че оловните си вършат добра работа . аз съм 140 кг. колелото е 40 кг. , двигателя е конрадски 500 вата .блокирал съм колелото на 12 най бързата му скорост , тръгвам на ток , почти винаги е включен и двигателя и му помагам малко , минавам по 10-15 км. на ден , зареждам го на 2-3 дена .с 8 броя 7 амп. акумулатора съм (2*48 волта), направил съм така да ги зареждам с 12 волтово зарядно . предишното колело изкара 2 години . 8 акумулатора са 140 лв. в конрад . няма по евтин вариант .

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: