Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Tsilkov - майстор
8180 написа:
В литературата се упоменава, че вътрешната преграда (бетон) трябва да е по-пароплътна от външната (плочи). Това осигурява навлязлото количество влага отвътре (през зимата) да излезе навън през външното покритие. Паро-.....мембрани се ползват, ако не се изпълнява горното.
Съгласен съм с всичко което си написал с малко уточнение ,че плоския покрив не работи като стените - в смисъл не се гледа конденза отвътре или в изолацията. Класиката е преди топлоизолация да се сложи паропреграда понеже хидроизолацията за плоски покриви често е доста пароплътна (а най-лошото е че не си сигурен точно колко).
Проблемът на плоските покриви е че парата по малко се спира на хидроизолацията и прави овлажнени участъци под нея. Те не се виждат отвътре но когато покрива се нагрее рязко разширяват обема си и правят мехури по изолацията и я компрометират. Това явление е масово при плоските покриви от соц времето - дебела битумна изолация лепена с горелка (топлоизолация перлит,керамзит......) която като я разгледаш е на въпросните мехури които от свиване разгъване са се напукали и пропускат.
При сегашните плоски покриви това явление е сведено до минимум(то затова и трудно можеш да намериш таква пароизолация) - самите изолации са други и не толкова пароплътни, топлоизолацията е XPS .......... Това обаче не значи че не е добре да слагаш пароизолация с цел дълговечно и правилно функциониране на покрива (то е ясно че първите 5-10 години не са проблем) - още повече че като наредиш XPS-а върху плочата ти трябва найлон за да не изплува отгоре като налееш замазката за наклон.
8180 - майстор
Цилков,
Радвам се, че погледна тук.
Съжалявам, че докато си редактирах поста (П.П.2) си ме изпреварил без да видя.
Погледни, ако искаш едни резултатите там. Задал съм "плосък покрив" - ст./б. плоча - XPS - бетонни плочи.
Tsilkov - майстор
8180 написа:
Погледни, ако искаш едни резултатите там. Задал съм "плосък покрив" - ст./б. плоча - XPS - бетонни плочи.
Само стени виждам в линка с темата. Мисълта ми обаче беше че тук не се притесняваме от конденза от ниска температура, а от обратното - разширението от висока. Нящо се е бъгнал сървъра в офиса, но ще кача снимка на компрометиран покрив на въпросните "подутини".
gechev - специалист
Че то от съчетанието на бетон с фибран си е мощна паромембрана от всякъде. И на двата материала мю е над 60-80. Нама минаване на водни пари.

Цилков, правили сме много плоски покриви съчетани фибран/стиропор с полистиролбетон и изолациите не изплуват. Могат и предварително да се лепнат за бетонната плоча и отгоре полистиролбетона. Става леко не натоварва конструкцията. Дава се добър наклон на покрива и излиза евтино. Няма нужда и ат армировки.
Tsilkov - майстор
gechev написа:
Цилков, правили сме много плоски покриви съчетани фибран/стиропор с полистиролбетон и изолациите не изплуват.
Е то с полистиролбетон няма как да изплуват щото и двете са леки :wink: Пробваи обаче с обикновенна замазка. Полистиролбетона има ли начин да го армираш?
gechev написа:
Че то от съчетанието на бетон с фибран си е мощна паромембрана от всякъде. И на двата материала мю е над 60-80.
То Мю-то му е към 100 ама да не го постилаш целия покрив с едно цяло парче фибран - винаги си има фуги. Що се отнася до бетона там нещата са малко размити - той поема влага а не е пароизолатор (иначе твоите блокчета нямаше да са "дишащи" :wink: ).
Както вече казах при сегашния начин на изграждане на плоски покриви не е чак такава беля да няма пароизолация, ама и найлона е стотинки все пак.

Всичко това го казвам понеже последните няколко години правих доста реконструкции на стари сгради (обществени,промишлени....) и видях от дистанцията на годините какво е нещо да е направено грижливо с детайл и когато се е разчитало че той "матряла" е як сам по себе си.

Ето какво се случва от парата:
Изображение
Не си личи много от снимката, но изолацията е повдигната (като стъпваш каркът ти потъва) напсукала се е, паднала и защитната посипка и ей го теча. Да не говорим какво се е случило с перлитената (или каквато е там) топлоизолация.
8180 - майстор
Tsilkov написа:
Само стени виждам в линка с темата.
Последния линк в послеписа П.П.2 - картинките са все хоризонтални в сайта (като за стени).
Мисълта ми обаче беше че тук не се притесняваме от конденза от ниска температура, а от обратното - разширението от висока.
Да това се случва и при стени с крайното покритие.
Не ми се вярва този ефект да е отчетен в разглежданата програма. В анализа се казва, че в случая има конденз 0,4% (по тегло) в ХПС и 0% в крайните бетонни плочи. Допускам че проверяват допустимо овлажняване на конкретните слоеве.
Според този модел, ако искаме абсолютна сигурност, отчитайки твоята забележка показва, че ТРЯБВА пароизолация с мин. Sd = 100m.
По подразбиране е зададено външно -10оС/80%. При ок. 0оС без пароизолация, отново няма конденз в стената. Не ми е докрай ясно какво трябва да се задава там средна/изчислителна и т.н. температура. :?
gechev - специалист
Тази снимка да не е правена на покрива на УАСГ. :lol: Там цяла изложба можеш да направиш. На полистиролбетона от армировка няма нужда. Да съгласен съм за бетона, но плътния вибриран бетон има доста високо мю. Пък и има разлика във влагопопиване или хайде водната абсорбция от паропроницаемостта. Не са правопропорционални.
VLADO66 - майстор
За мен това е правилния начин http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... CEQQ9QEwBA има воронки с дрейн бокс,които поемат евентуален конденз под хидрото.
Последна промяна от VLADO66 на вт сеп 24, 2013 6:25 pm, променено общо 1 път.
mindless - специалист
Много се радвам, че темата се е раздвижила и благодаря за всички отговори. Този сайт u-wert съм го ползвал вече за няколко изчисления, някъде тук от форума го видях, но не ми беше хрумнало, че точката на оросяване ще ми даде отговор за това трябва ли ми пароизолация. Все пак тази точка се мени при промяна във влажноста и най-вече във външната температура и може да се получи конденз в слоя топлоизолация при някои условия, а като му сложиш и битумна мембрана отгоре, при това еднослойа и става ужас, 150 дни съхнене тук, което не се подобрява особено дори с пароизолация. За това мисля все пак да сложа пароизолация и към момента клоня към Knauf LDS200 с Sd=200m има си и специална лепенка за уплътнение между слоевете, а и цената е приемлива. Само не ми е ясно по борда като я вдигна как да завърша детайла. Да я залепя за самия борд или да е обърна през борда?

VLADO66 и за мен това беше правилния начин, но не успях да намеря фирма, която иска да ми изпълни такъв покрив и да ми даде гаранция. В моя детайл имаше е една водонепропусклива/паропропусклива мембрана, която трябваше да отвежда по-голямата част от водата и при това не с воронки а с барбакани и евентуално лежащ улук, вероятно това ги уплаши. Даже пуснах тема тук и не получих нито един отговор за фирма, която е правила такъв покрив, а мембраната все още не са я внасяли, според вносителя. Та сега се спрях на стандартния вариант със синтетична мембрана за хирдоизолация ТРО/ТРЕ/PVC/EPDM ще обмислям спрямо цените. Просто не обичам битумните мембрани за използваем покрив, когато не са скрити под топлоизолацията. Повечето от тези мембрани имат някаква паропропусливост за разлика от битумните, което в случая ще е допълнителен плюс.

Тема "Идея за пароизолация тип "Направи си сам"" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: