Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
zach_82 - специалист
r_ymen написа:
аз никого не задължавам да ми вярва . но за да карам най грозното си и тежко колело , значи съм доволен и от изминати километри и от бързина . при положение че имам ел. триколка немска и алуминиево фабрично ел. колело и карам с оловни . просто споделям за хора които не им се дава много пари за батерия или просто ги нямат . а това че повечето хора зареждат 3 акумулатора с зарядно 36 волта и се прецакват бързо е друг проблем .
И аз това казвам. Важното е как караш и как зареждаш. Ако внимаваш, оловните акумулатори държат доста дълго и не правят дупка в джоба ти. Аз също зареждам в паралел на 12 в. Сега всички акумулатори са балансирани и поддържат еднакъв волтаж и при зареждане и при каране.
Скоростта ми също е добра, щом задминавам тролеите по маршута си за работа :-D
Тани - модератор
r_ymen написа:
аз никого не задължавам да ми вярва . но за да карам най грозното си и тежко колело , значи съм доволен и от изминати километри и от бързина . при положение че имам ел. триколка немска и алуминиево фабрично ел. колело и карам с оловни . просто споделям за хора които не им се дава много пари за батерия или просто ги нямат . а това че повечето хора зареждат 3 акумулатора с зарядно 36 волта и се прецакват бързо е друг проблем .
Значи нямаш нищо против да направите клипчето с ludiagsm Вече съм приготвил пуканките и чакам . Нещо и на мен не ми се вързват нещата и ще очаквам с нетърпение опровержението на съмненията ми! Дано ни изненадаш. Ще направиш щастливи много ентусиасти, които събират пари за "истински" пакети, а ще се окаже, че могат да минат по-тънко!
MMIel - специалист
Тани, не могат да минат по тънко хората. Аз лично ползвах оловни миналата година. По-назад в темата съм дал описание, но по аналогия на Ради Тодоров - първият месец - 16-17км, вторият около 12 км, накрая на 3-тия месец около 9 км. Маршрутът ми в едната посока е 10 км. Това с конрадски кит и 4 батерии по 9Ач пак от тях. Аз съм 80 кила и колелото е около 40-45. Педали не въртя за да не отслабна. :-D
Тани - модератор
Е как да не може! Човека минава по 45 км с едно зареждане, а старта му е по-добър от литиевите, въпреки, че е 140 кг.! Ще видиш на клипа! :wink: Даже след 5000 км са си още работоспособни след около година ежедневно ползване,включително зимата. Това няма да го видиш на клипа, че няма да е толкова дълъг :lol: Доколкото подразбрах тогава минават вече само около 30 км.
ludiagsm - специалист
r_ymen написа:
... а това че повечето хора зареждат 3 акумулатора с зарядно 36 волта и се прецакват бързо е друг проблем ...

Kолега тук съм съгласен с теб. Дано повече хора който карат с оловки видят това мнение и земат мерки. Така и така са с оловни поне да ги зареждат индивидуално всеки с отделно читави зарядни които не презареждат и имат подходящ заряден ток. другия вариянт е да ги зареждат всички заедно в паралел и с едно зарядно на 12в волта но пак с подходящия ток и напрежение.

Така опрелено ще изкарат по-дълго.

пп: моя опит с оловките беше подобен и когато ги зареждах последователно свързани разреждах тези с по-високо нарежение с лампа 21 вата от автомобил и малко по-късно направих балансерите на базата на LM431.

Надявам се спора да е бил полезен за мен лично беше :) а пък от тук нататък всеки си преценява с каква химия ще кара и как ще ги зарежда.
Последна промяна от ludiagsm на ср сеп 25, 2013 2:57 pm, променено общо 1 път.
Борето - помощник
Никой не обръща внимание, а производителите на оловни акумулатори си траят като глухонеми по въпроса при какви условия се определя животът на акумулатора (при нашия случай - броя цикли заряд/разряд).

Броят цикли на оловните акумулатори се декларира в границите 300-500 цикъла, а уловката е, че това се отчита докато спадне капацитетът им до 30% от номиналния. Даже има едни скъпарски акумулатори, дето им дават 1000 - 1500 цикъла, ама си траят, че това е до спадане капацитета на 10% от номиналния. Тази методика върши работа за акумулатори в буферен режим, каквито са на алармените системи или дори стартерните, но не и за нашето приложение.

В същото време броят цикли на литиево-ферофосфатните акумулатори се определя на 1000-2000 цикъла докато спадне капацитетът им до 80% от номиналния. При отчитане спадане до 70% се получават 2000-3000 цикъла. Даже има такива със специално легиране на електродите, за които се декларират 5000-8000 цикъла.
Не малък плюс е безпроблемната им работа при ниски и високи температури. Също така при авария (късо) литиево-ферофосфатните акумулатори не експлодират или запалват (като литиево-йонните), а се разтапят и декомпозират на безвредни съединения при 800 градуса.

А как ще коментирате моя случай, какъвто предполагам много хора желаят - да си караме колелото нормално и само да си помагаме понякога. Тогава теглото на велосипеда е от съществено значение. Моят тежеше 13,6кг. Сега, след електрифицирането, тежи по-малко от 19 кг. Като чуя за 40кг, ми се изправя косата.

Всъщност, ако човек под електровелосипед си представя да не върти педалите, което си е като електроскутер, естествено има други критерии.
tonyboy - специалист
От време на време се появява някой ентусиаст който се мъчи да открие топлата вода, ами тя е открита вече, просто четете по-напред във форума. Резултата е няколко изписани страници, обикновенно човека не се съгласява че " от оловата по хубави и ефтини няма" , след 3-4 месеца ги хвърля купува си свястна батерия и разбира че топлата вода е хубаво нещо.
zec ingenering - специалист
Боре, напълно си прав за оловките, но аз да добавя, че декларираният капацитет при тях обикновено се мери при 0,1С т.е. 700мА за 7Ач акумулатор. Познайте какъв е капацитета при разряд 10 - 20А! Стандартният заряд също е обикновено 0,1С. Акумулатора си работи и може да се ползва всякак, но в този случай капацитета и броя цикли нямат нищо общо с обявените максимални стойности. При литиевите, условията за същите измервания са твърде различни.
Но това вече е “дъвкано” доста пъти в тази тема и вече почваме да се повтаряме.

Аз мисля обаче, че всеки има право на избор как и какво да кара. То иначе по пътищата щеше да има само един вид автомобили – най-добрите, но не!!! Ми то Соломон Паси даже имаше Трабантче, а колко хора още си карат Москвича и не го сменят за нищо. Лично аз не бих дал 30 – 40 х.лв. за нов автомобил, но има хора ги дават и то съвсем обикновени пенсионери с възможности, не милионери.
По-важно е тук да споделяме реални и проверени неща, а не да пускаме “партенки” (умишлено или не), за да може всеки сам да си прецени.
По отношение на видовете Литиеви клетки също е писано доста в тази тема (прочетете мойте постове и около тях) и нямам намерение пак да пиша. Само ще кажа, че нито Ферофосфатните кл. са върха на сладоледа, нито Липо клетките са шашки динамит! Който се интересува може да търси информация, а който не - може да гледа рекламите и да вярва че м-р Пропър ще дойде да му почисти! :-D :lol:
sasko12345 - специалист
Лорети колко вата ти е байка че на къра в дружба оня ден ме задмина все едно съм спрял а уж съм с същата като твойта батерия ама съм си 100кг де.
zec ingenering - специалист
Извинявай друже, не знаех че си ти. Малко по-нататък съжалих че не спрях да си кажем някоя приказка, но наистина бързах (както обикновено де). Имах работа до ЗИТ на 7-ми км., а после още какво ли не…
Батерията ми е стандартна Li-Po 48V/10Ah, контролера съм го програмирал на 20А, т.е. към мотора подавам точно 1000W при 50V , производителя дава КПД на мотора 86% max. На равно 45 – 47km/h. Мисля че на равно 25кг отгоре няма да окажат сериозно влияние, но после на баира – да. :) :shock:

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: