Всички имаме коли, нали ?
ArturDent - Почти Безобиден
ivanovbg написа:
Зафирата сама си проверява свещите. Ако има изгоряла ще и светне колата с гаечното ключе.
Киа-та ще трябва сам.
Супер, значи за Зафирата, ако има проблем - "Check engine". Пък и тя не ми е толкова важна зимата.

За киата - знаеш че не си проверява свещите или не си се сблъсквал с такава. На мен ми се струва че ако някоя от двете го прави то това би била кията. Тя е доста "по-електронна". Корейчетата са я наблъскали с електроника за всякакви глупости (атмосферно налягане, надморска височина, компас и т.н. ), че да има какво да се чупи.
"Реотана" за подгрева свети и сега - при по-студени сутрини, по-дълго.

П.С. Вчера сутринта дадох на контакт с включен плафон, и май едва забележимо намаля светенето при подгряване...
Chefo77 - майстор
ArturDent написа:
Chefo77 написа:
..., а най-елементарното за релето е да следиш плафона когато дадеш на контакт (или с мултицет-а). Там няма "работи леко", или работи или не.
Е при добър акумулатор не съм сигурен дали плафона ще го забележа
Приятелю, не съм срещал толкова добър акумулатор, който да не регистрира включването на толкова голям консуматор като подгревните свещи :) По спомен едната беше 150-200 вата ...
ivanovbg - майстор
Само така ти се струва. КИА за скарани с електрониката, то и затова на много електронни устройства пише NoKia :wink:

Ако кажеш модела, годината и двигателя ще ти кажа дали има контрол на подгревните свещи, но до 2006-2007 май нямаха на нито един модел.

Иначе не ползвай плафона за ориентир. Здрав акумулатор не би трябвало да ги усеща почти, а калпав и с 2 мига.

Опела не пуска свещите над 8 градуса.
radius - майстор
Около 20А на студена свещ беше.
Най-мързеливо и сравнително достоверно е с амперклещи за прав ток ( намират се по-трудно от тези за променлив). А най-правилно е да се свалят и гледат една по една как нагряват - трябва да почва от върха.
profesionalist_wood - майстор
Аз имах такъв проблем от 4-те свещи 3 бяха изгоряли.Побеснях от майстори че мерят с мултицети, смениха ми само 1 свещ уж нямали време пък всичко било наред и изгасна колата накрая.И ги смених сам с неподходящи ключове. Смених свещите с нови Equiem за 75 лева ама пък стартера се прецака преди това.И я запалвам при спускане от нанагорнище. Да знаете ли по колко кинти вървят стартери нови или втора ръка?
Илчо Илиев - майстор
Предполагам,че става дума за Фордя,защото не не споменаваш за какъв курник става дума...
Като начало фани го смъкни и виж как са му четките, най-често те заминават и като няма верига и....до там, ако преди това е стържел и си го изчакал да спре на цяло, вероятно е заминала предната втулка,а ако е с фул екстри проблема, може да е окъсил ротора или да е "хвърлил "калая на колектора, ако е запояван...
Ся, смяната на четки си е 20-25 лв,но ако имаш минимални познания, може да си ги смениш и сам, ако няма точно такива, пригаждат се,но в противен случай се сменя четкодържача+ смяна = 25лв...
Ако са останалите неща, просто няма смисъл, по моргите, из сайтовете за обяви, в сайта на Форд- раздел обяви, има достатъчно стартери за продан ,а като цени....от 25-30 ....до към 50-60, зависи колко умееш да се пазариш..
За нов....недей, колата ти не струва толкова...

п.п. На алтернатор и стартер ако проблема не е втулка или четки, няма смисъл да се отремонтират,частите са по-скъпи от цял здрав...
Преди години търсих бендикс за стартер на Поло, намерих, но ми искаха 240 лв....щот бил Магнети Марели, докато на Бош беше 20 лв...взех здрав стартер за 50 лв...
Chefo77 - майстор
profesionalist_wood написа:
Аз имах такъв проблем от 4-те свещи 3 бяха изгоряли.Побеснях от майстори че мерят с мултицети, смениха ми само 1 свещ уж нямали време пък всичко било наред и изгасна колата накрая.И ги смених сам с неподходящи ключове. Смених свещите с нови Equiem за 75 лева ама пък стартера се прецака преди това.И я запалвам при спускане от нанагорнище. Да знаете ли по колко кинти вървят стартери нови или втора ръка?
Пич, НЯМА КАК ДИЗЕЛОВ АВТОМОБИЛ ДА ИЗГАСНЕ ЗАРАДИ СВЕЩИТЕ. Ако не говориш за дизел, що в тая тема? :)
И спри да наливаш пари в тоя Форд, ти си ебаси мазохиста! Абе то тая кола стана като да си женен за някоя парясница, дето дава на всички, само теб те държи на сухо, но която издържаш и да си я хвалиш ... :lol:
profesionalist_wood - майстор
Оправих шибания стартер за 20 лв. :drinkers: Четките сдали багажа,иначе нов стартер струвал 260 лв :-D
Чефи, еми изгаснал е ,случва се :) Сега е като нов със свещите и ръмжи като звер :lol:
ferrari4456 - специалист
Що гърнето ли е изгнило? :mrgreen: :lol:

Тема "Как да разбера дали подгрева на дизелов автомобил работи?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: