• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Всички имаме коли, нали ?
ivanovbg - майстор
Не е толкова трудно и проблема не е в кпд-то а в малкия запас от въздух.

Най добре е с коляно-мотовилков механизъм. Ниски обороти и голям въртящ момент, голямо кпд. Турбините са с висок разход на въздух и много обороти - предавката ще свали много КПД-то, то и без друго им е ниско. За Моите експерименти ги правих с амортисьорчета за багажник на лека кола. За мотовилка -абе закакачих ги директно на курбелите. За най добър ефект според теорията налягането трябва да се подава 12-15градуса след горна мъртва точка и да се прекратява максимум на 110 градуса. С дължината на импулса се регулира мощността, а за клапани използвах рейка от газов инжекцион. Управлявах ги с мегаскуирт и датчик на хол на зъбното колело за веригата. Живота му беше доста кратък. От работата до вкъщи и обратно. Обратното беше в багажника. :-D За бутилка използвах 10 литрова бутилка за нитро-алуминиева напомпана с 10 бара - толкова ни е компресора. Еми с нея изминах малко над 2км. по равно, щото толкова ми е по километража на колата, като последните 100-тина метра на педали. Иначе съм 98кг, акумулатор от мерцедес -от тези допълнителните и скоростта си беше добре. Колелото беше чопър от старите, но така и не превключих друга скорост - само втора.

Ако на някой му се занимава съм насреща. Имах иидеи за подобряване, но така и не сколасах.
dj_marti79 - специалист
Много интересно. Защо не си споделил с нас по-рано. Имаш ли снимки?
Можем ли да обобщим:
10L/10bar/2km/120kg ?
Каква максимална скорост постигна?
С компресор от хладилник или климатик ще можеш да стигнеш 30bar, но тогава ще трябва да сложиш малка бутилка от кислород или нещо такова.
Поздрави
ivanovbg - майстор
Прекалено къс живот за снимки. Ако ми стигаше до вкъщи и пак до работа може би щеше да живее...по дълго. За скорост не знам, може би 6-7... не съм мерил. Абе все едно си караш нормално колелото без да бързаш. Имах и някои забележки по настройката. Такта впръскване е почти равен на изпускането защото нямаше как да го направя 180 градуса - това си е жива загуба. Няма чак толкова свобода на настройките мегата, дори и сенквенционално. Трябва си друга електроника да се направи. Мога да помогна с алгоритъма ако ти се занимава. Ще видя дали поне амортисьорите са останали в мазето. Но не са нещо особено, един тройник само е цялата философия да се завари от единия край. И не трябва да са изпуснали много :wink:

А защо да споделям чак толкова? Като казах в темата за вятърните генератори, че може да си помпат въздух цял ден и вечер като ти трябва да си пуснеш едно моторче на сгъстен въздух да ти дава тока когато ти потрябва, та какво?
Тъпото е че младежите си мислят че само с акумулатори стават нещата. Като светата инквизиция са. :lol: :lol:
шоп - майстор
ivanovbg, ще се радвам ако споделяш опита си! Човек има винаги какво да научи при една дискусия.

Преди години бях направил една примитивна ветропомпа на дворното ни място. В подходящи дни изпомпваше до 300-400 литра вода за 24 часа от смукателна дълбочина 6 метра до кота + 2 м. Така, че идеята за складиране на енергия във вода или сгъстен въздух не ми е нова и я приветствам. И аз споделих в темата за ветроагрегати за сгустен въздъх, но бях оборен, че топлинните загуби при компресиране щели да изяждат ефекта:-(
Хидролизата също ми се струва подходящ вариант, но малко пожаро и взривоопасен:-)

Просто моята идея е да се компресира въздух до по-високи барове.

dj_marti79, дали два компресора от климатик свързани последователно могат да качат да кажем до 40-50 бара?
ivanovbg - майстор
шоп написа:
...., но бях оборен, че топлинните загуби при компресиране щели да изяждат ефекта:-(
Сега сещаш ли се защо при разширяването имаш нужда от топлина? :wink:

Иначе с компресор от климатик за кола става. Защитата им е при 30 бара. Предполагам може да издържат 50бара преди да се прецакат.
dj_marti79 - специалист
шоп написа:
dj_marti79, дали два компресора от климатик свързани последователно могат да качат да кажем до 40-50 бара?
Едва ли аз съм най подходящия човек когото трябва да питате.
Според мен отговорът е ДА, със сигурност. Спорим с един колега, неговото мнение е че наляганията на 2-та компресора се сумират, а според мен се умножават.
colyo - специалист
Предполагам сте чували за многостъпални компресори. При тях диаметърът на всеки следващ цилиндър е по-малък и греят много. Мисля, че ако цилиндрите не са на общ колянов вал ще трябва да има междинни ресивери, за да се избегнат пулсациите.
hidrazin - майстор
dj_marti79 написа:
... Спорим с един колега, неговото мнение е че наляганията на 2-та компресора се сумират, а според мен се умножават.
Сумират се.
:partyman:
colyo - специалист
Умножава се степента на сгъстяване. Ако и двата имат степен на сгъстяване 5 към 1 в първия влиза атмосферно налягане и излиза 5 атмосфери, а във втория влизат 5 атмосфери, отново се сгъстява 5 пъти и излиза на 25 атмосфери.
ivanovbg - майстор
Налягането на два последователно свързани компресора няма как да го предвидиш с голяма точност защото зависи от много условия. Можеш да предвидиш сгъстяването(степента на компресия). Примерно ако имаш степен на сгъстяване на единия компресор 10 и на другия 5 общото сгъстяване на въздуха ще е 50пъти.
Не ви съветвам да правите такова нещо в къщи. При високите степени на сгъстявания лесно се пали маслото в тях, ако не е охладен и обезмаслен добре въздуха м/у тях... :feuer:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: