• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
s_s1 - специалист
ivanovbg написа:
Ламбда сондата се ползва само да регулира горелката и по точно въздуха. Ако си я регулираш сам какъв е проблема? Пак ще си ги гориш по некачествените със същата лекота.

То и при колите е така - колите със и без ламбда сонда харчат почти еднакво и рядко превишават разлика от няколко % в разхода.


Да, така е ламбда сондата не може да реши конструктивните недомислици на котела и да вдигне КПД, но освен лабда сондата при моя котел забелязах, че в зависимост от темп. на изгорелите газове също корегира силата на вентилаторите.
ivanovbg - майстор
Това е нормално след като нямаш котел с променлива дължина на топлообменника. Иначе губиш топлина с по високата температура на газовете през комина.
vrangelov - специалист
ivanovbg написа:
Ламбда сондата се ползва само да регулира горелката и по точно въздуха. Ако си я регулираш сам какъв е проблема? Пак ще си ги гориш по некачествените със същата лекота.

То и при колите е така - колите със и без ламбда сонда харчат почти еднакво и рядко превишават разлика от няколко % в разхода.

Как така си я настройваш сам? Трябва да бъде извикан техник, защото той го има онова куфарче, с което се настройва котела. Колкото и да го настройва, пак не може да достигне стойностите, които ще даде котелът с ламбда сонда след настройка, защото той, както и s_s1 написа освен да контролира химичният състав на изгорелите газове, контролира и тяхната температура.
Нека да предположим, че човекът си разбира от работата и го е настроил да има КПД 2-3 % по-малко от този на s_s1 например. Сега обаче сменяш пелетите. Ако не са със същото качество трябва пак да викаш човека с куфарчето, за да настрои котелът на "новото" гориво. Това идване на специалист струва пари, нали? S_s1 от друга страна може и на всяко зареждане да сменя пелетите ако иска. За него е важно да не му се разваля сондата.
Освен ако не става на въпрос за присадени горелки. Рядко има горелки, които могат безпроблемно да горят нещо различно от пелети клас А, дори след настойка от специалист. :)

Много се отплеснахме от това, как се измерва тягата на комина. Дано поне някой каже колко всъщност струва едно такова мерене.

Поздрави!
ivanovbg - майстор
Като чета описанията с температурния датчик се командва скоростта на вентилаторите и се задава мощността, а с ламбда сондата- шнека. Не е проблем да си направиш електрониката.

Сондата също ми е интересно къде е - на комина или...

Интересно ми е колко ток харчи котела. Би трябвало да си го пише.

Иначе Лазар Ганев да ни ориентира за цените.
LazarGanev - "Велик майстор"
Интересна ми е дискусията, която водите. Макар че нямам много време да пиша, което е разбираемо предвид сезона, все пак ще драсна няколко реда (разбирай поне час време) :) . Напоследък вече почти всички горелки са модулиращи - променят си мощността в зависимост от нуждите. При по-старите модели промяната на мощността ставаше чрез промяна на количеството гориво ( което подава шнека), като въздуха оставаше постоянен. Така е и при газовите котли (конвенционални). Той се регулираше чрез някаква бленда или клапа. Регулирането става индивидуално за всяка инсталация - най-добре с газанализатор или на око по вида и цвета на пламъка. Тоест отива се на място с уреда, преценява се на каква мощност ще работи котела през по-голямата част от сезона и се настройва котела за тази мощност. Ако собственика реши да промени мощността от контролера, той ще промени количеството на горивото, но въздуха обикновено ще остане същия, което не е толкова фатално ако промяната е в малки граници. Например един Пелетерм със старото управление като го настроя на 12кВт, собственика му може да променя мощността от 9-15кВт, без това да е фатално, а пък такава промяна е напълно достатъчна. После излезе 3-то поколение GP - там въпросът с настройките е решен също много елегантно и просто - потенциометъра за промяна на мощността е разделен на сектори с различни цветове, като същите цветове ги има и при ръчката за клапата на въздуха - т.е. като сложиш мощността (горивото)в жълтия сектор, слагаш и въздуха в жълтия сектор и горелката е настроена с достатъчна точност. После излязоха модулиращите горелки и в момента почти всички на пазара са такива - при тях промяната на мощността (модулацията) става по температура на водата, автоматично, като се променят едновременно количеството на горивото и оборотите на вентилатора, с което се постига постоянно добро качество на горенето. Разбира се заводските настройки са направени за пелети със стандартно качество - дървесни, клас А. Ако някой иска да гори други пелети трябва еднократно да му се променят настройките (препоръчително с газанализатор). Това се налага поради различната обемна калоричност на различните пелети. Ако човек се ориентира към един тип пелети - например дървесни клас А, или слънчогледови, или някакви други в зависимост от предлагането в региона и възможностите на неговата горелка, то няма нужда от много пренастройки, а само веднъж при смяната на типа пелети. Така че лично аз не виждам голям смисъл (в повечето случаи) от наличието на скъпо оборудване като ламбдасонда, която на всичко отгоре е капризна и се запушва лесно, както съм чувал, но всеки си преценява, важното е да знае за какво си дава парите, в каква степен му е нужно, а не само защото е модерно или пък "щом е скъпо, значи е хубаво". А иначе една настройка с газанализатор е от порядъка на 60-80 до към 100-120лв, зависи и от отдалечеността на обекта и много неща. Измерванията стават бавно, многократно, котела и системата са инертни, оборудването скъпо, изисква квалификация и така :) . Но в общи линии - ако човек си купи съвременна модулираща горелка и ползва стандартни дървесни пелети - в повечето случаи няма нужда от никакви донастройки (освен първоначалните). Предвидливите си купуват пелетите наведнъж за сезона и повечето случаи се купува от един и същ производител (за да няма неприятни изненади). Е, след като пелетите са едни и същи, горенето е едно и също, количеството на горивото и въздуха се регулира от контролера автоматично, то каква е функцията на ламбдасондата за 1000+ лв?
s_s1 - специалист
ivanovbg написа:
Като чета описанията с температурния датчик се командва скоростта на вентилаторите и се задава мощността, а с ламбда сондата- шнека. Не е проблем да си направиш електрониката.

Сондата също ми е интересно къде е - на комина или...

Интересно ми е колко ток харчи котела. Би трябвало да си го пише.

Иначе Лазар Ганев да ни ориентира за цените.


На изхода за комина са монтирани и ламда сондата и датчик за температура.

Този уйкенд беше посветен на удължаване на комина. Иззидахме 16 реда тухли и увеличихме височината с 1.4,1.5 м.
Резултата ... както по-рано. След като веднъж е запалено и темп. е достигнала 70 С при повторно вкл. на вентилаторите когато падне на 60 С пуши за около 20-30сек. и след това няма проблем.

Прикачен файл

IMAG0397.jpg
IMAG0397.jpg (104.12 KиБ) Видяна 1947 пъти
stakoz - специалист
след ровене в интернет:

в перевод от англ.:
Измерване и настройка на тягата при наличен регулатор на тяга:
1. Tяга непосредствено над огнището = обикновено 0.02 инча до 0,03 инча воден стълб над огъня).
2. Тяга в комина, над изхода котела =винаги по-висока от тягата над огъня, и обикновено около 0.04 - 0.06 " в.с.).
3. Измервания на CO2 (която ни казва колко пълен е процес на горене) - коригиране на тягта се отразява на скоростта на движение на въздуха за горене в горивната камера.

и: https://www.youtube.com/watch?v=cCjAozBKpT4
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Как се измерва тягата на комина?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: